Internetadgang i UK?
Fra : Martin Kaltoft

Dato : 15-01-09 17:13

Hejsa

Jeg står og skal små 14 dage til UK inden længe. Hvordan kan jeg få mig en
forbindelse til internettet?

Jeg har min telefon med, og min bærbare kan sagtens komme på nettet via den,
men med Telmores roamingpriser kommer det til at koste DKK 55,- pr. mb.
hvilket jeg synes er lige i overkanten

Nogen der har prøvet det før, og hvilke muligheder har jeg?

Martin Kaltoft

Fra : Gert Krabsen

Dato : 15-01-09 18:30

Martin Kaltoft skrev:
> [...]
> mb. hvilket jeg synes er lige i overkanten
>
> Nogen der har prøvet det før, og hvilke muligheder har jeg?

Det kommer lidt an på, om du skal vandre rundt i det skotske højland
eller bo på hotel i Birmingham?

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 15-01-09 19:12

> Det kommer lidt an på, om du skal vandre rundt i det skotske højland eller
> bo på hotel i Birmingham?

Jamen det bliver omkring Stonehenge jeg skal bo... I en lejr uden nogen form
for Internet stillet til rådighed, så det må nødvendigvis blive en form for
mobiltelefoni baseret regner jeg med... Nogen der kender noget til om det
kan lade sig gøre?

Normalt hvis man køber et taletidskort er det vel ikke muligt at gå på
internet via det?

Martin Kaltoft

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-01-09 19:38

Martin Kaltoft skriver:

> Jamen det bliver omkring Stonehenge jeg skal bo... I en lejr uden nogen form
> for Internet stillet til rådighed, så det må nødvendigvis blive en form for
> mobiltelefoni baseret regner jeg med...

Alternativet er vel at holde internetfri i 14 dage?

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 15-01-09 19:42

> Alternativet er vel at holde internetfri i 14 dage?

Det er jeg jo godt klar over er muligt, det er ikke råd til hvad jeg ellers
kan lave jeg ønsker. Jeg ønsker, som tidligere skrevet, at vide hvordan jeg
kan forbinde til internettet via min mobiltelefon, til rimelige priser.

Martin Kaltoft

Fra : Jens Fallesen

Dato : 15-01-09 23:21

Martin Kaltoft wrote:

> [...]
> mobiltelefoni baseret regner jeg med... Nogen der kender noget til om det

Der er god 3G-dækning fra især 3 og O2 herovre, men naturligvis ikke
fuld dækning alle steder, og der er forskel fra selskab til selskab. Der
findes endda enkelte steder, blandt andet i Wiltshire (hvor Stonehenge
ligger), hvor ingen af selskaberne har nogen dækning overhovedet.

> Normalt hvis man køber et taletidskort er det vel ikke muligt at gå på
> internet via det?

Flere af selskaberne, hvis ikke dem alle, tilbyder 3G SIM-kort som Pay
As You Go (PAYG). Om du kan få lov at købe sådan et kort uden en engelsk
adresse, eg jeg dog lidt i tvivl om.

Dit bedste bud er nok, hvis du har kontakt til en person, der bor i
nærheden. Denne kan så bestille en PAYG-løsning til dig (med eller uden
3G-modem, alt efter om du har det eller ej), som du herefter kan bruge.

Hvis du er rigtig heldig, kan denne person tilmed på forhånd begive sig
til området og prøve at finde ud af hvilke selskaber, der ser ud til at
have dækning på stedet (det kan dog være svært at vurdere kvaliteten af
dækningen for andre selskaber end sit eget).

--
Jens

Fra : Per

Dato : 15-01-09 22:08

> og hvilke muligheder har jeg?
Mobilt bredbånd med USB modem hos en udbyder som har roaming aftale i UK ?
/Per

Fra : Bjarke Andersen

Dato : 16-01-09 09:34

"Martin Kaltoft" <kaltoft@gmail.com> crashed Echelon writing

> [...]
> 55,- pr. mb. hvilket jeg synes er lige i overkanten
>
> Nogen der har prøvet det før, og hvilke muligheder har jeg?

Jeg har ladet mig fortælle at 3s dataabonnement osse gælder i UK. Dvs har
du fri surf eller Eazy Internet så er det stadig max prisen 299 man betaler
uanset datamængde.

Men tjek hellere selv med 3.

--
Bjarke Andersen

Fra : Jens

Dato : 16-01-09 10:40

"Bjarke Andersen" <bjarke.andersen@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Jeg har ladet mig fortælle at 3s dataabonnement osse gælder i UK. Dvs har
> du fri surf eller Eazy Internet så er det stadig max prisen 299 man
> [...]

Det er såvidt jeg ved kun Danmark og Sverige man får med i prisen på kr.
299,-
I andre lande skal man betale roamingafgift pr. Mb.

Men som Bjarke skriver, check hellere med selv med 3...

Jens

Fra : Bachy

Dato : 16-01-09 04:06

On 16 Jan., 10:40, "Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

> [...]
> 299,-
> I andre lande skal man betale roamingafgift pr. Mb.
>
> Men som Bjarke skriver, check hellere med selv med 3...

Og Irland så hut jeg vidsker :) ... de havde en overgamng et tilbud
hvor det gjalt, dk, sverige, (Sweitz tror jeg nok?) og irland

/Bo