Gammel CC router på TDC Bredbånd. Probleme~
Fra : soren_Helskov@hotmai~

Dato : 16-01-09 13:13

Hej

Jeg skiftede fra CC da de ikke kunne flytte min forbindelse
iforbindelse med flytning.
Jeg har så fået en Siemens Gigaset SE565 som man hverken kan det ene
eller andet med.
Ligger så inde med en Zyxel P660R-D1 som jeg ville bruge, så jeg kunne
forwarde porte osv.
Sagen er at, igår fik jeg den sat til og indtastet PPPoE samt
brugernavn og kode og fik sat 0/101. Et øjeblik efter sprang den på
nettet og alt var fint. Jeg fik forwardet porte og jeg troede alt for
godt.
Så kom jeg hjem idag. Intet virkede!
Jeg har prøvet at have den af i over halvanden time. Den vil stadig
ikke koble på.
Eller dvs routeren ser ud til at springe på som den skal. Den får IP
osv. Men ingen sider kan kaldes frem.
Det der undre mig er at routeren ser ud til at få gårsdagens IP.
Sætter jeg Siemens modemet til får den en helt tredje adresse.

Nogle der har et forslag til at kunne få det til at virke?

/Helskov

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 16-01-09 23:12

soren_Helskov@hotmail.com skriver:

> Sagen er at, igår fik jeg den sat til og indtastet PPPoE samt
> brugernavn og kode og fik sat 0/101.

Øøøøh, jeg var ganske overbevist om at TDC kørte bridged ethernet (DHCP)
og ikke PPPoE. Sådan er min router da sat op. Ingen brugernavn, intet
passwotrd, elelr noget som helst.

> Eller dvs routeren ser ud til at springe på som den skal. Den får IP
> osv. Men ingen sider kan kaldes frem.

Hvad IP har din DNS server?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : soren_Helskov@hotmai~

Dato : 17-01-09 01:32

Hej Klaus

Ordet DNS triggede mig lige. Indstillede den rigtige DNS i TCP/IP
opsætningen.
Af en eller anden grund tildeler min gamle CC router en CC DNS
adresse.
Jeg kan simpelthen ikke finde nogle steder hvor jeg kan rette dette.
Det der også drillede mig var at min CC router hele tiden fik den IP
adresse som den havde igår
imens Siemens modemet fik nogle nye. Men det må vel være pga jeg har 2
dynamiske IP. Og den ene
er så "reserveret" til min CC.
Anyway nu funker dyret! :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 17-01-09 10:18

> [...]
> opsætningen.
> Af en eller anden grund tildeler min gamle CC router en CC DNS

Vel fordi den er indtastet i routeren?

I mit tilfælde får jeg DNS serveradresse tildelt fra "telefoncentraen"
via DHCP (som også tildeler mig IP adresse).

Fra : Sørensen

Dato : 17-01-09 14:03

<soren_Helskov@hotmail.com> skrev
Jeg har så fået en Siemens Gigaset SE565 som man hverken kan det ene
eller andet med.
SE565 er et modem og IKKE en router, der er kun internet på den gule port
TDC køre med DHCP og ikke PPOI som Cybercity

vh.
Sørensen

Fra : Jens Åge Holm

Dato : 17-01-09 23:28

On Fri, 16 Jan 2009 12:13:20 -0800, soren_Helskov wrote:

> Ligger så inde med en Zyxel P660R-D1 som jeg ville bruge, så jeg kunne
> forwarde porte osv.

Vær opmærksom på, at hvis det er Cybercitys router, kan det nemt være, at
de sender en regning for den på et tidspunkt. De skal sendes tilbage ved
ophør af abbonement.

--
JÅH