Fortynding af hjortetaksolie ?
Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-01-09 01:33

Hej ng.

Jeg har anskaffet mig noget hjortetaksolie til at smøre det nederste
af hegnspælene med, da hestene gnaver i dem.
Men det er meget tyktflydende og det vil både række længere og være
nemmere at påføre hvis det var tyndere.
Jeg regner ikke med at det kan fortyndes med vand, nogen som ved hvad
jeg kan bruge ?
Evt. madolie ?

--
Christian......http://www.yee-haw.dk
Hold afstand....

Fra : liz

Dato : 14-01-09 10:34

[...]

Hej Christian,
Tror godt at du kan fortynde med alm. postevand. Jeg har nemlig læste at
folk bruger det blandet med vand til at sprøjte rundt omkring hvor de ikke
vil have katte og hunde til at færdes! Men jeg kunne også forestille mig, at
virkningen holder ikke så længe som hvis olien er påført lige fra dåsen.
Meld endelig tilbage med erfaringer

Hilsen Liz

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-01-09 02:59

On Jan 14, 10:34 am, "liz" <lizbv...@mail.dk> wrote:
> [...]
> folk bruger det blandet med vand til at sprøjte rundt omkring hvor de ikke

Jeg tror ikke det kan blandes med vand, det kan olier jo typisk ikke.

> Men jeg kunne også forestille mig, at
> virkningen holder ikke så længe som hvis olien er påført lige fra dåsen.

Det er simplethen alt for tykt.

> Meld endelig tilbage med erfaringer

Jeg sendte en mail til Borup Kemi og de sagde husholdningssprit,
hvilket jo er fint, da det jo fordamper og så efterlader alt
guffet

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-01-09 02:59

Fra : liz

Dato : 14-01-09 13:43

> [...]

Jeg sendte en mail til Borup Kemi og de sagde husholdningssprit,
hvilket jo er fint, da det jo fordamper og så efterlader alt

OK, så blev vi kloger
Det var også en ret tynd blanding der blev brugt til at hold katterne væk
med, og skulle rystes før brug! Pas på du ikke få det på dig selv - det
stinker langt væk og er sikkert ikke særlig sundt for kroppen.

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-01-09 06:25

On Jan 14, 1:42 pm, "liz" <lizbv...@mail.dk> wrote:

> [...]
> med, og skulle rystes før brug! Pas på du ikke få det på dig selv - det
> stinker langt væk og er sikkert ikke særlig sundt for kroppen.

Tror ikke det er specielt skadeligt, men det stinker HELT VILDT.
Jeg fik lidt på og lugten forsvandt først efter følgende:
1) vask med alm. håndsæbe
2) vask med håndrens med slibemiddel, citronsyre og lign. som er
velegnet til olie og lign.
3) vask med opvaskemiddel
4) smøre med campher creme

Fra : liz

Dato : 14-01-09 15:32

[...]

SS. Det var alligevel meget, hvad

Fra : Christian B. Andrese~

Dato : 14-01-09 07:44

On Jan 14, 3:32 pm, "liz" <lizbv...@mail.dk> wrote:
> [...]
> 1) vask med alm. håndsæbe
> 2) vask med håndrens med slibemiddel, citronsyre og lign. som er

Ja

Næste gang bliver det enten med latex handsker eller eller nogen som
de kemihandsker jeg bruger når jeg sprøjter.