Andet multimedie
bentjuul 3670
Voldtægt i Sverige
Fra : Ukendt

Dato : 15-01-09 20:00

Fra bloggen "Snaphanen"

BRÅ er klar med sidste års statistik. Selvom deres tal kom for tre dage
siden, er tallet ikke at se i nogen svenske onlinemedier, så BGF og jeg kan
vel kalde det “en solonyhed”, ikke at det ligefrem glæder mig. Der er tale
om over en fordobling (100 % øgning) siden år 2000 !

Danmarks statistik er ikke klar, men de skal også kun optælle en niendedel
af BRÅ.SE. . Måske de har travlt med at tælle penge……Jeg gættede i
slutningen af 2007 på 4.700 anmeldte voldtægter i Sverige, det passede
næsten. Jeg kaldte voldtægt i Sverige “kollisionspunktet”, kan man læse
her hvorfor. Dette er tal som nogle så nødigt vil tage til sig, at en
kommentator på Information foreslog, at ”svenske kvinder nok var ti gange
så tilbøjelige til at anmelde voldtægt som danske” (!) Man aner
virkelighedsflugten og forstemmes. (Der er selvfølgelig falske
anmeldelser, men der er formentlig mange flere der ikke anmeldes.)

I “gamle dage” - 1975 inden “globaliseringen”, havde Sverige forresten
768 anmeldte voldtægter om året. Hvis Sverige havde det idag, ville det
omtrent korrelere med befolkningstallet i DK og Sverige. Men de nye tal
taler for sig selv. De danske tal er fladet ud, mens de svenske stiger
eksponentielt. Jan Milld :

RÅ har nu publicerat sin statistik också för år 2007. Hade någon förväntat
sig annat än att den skulle visa på en ökning av antalet våldtäkter jämfört
med tidigare rekordår? Perioden 1996-2007 visar följande:

Se også andelen anmeldte udendørsvoldtægter, Sverige, der på ni år er
vokset fra 389 til 1073.

Hvad mon det tyder på?

Fra : Ukendt

Dato : 15-01-09 20:19

Ved ikke hvorfor den hoppede herop, - sorry

Fra : Mr.X

Dato : 22-01-09 00:26

Det skulle måske være en grafisk fremstilling