Dykning på Cuba i nærheden af Trinidad.
Fra : mac@dyk-dir.dk

Dato : 14-01-09 12:38

Hej Rødder og godt nytår.

Er der nogen der kan hjælpe med oplysninger om dykning på Cuba, i
nærheden af Trinidad. Nogle gode steder at dykke og tage et
certifikat.

Takker mange gange for hjælpen.

Hilsen Casper D

Fra : nringgaard@hotmail.c~

Dato : 15-01-09 01:43

Hej Casper

Jeg har selv været i gang med at forhøre mig om dykning på Cuba, da
jeg skal derover d. 14.-29. marts.

Umiddelbart lader det til at være et udmærket dykkersted - dog ikke
Rødehavet-standad, men i forhold til de hjemlige forhold pt. absolut
nice!

Jeg er certificeret, så det har jeg ikke undersøgt, men har fået
anbefalet og læst godt om en lille ø der hedder Isla de la Juventud,
som ligger ca. 100 km fra hovedøen. Der går både fly og færge til øen.

Derudover skulle der være mulighed for et ret fantastisk walldive i
Svinebugten.

Håber du får en god tur, og hvis du er hjemme før d. 14. marts må du
gerne lige give lidt feed back på dine dykkeroplevelser derovre.

Niels

Fra : Erik D

Dato : 30-01-09 19:44

On 14 Jan., 20:37, m...@dyk-dir.dk wrote:
> [...]
>
> Er der nogen der kan hjælpe med oplysninger om dykning på Cuba, i
> nærheden af Trinidad. Nogle gode steder at dykke og tage et

Et andet meget kendt sted derovre er jo Maria la Gorda (Fede Maria) på
Cubas vestligst pynt. Har selv været der med familien, men ikke for at
flaskedykke, så jeg kan ikke fortælle så meget om det. Men prøv at
google "Maria la Gorda" - så vælter det frem. Cousteau har dykket der
i sin tid og omtalt det meget positivt.

Det eneste problem ved at være på Maria la Gorda er, at man er tvunget
til at bo og spise på hotellet. Derudover er det dyrt ifht. resten af
landet. Cubanerne selv har ikke lov til at komme der, medmindre de
arbejder der.

Når man opholder sig på Cuba er det langt det bedste, at bo i "Casa
Particular" - altså en slags bed and breakfast hvor man sagtens kan få
fuld pension hvis man ønsker det.

På de statsejede (dvs. alle) hoteller får folk en relativt ringe
betaling for deres arbejde, hvilket gør dem ligegyldige overfor
kvaliteten og dermed kan det også gå ud over hygiejnen.

Casa particulares er private som har fået tilladelse til, at udleje
værelser og servere måltider. De vil gøre alt for at kunderne befinder
sig godt - og så kan de ofte skaffe fødevarer som man ellers officielt
ikke kan komme i nærheden af (fisk, skaldyr og vildt).

God tur

E/CPH