fejlretning på Råkobber
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-09 12:40

Hej

Er der nogen her ude i det ganske land, der har erfaret at de har fået
en væselig dårlig hastighed som burde være langt højere og så evt
fejlretning og udmålling af hvor fejlen ligger?

Sagen er den at jeg kun har 1050meter til centralen ifl. TDC og burde
få 15Mbit download og 800Kbit upload...

Linien kan dog dårligt komme over 3mbit i download og dæmpning og
støjtal er dårlige..

DSL UP 3728 kbps / 508 kbps

noise margin upstream: 10 db
output power downstream: 22 db
attenuation upstream: 29 db

noise margin downstream: 6 db
output power upstream: 0 db
attenuation downstream: 43 db

Har før fået af vide herinde at de 43/29db svarer til ca. 4-5km til
centralen.

Linien er igennem Dansknet, og de har jo ikke samme muligheder som
TDC... Har i haft nogle gode erfaringen og har i haft en anden
levandør end TDC og fået dem til at komme og måle hvor fejlen ligger
henne?

Vil æde min gamle hat på at der skal en om connectering med en LSA
tang et eller andet sted.... eller måske en linie der kører
ubalanceret et sted på trækningen... med med blanding af lederpar...?!

Indtil videre har Dansknet været meget behjælplige.. men lige
interreseret i at høre jeres erfaringer

Fra : Sørensen

Dato : 13-01-09 23:56

"Bjarke Hansen" > skrev
<<<<<Sagen er den at jeg kun har 1050meter til centralen ifl. TDC og burde
<<<<<få 15Mbit download og 800Kbit upload...

Nu kan det jo godt være at der er længere til den central hvor spansknet har
udstyr på.

<<<<<Linien kan dog dårligt komme over 3mbit i download og dæmpning og
<<<<<<støjtal er dårlige..

Fremmede udbydere stiller ikke store krav til kobberet så man kan være
uheldig at komme ud for en linie der køre dårligt selv om den overholder
udbyderens krav.

<<<<<Vil æde min gamle hat på at der skal en om connectering med en LSA
<<<<<tang et eller andet sted...
næppe
<<<<<<<. eller måske en linie der kører
<<<<<<<<ubalanceret et sted på trækningen... med med blanding af
lederpar...?!

Der måles ikke balance på rå kobber.

<<<<<Indtil videre har Dansknet været meget behjælplige.. men lige
<<<<<interreseret i at høre jeres erfaringer

Bestil ADSL ved TDC og skift tilbage tilbage til DK-net når bindingsperioden
er ovre hvis du ikke er blevet for glad for TDC i mellemtiden, træk vejert
til den 26/1 der skulle hvist komme super tilbud fra TDC

vh.
Sørensen

Fra : Lasse Jarlskov

Dato : 16-01-09 10:32

On Tue, 13 Jan 2009 23:55:40 +0100, "Sørensen" <nogen@microsoft.com>
wrote:

>Fremmede udbydere stiller ikke store krav til kobberet

TDC accepterer ikke at fremmede udbydere stiller krav til kobberet.

Her rører du ved en ligtorn i forholdet mellem TDC og de øvrige. (en
af de mange)

TDC har ét rå-kobber-produkt at tilbyde fremmede operatører og ifølge
den aftale skal kobberet populært sagt bare være godt nok til
almindelig telefoni.

Mig bekendt har flere udbydere forsøgt (gennem ITST) at stille højere
krav til kobberet, men uden held.

/Lasse

Fra : Rado

Dato : 17-01-09 22:37

On Fri, 16 Jan 2009 10:31:50 +0100, Lasse Jarlskov <lasse@jarlskov.dk>
wrote:

> [...]
>almindelig telefoni.
>
>Mig bekendt har flere udbydere forsøgt (gennem ITST) at stille højere

Så kan TDC jo teoretisk udvælge de bedste linier til deres egne
kunder? Eller hvad?

--
Rado

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-01-09 01:02

Bjarke Hansen wrote, on 13-01-2009 20:39:
> [...]
> støjtal er dårlige..

> Linien er igennem Dansknet, og de har jo ikke samme muligheder som

Forskellen skyldes måske, at TDC benytter en fremskudt central. Hvis det
er tilfældet, er det nok kun TDC og deres søster-/datterselskab Telmore,
som kan levere den høje hastighed. Telmore har ikke e-mail, IP-telefoni
og TV, men e-mail kan købes andre steder, IP-telefoni er vist på vej hos
Telmore, og nogle TV-kanaler kan leveres af StreamTV (http://streamtv.dk).

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-09 22:56

On 14 Jan., 01:01, Jens Jensen <a...@a.invalid> wrote:

> Forskellen skyldes måske, at TDC benytter en fremskudt central.

Her er der højt sansynligt ikke fremskudt central, da det passer med
afstanden ned til centralen centralt i byen.... Fullrate skriver også
1040meter og det gjorde Dansknet vist også..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-09 23:03

On 13 Jan., 23:55, "Sørensen" <no...@microsoft.com> wrote:
> [...]
> <<<<<få 15Mbit download og 800Kbit upload...
>
> Nu kan det jo godt være at der er længere til den central hvor spansknet har

Næppe, passer med afstanden fysisk til centralen nede i byen...
Men kan selvfølgelig godt være jeg er blevet patchet op til
nabobyen :-/ meen sidst jeg havde Dansknet, var det en TDC linie og
her var det IP oplysninger fra byen..
her hørte jeg kun 1/0,5 og der faldt linien også af..

> [...]
>
> Fremmede udbydere stiller ikke store krav til kobberet så man kan være
> uheldig at komme ud for en linie der køre dårligt selv om den overholder

Tjaa... :-/

> Der måles ikke balance på rå kobber.

Det kan der vel sagtens måles på?

> [...]
> er ovre hvis du ikke er blevet for glad for TDC i mellemtiden, træk vejert
> til den 26/1 der skulle hvist komme super tilbud fra TDC

Det er lidt dyrt sådan noget hvis man ikke har fastnet telefon...

Fra : Jens Jensen

Dato : 14-01-09 11:22

Bjarke Hansen wrote, on 14-01-2009 07:03:

> Det er lidt dyrt sådan noget hvis man ikke har fastnet telefon...

Så brug Telmore. De er reseller af TDC ADSL og har kun en måneds
binding, så vidt jeg kan se.

Fra : Sørensen

Dato : 15-01-09 19:14

"Bjarke > skrev >
> Der måles ikke balance på rå kobber.

Det kan der vel sagtens måles på?

Ja det kan der,,, men det gør man ikke på discount-produkter, man få hvad
man betaler for.

vh.
Sørensen

Fra : N/A

Dato : 14-01-09 11:22

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-01-09 07:26

On 14 Jan., 11:21, Jens Jensen <a...@a.invalid> wrote:

> Så brug Telmore. De er reseller af TDC ADSL og har kun en måneds
> binding, så vidt jeg kan se.

Ja men hvad hjælper det? At man er reseller af TDC adsl gøre vel ikke
at de garantere en hastighed...?
TDC siger til mig de kan levere 15Mbit og ifl deres hjemmeside
garantere de så 10/0,512Mbit...

Man kan nok godt bestille hos telmore eller en anden og så måske med
tekniker besøg.. så er det jo hans opgave at finde en linie der
virker.. men det koster jo også og hvad skal man såp bruge lav
bindingsperiode til.

Fra : Dennis Pedersen

Dato : 14-01-09 17:19

"Bjarke Hansen" <bjarke_h@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

>en væselig dårlig hastighed som burde være langt højere og så evt
>fejlretning og udmålling af hvor fejlen ligger?

Det kan jo være det område du er i hvor man har lavet noget helt kukkeluk.
Det kunne være interesandt at lave en måling på din adresse kontra din
naboes
forbindelse.
Jeg har adgang til at kunne se det hvis du smider dine info i en priv mail.

Hvis det er et isoleret problem med din forbindelse, så må du arbejde for at
blive flyttet til et andet kobberpar. (Går udfra du har fejlsøgt på
installationen i huset og forsøgt med et andet modem?)
Det kan godt kræve en anseelig mængde tålmodighed at blive flyttet medmindre
man er storkunde.

--
/Dennis
Diverse hardware sælges

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 15-01-09 21:20

> [...]
> installationen i huset og forsøgt med et andet modem?)
> Det kan godt kræve en anseelig mængde tålmodighed at blive flyttet

TDC laver ikke ændringer i accessnettet for rå kobber.

--
Mvh. Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 14-01-09 11:22

On 14 Jan., 17:19, "Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERN*daydreamer.dk>
wrote:
> "Bjarke Hansen" <bjark...@hotmail.com> skrev i en meddelelsenews:36f9e979-a4c3-4ad4-8dcd-c97705d4fc57@r10g2000prf.googlegroups.com...
> Hej

> Det kan jo være det område du er i hvor man har lavet noget helt kukkeluk.

Måske...
for ca 2år siden har 8naboer og jeg fået nye kabler ind i vores bolig,
hvor der så er er sat nyt kabelskab op, og hæjt sansynligt samlet med
det gamle kabel oppe på hovedvejen.

> [...]
> forbindelse.
> Jeg har adgang til at kunne se det hvis du smider dine info i en priv mail.

Har sendt dig en mail

> Hvis det er et isoleret problem med din forbindelse, så må du arbejde for at
> blive flyttet til et andet kobberpar. (Går udfra du har fejlsøgt på
> installationen i huset og forsøgt med et andet modem?)

Ja det har jeg... Som sagt så trainer TDC modemmet med lavere
hastighed som det leverede modem

> Det kan godt kræve en anseelig mængde tålmodighed at blive flyttet medmindre
> man er storkunde.

Okay, du tænker på ledig teknikertid osv?
måske er der bare blevet lavet ged i den ved sidste fejlretning jeg
havde....

da jeg flyttede ind i huset var der stadig spænding på telefonlinien.
Da jeg oprettede hos dansknet forsvandt spændingen fra linien og dsl
var ikke oppe... så det måtte en tekniker til for at fejlminde... på
dagen ringede han og spurtge om det virkede, og han var ikke på
adressen og vist heller ikke ved det lokale kabelskab og spurtge om
det virkede..og det gjorde det så.. han havde lavet noget på
centralen... SÅ det nok der´ problemet ligger vil jeg tro.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-09 12:38

On 15 Jan., 19:14, "Sørensen" <no...@microsoft.com> wrote:
> "Bjarke > skrev >

> Det kan der vel sagtens måles på?
>
> Ja det kan der,,, men det gør man ikke på discount-produkter, man få hvad
> man betaler for.
Tjaa men "discount" udbyderen er jo kunde hos TDC... Så de skal da
også have hvad de betaler for.. og når en linie ikke kan køre hvad der
bliver garanteret, må de vel fejlmelde..

venter dog lige i øjeblikket på svar om der er noget at gøre.. Det KAN
jo ikke være rigitgt ikke at kunne køre 4mbit med 1,1km til centralen..

Fra : Rado

Dato : 15-01-09 21:57

On Thu, 15 Jan 2009 11:38:29 -0800 (PST), Bjarke Hansen
<bjarke_h@hotmail.com> wrote:

>venter dog lige i øjeblikket på svar om der er noget at gøre.. Det KAN
>jo ikke være rigitgt ikke at kunne køre 4mbit med 1,1km til centralen..

Jeg kører 18 Mbit (reel max på en 20 Mbit linie) med 1.5 km til
central.

Men det kan vist afhænge af forskellige ting, såsom kobberkvalitet og
hvor mange andre linier i trådpakken der kører ADSL.

--
Rado

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 15-01-09 20:43

Bjarke Hansen skriver:

> Tjaa men "discount" udbyderen er jo kunde hos TDC... Så de skal da
> også have hvad de betaler for..

Det får de også.....

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 15-01-09 13:24

On 15 Jan., 21:20, "Jesper Nielsen" <j...@nielsenit.invalid> wrote:

> TDC laver ikke ændringer i accessnettet for rå kobber.

Næe men de laver vel forhåbeligt fejlretning....

Fra : Jesper Nielsen

Dato : 16-01-09 13:16

> TDC laver ikke ændringer i accessnettet for rå kobber.

Næe men de laver vel forhåbeligt fejlretning....

Ja, men desværre inkluderer dette ikke skift til andet trådpar (med mindre
man er heldig og få en flink tekniker) fra central til slutbruger.

--
Mvh. Jesper

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 16-01-09 06:42

On 16 Jan., 13:16, "Jesper Nielsen" <j...@nielsenit.invalid> wrote:

> Næe men de laver vel forhåbeligt fejlretning....
>
> Ja, men desværre inkluderer dette ikke skift til andet trådpar (med mindre
> man er heldig og få en flink tekniker) fra central til slutbruger.

Hvorfor skulle det da også være trådparet den er gal med? Den letteste
fejlretning er bare at oprette en ny linie, end at fejlfinde på den
eksisterende linie vil jeg tro.. Så længe der selvfølgelig ikke skal
laves adgang til 6forskellige kabelskabe e.l...

Man har jo før hørt om problem med linie er hvis ledningen er blevet
klemt et sted, eller forbindelsen ikke fysisk har ordenlig
forbindelse.

Har dog også fået klar besked fra Dansknet nu at de ikke vil gøre med
med sagen så længe forbindelsen er stabil.....:

-->>
Hej Bjarke.

Ved en forbindelse på 4096/512KBit, er det inden for den acceptable
margen, at du opnår en hastighed på 3699/508KBit. Der ryger lidt
hastighed til modem og under speedtest vil programmer, der har kontakt
til nettet også skære lidt af hastigheden.

Da dine værdier for forbindelsen står så lavt som de gør, er der
desværre ikke meget yderligere vi kan gøre, for at skrue hastigheden
yderligere i vejret.

Jeg håber at du dog er tilfreds med den hastighed du modtager, og at
forbindelsen er stabil.
--<<

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 17-01-09 16:50

On 17 Jan., 22:37, Rado <r...@fjernpost1.tele.dk> wrote:

> Så kan TDC jo teoretisk udvælge de bedste linier til deres egne
> kunder? Eller hvad?

Tjaa de kan jo i prinsippet sætte filtre og andet på konkurrencernes
linier så det ikke kan køre hurtigere end 64Kbit

Det er vist også noget med at TDC Faktisk gør dette på leased lines
imellem firmalokaltioner osv... hvor der så sættes filtre på så
firmaet ikke kan køre su hurtigt som muligt...