Proff underdragt eller ej til tørdragt
Fra : jagge

Dato : 11-01-09 19:11

Hey

Ny i denne gruppe men gammel usenet bruger generelt :0).

Jeg har en neopren tørdragt som jeg skal til at vinterdykke lidt i. Jeg
er meget ny dykker og ny iforhold til tørdragt. Mit spørgsmål går lidt
på anbefalet beklædning under tørdragten.

Jeg kan selvfølgelig bare købe en fuld underdragt i proff kvalitet men
pengene sidder ikke løst for tiden. Jeg har derfor overvejet at bruge
enten et sæt fiberpels beklædning det klassiske blå plys termotøj, eller
et sæt gammeldags thermotøj der er den quiltede type. Det sidste har den
fordel at det jo er ret glat på oversiden.

Er det helt åndsvagt og vil det være for lidt, for meget isolering.
Kunne frygte at den quiltede type måske er for komprimerbar. Det er
denne jeg har overvejet.

http://www.harald-nyborg.dk/merinfo.asp?varenr=7942&Grp=&n=10

inputs modtages :0)

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Torben

Dato : 11-01-09 22:29

"jagge" <jagge@noname.invalid> wrote in message
> [...]
>
> Er det helt åndsvagt og vil det være for lidt, for meget isolering.
> Kunne frygte at den quiltede type måske er for komprimerbar. Det er

Det har meget at sige hvor tyk neoprenen er på din nye dragt, og hvor dybt
du skal dykke. Men typisk kan et sæt skiundertøj og noget fleese klare det
uden problemer.

-Torben

Fra : jagge

Dato : 12-01-09 19:19

Torben <trp@fjerneshajq.dk> wrote:

> Det har meget at sige hvor tyk neoprenen er på din nye dragt, og hvor dybt
> du skal dykke. Men typisk kan et sæt skiundertøj og noget fleese klare det
> uden problemer.

ok jeg vil tro neoprenen er 5 mm måske mere. Jeg skal faktisk ikke dykke
dybt med den.

Tak for tippet.

Venlig hilsen

Jakob

Fra : Jimmy

Dato : 17-01-09 22:42

Hvis den er 5 mm+ så burde Torbens bud være nok. Skiundertøj og fleece el.
lignende.

Jimmy

Fra : jagge

Dato : 18-01-09 14:43

Jimmy <ng_jim(fjerndetteher)@hotmail.com> wrote:

> Hvis den er 5 mm+ så burde Torbens bud være nok. Skiundertøj og fleece el.
> lignende.

Ok jeg takker.

Jeg tror sgu jeg køber sådan noget old school vateret termo der et
nemlig med glat overside.

Hygge

Jakob

Fra : Rasmus Bro

Dato : 19-01-09 05:47

Hej Jacob

Køb du bare en old school ski undertøj/termo, det har jeg dykker med i
de sidste 6 år, det virker fint - og det er let at tage mere eller
mindre på.

Men tænk lige over prisen, hvis du alligevel skal ud og købe termo
undertøj, du kan jo få en underdragt til omkring 600,-

Venligst
Rasmus

Fra : jagge

Dato : 19-01-09 15:54

> Men tænk lige over prisen, hvis du alligevel skal ud og købe termo
> undertøj, du kan jo få en underdragt til omkring 600,-

Ahh ok jeg har kun set dem til 1200 og opefter, kan du pege mig i en
retning ? :0)

Venlig hilsen

Jakob