Pixel Shader - Shader Model ?
Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 10-01-09 16:49

Hej guruer,

Min søn har købt et spil som kræver Pixel Shader 3.0 support
- jeg har så fundet et grafikkort som har Shader Model 4.1 support....
Er Pixel Shader det samme som Shader Model ??

- Og så et bonusspørgsmål: Er et ASUS AH3450/HTP et riimeligt grafikkort ? -
det er tænkt til opgradering af det nuværende GForce Ti4200
PC'en har desværre kun AGP 8X at gøre godt med...

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-01-09 11:58

Andreas M. Hansen:
> [...]
> det er tænkt til opgradering af det nuværende GForce Ti4200
> PC'en har desværre kun AGP 8X at gøre godt med...

Det hurtigste AGP-kort ser ud til at være ATI Radeon HD 3850 (512MB):

http://www.tomshardware.co.uk/radeon-geforce-graphics,review-31451-6.html

Det fås for omkring 900,-:

http://tinyurl.com/923xyp

Hvis du er villig til at give 900,- ville jeg betragte det som en god
(og sidste opgradering) til en aldrende PC Så hedder det en ny PC
fremover.

Der er godt nok omkring 600,- til forskel, men 3450 er bare ikke
rigtigt noget der rykker:

http://www.tomshardware.co.uk/charts/gaming-graphics-charts-q3-2008/Call-of-Duty-4-v1-6,744.html

Fra : Andreas M. Hansen

Dato : 11-01-09 15:56

> [...]
> fremover.
>
> Der er godt nok omkring 600,- til forskel, men 3450 er bare ikke rigtigt

Hej Per,

Det lyder som et godt råd.
Det er jo altid en balanceakt at afgøre om en opgradering kan betale sig
eller ej.
Maskinen kører med en Athlon 64 3000+ - og CPU mæssigt har han aldrig klaget
over problemer - og grafikmæssigt er det første gang han har haft problemer
med sit gamle TI4200 kort.

mvh

Andreas M. Hansen

Fra : Per Nielsen

Dato : 11-01-09 22:43

Andreas M. Hansen har bragt dette til verden:
> [...]
> over problemer - og grafikmæssigt er det første gang han har haft problemer

Ja, som altid Næste gang kan en opgradering til en god gamermaskine
nemt løbe op i 5-6000 (eller mere), afhængigt af hvad der kan genbruges
af det nuværende. Som minimum hedder det jo nok nyt:

PSU
Bundkort
CPU
RAM
Grafikkort

Nuværende Harddiske og brænder(e) er IDE og fremover hedder det jo
SATA. Osv osv