jylland rundt
Fra : S.B.

Dato : 17-01-09 08:05

Hej

Har en bekendt der overvejer at tage jylland rundt langs kysten med sin
cykel og telt, frisk gjort synes jeg, men er der nogen der ved hvor mange km
sådan en tur er?
Ikke fordi jeg har planer om at deltage

Søren

Fra : Ukendt

Dato : 17-01-09 11:58

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
>
> Har en bekendt der overvejer at tage jylland rundt langs kysten med sin
> cykel og telt, frisk gjort synes jeg, men er der nogen der ved hvor mange

Så vi jeg ved så er der ca. 7000 km kystlinie i DK, mon ikke de 2500
tilhører jylland

/karsten

Fra : Brian Lund

Dato : 17-01-09 13:32

> [...]
>
> Har en bekendt der overvejer at tage jylland rundt langs kysten med sin
> cykel og telt, frisk gjort synes jeg, men er der nogen der ved hvor mange

Lidt efter rute og sådan skal der nok være ihvertfald 1000 km!

Brian

Fra : T. Hartung

Dato : 19-01-09 20:17

> [...]
>
> Har en bekendt der overvejer at tage jylland rundt langs kysten med sin
> cykel og telt, frisk gjort synes jeg, men er der nogen der ved hvor mange

ja svaret er nok ikke så ligetil at give - men den jyske kystlinie er 3.721
km.

--
mvh.
T. Hartung

Fra : S.B.

Dato : 19-01-09 20:42

"T. Hartung" <T.Hartung@NOmail.dk> skrev i en meddelelse

> "S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i en meddelelse

> ja svaret er nok ikke så ligetil at give - men den jyske kystlinie er
> 3.721 km.

Han kører nok ikke på stranden hele vejen
Men giver da lidt en ide om hvor mange km der sikkert er
takker

Søren

Fra : Per Henneberg Kriste~

Dato : 20-01-09 12:34

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen

> Han kører nok ikke på stranden hele vejen

Det bliver turen så nok ikke kortere af - omend mere behageligt, hvis man
vælger asfalt som underlag.

--
Per

Fra : Thorleif Thygesen

Dato : 29-01-09 13:16

Fra : Thorleif Thygesen

Dato : 29-01-09 13:17

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-01-09 15:39

"T. Hartung" <T.Hartung@NOmail.dk> skrev i meddelelsen

> ja svaret er nok ikke så ligetil at give - men den jyske kystlinie er
> 3.721

Ak nej - du har ret. Altså i at svaret ikke er let at give. Det kan faktisk
kun besvares, hvis man på forhånd definerer hvor små bugtninger man vil
medregne.
Jo mere man følger kystlinjen ind i alle krinkelkroge, jo længere og mere
kompleks vil den blive. Man vil kunne komme meget tæt på virkelighedens
kystlinje, men den endelige kant kan altid forgrenes lidt mere.
Det er faktisk en problemstilling, der har optaget matematikere.

vh
Jan

Fra : Jan Boegh

Dato : 23-01-09 15:40