Tisselynlås tilføjes tørdragt, hvor?
Fra : Ukendt

Dato : 11-01-09 22:31

hej
Hvem kan sætte en tisselynlås i en tørdragt(ikke neopren) ?

--
Poul
At turde er at miste fodfæstet for en stund -

Fra : Sir1

Dato : 11-01-09 15:02

Der hvor tissemanden sidder!! - Undskyld, kunne ikke lade være!
Det kommer jo an på hvor du bor. Men mon ikke din lokale dykkerbutik
kan?
Vh
Søren

Fra : Leif Hansen

Dato : 12-01-09 01:15

On 11 Jan., 22:30, "Poul B-H" <pbh a pc.dk> wrote:
> [...]
>
> --
> Poul
> At turde er at miste fodfæstet for en stund -

Det vil være en fordel at vide hvor i landet du bor.
mvh Leif

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 01:52

"Leif Hansen" <jelsbjerg@gmail.com> wrote in message
> [...]
> At ikke turde er at miste selve livet.
> Søren Kirkegård

Det vil være en fordel at vide hvor i landet du bor.

Nah, den kan da sendes. Hele landet kan bruges.

poul

Fra : JL

Dato : 12-01-09 01:47

On 11 Jan., 22:30, "Poul B-H" <pbh a pc.dk> wrote:
> hej
> Hvem kan sætte en tisselynlås i en tørdragt(ikke neopren) ?

Ellers er det dælme let at gøre selv!

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 12-01-09 16:30

En rigtigt tørdragt dykker limer selv sin dragt og man spare mange penge.

Sten (Limmester hos Havbasserne)

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 01:53

"Sten Nordstrøm" <stenn@webspeed.dk> wrote in message
> En rigtigt tørdragt dykker limer selv sin dragt og man spare mange penge.

hvor køber man lynlås og lim?

er der en anvisning på nettet somewhere ?

Fra : N/A

Dato : 13-01-09 19:22

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 13-01-09 19:22

Jeg glemte at sige dragten skal vendes på vrang.

Sten

Fra : JL

Dato : 13-01-09 09:26

On 11 Jan., 22:30, "Poul B-H" <pbh a pc.dk> wrote:
> hej
> Hvem kan sætte en tisselynlås i en tørdragt(ikke neopren) ?

Hov.. jeg ser nu at du skrev lynlås hvor jeg læste ventil. Først vil
jeg starte med at fraråde dig at sætte den i.. og da du sikkert
allerede har besluttet dig for at gøre det alligevel så vil jeg tro at
aquatic marine i århus ville kunne gøre det for dig og ellers dit
lokale dykkercenter eller forhandler af din dragt.

mvh
Jonas

Fra : Sten Nordstrøm

Dato : 13-01-09 19:47

Hvorfor det du har måske del i centeret, det er jo ikke farligt og hvorfor
skal dykkercenteret hvis man selv kan.
Det er ingen garanti for at et dykkercenter laver det bedre.
For 4 år siden havde jeg armen i gips og kunne ikke selv så et dykkercenter
i Buddinge skulle sætte den i, det blev gjort sådan at den gamle bleg ikke
pillet af kun klippet langs dragten og så limet oven på, på 3 dykket kom der
vand ind og efter talrige besøg i dykkerbutikken og den stadigt var utæt
satte jeg selv en i og vi taler om en frontlynlås på 92 cm.
Butikkens pris for lynlås 1200 kr. og isætning kostede 1100 kr. = 2300 kr.
Ny købt i England for 450 kr.+ lim og et par timers arbejde og den var og er
stadigt tæt 300 dyk.
Det første jeg limede på dragten var nye neoprenstøvler, og man bliver kun
dygtigere jo mere man selv gør.
Jeg mener en tisselynlås koster 700-800 kr og isætningen op imod en tusse
oven i.

Sten

Fra : Ukendt

Dato : 13-01-09 22:21

"JL" <jluttichau@gmail.com> wrote in message
On 11 Jan., 22:30, "Poul B-H" <pbh a pc.dk> wrote:
> hej
> Hvem kan sætte en tisselynlås i en tørdragt(ikke neopren) ?

Hov.. jeg ser nu at du skrev lynlås hvor jeg læste ventil.

Det lyder da interessant, hvad er det for en dims, forhåbentligt ikke en man
skal sætte dilleren fast i, før man dykker ;o((

Poul

Fra : Søren Arnvig

Dato : 13-01-09 23:49

"Poul B-H" <pbh a pc.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
>
> Det lyder da interessant, hvad er det for en dims, forhåbentligt ikke en
> man skal sætte dilleren fast i, før man dykker ;o((

Jo, det er netop sådan en.
Kan f.eks. ses her : http://www.halcyon.net/manuals/p-valve2001_online.pdf
Og lidt mere beskrivelse her
http://thedecostop.com/forums/showthread.php?t=279

Der synes dog ikke at findes billeder på nettet af praktisk brug ....

Søren Arnvig

Fra : Ukendt

Dato : 14-01-09 02:16

condoms that have an adhesive on them

If you do not want to cause yourself a **great** deal of pain, you have to
do some creative "trimming" prior to using these things. You don't have to
shave, just trim the loose hair

Nah, jeg venter til jeg kommer på land, så lynlåsen må være nok

poul

Fra : JL

Dato : 13-01-09 13:31

On 13 Jan., 19:46, "Sten Nordstrøm" <st...@webspeed.dk> wrote:
> Hvorfor det du har måske del i centeret, det er jo ikke farligt og hvorfor
> skal dykkercenteret hvis man selv kan.

Jep jeg ejer alle dykkercentre der laver tørdragter :P

mvh
JOnas