Knuder i pelsen - velegnet kam?
Fra : Gainsbourg

Dato : 08-01-09 15:43

Jeg mindes at nogen i sin tid nævnte en kam eller børste med "skær" mellem
tænderne som skulle være genial til at fjerne "dullere" og hårknuder i
langhåret og semi-langhåret kattepels. Sidder nogen mon inde med et link?

På forhånd tak!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : Ladyinred

Dato : 08-01-09 19:08

> [...]
> tænderne som skulle være genial til at fjerne "dullere" og hårknuder i
> langhåret og semi-langhåret kattepels. Sidder nogen mon inde med et link?

Mon det er sådan som på det her link én du søger?
http://dyrenes-magasin.dk/alt_til_katten/boerster_og_kamme_da/
Hilsen
Birgit

Fra : Gainsbourg

Dato : 08-01-09 20:24

> Mon det er sådan som på det her link én du søger?
> http://dyrenes-magasin.dk/alt_til_katten/boerster_og_kamme_da/
> Hilsen
> Birgit

Ja, det tror jeg faktisk det er - vi prøver i hvert fald at bestille dem og
se hvordan de virker.

Tak for hjælpen!

Med venlig hilsen
Gainsbourg

Fra : ager

Dato : 08-01-09 20:38

"Gainsbourg" <FJERNDETTEGainsbourg.ng@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, det tror jeg faktisk det er - vi prøver i hvert fald at bestille dem
> og se hvordan de virker.
>
> Tak for hjælpen!

hvis du ikke har en, så bestil en rullekam samtidig, ser den er på tilbud
længere nede ad siden.. den er genial til semilanghår og er nem at rede
duller ud med og mindre filtre. Faktisk er den eneste redskab jeg med succes
kan få lov at ordne Haralds pels med (skovkat bld.) og den er suveræn til
raggierne.

-bare et tip! (-;

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-01-09 00:26

"ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> duller ud med og mindre filtre. Faktisk er den eneste redskab jeg med
> succes kan få lov at ordne Haralds pels med (skovkat bld.) og den er

hej Marie

hvilken af de tre annoncerede rullekamme kan du anbefale ?

Lulu, som jo også er en skovkatblanding, hader at få pelsen ordnet med karte
og stålkam, og går endda så vidt som til at sætte tænderne i min hånd og
brumme ad mig. Hun er tilbøjelig til at få filter i kraven og i
"armhulerne" - nok fordi jeg udsætter udredningen for længe, så en rullekam
er måske lige sagen.

venlig hilsen, Anelise

Fra : ager

Dato : 09-01-09 06:35

"A. S. Nielsen" <nilleFJERNDETTE@jubii.dk> skrev i meddelelsen

> "ager" <big@city.dk> skrev i en meddelelse

> hej Marie
>
> hvilken af de tre annoncerede rullekamme kan du anbefale ?

Jeg kender ikke de øvrige, men har denne her.
http://dyrenes-magasin.dk/alt_til_hunden/kamme_og_boerster/groom_rullekam_m/_44_lang_taender_da.html

> Lulu, som jo også er en skovkatblanding, hader at få pelsen ordnet med
> karte og stålkam, og går endda så vidt som til at sætte tænderne i min
> hånd og brumme ad mig.

GG.. det tog mig også lang tid at få Haralds tillid til at "få lov" at rode
med hans pels, og han nyder det bestemt ikke, jeg har lignet et offer i en
gyserfilm når jeg har haft ham under kærlig behandling.
Jeg holder er meget obs på at tage dullerne i opløbet, ellers er jeg
dødsdømt.. LOL..

Hun er tilbøjelig til at få filter i kraven og i
> "armhulerne" - nok fordi jeg udsætter udredningen for længe, så en
> rullekam er måske lige sagen.

sjovt nok så er det i ryglinien at Harald får duller/knuder, underligt sted,
jeg har endnu tilgode at finde noget andre steder.

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-01-09 11:44

> Jeg kender ikke de øvrige, men har denne her.
> http://dyrenes-magasin.dk/alt_til_hunden/kamme_og_boerster/groom_rullekam_m/_44_lang_taender_da.html
>

> Mvh. Marie

hej Marie

nu har jeg kigget på linket. Det ligner en almindelig stålkam, som jeg har i
forvejen.
Hvor kommer "rulleriet" ind ?

venlig hilsen, Anelise

Fra : Jens C. Hansen

Dato : 09-01-09 11:59

A. S. Nielsen wrote:
> nu har jeg kigget på linket. Det ligner en almindelig stålkam, som jeg har i
> forvejen.
> Hvor kommer "rulleriet" ind?

Gætter på at tænderne kan rotere på langs af sig selv.

Fra : ager

Dato : 09-01-09 13:36

> [...]
>
> hej Marie
>
> nu har jeg kigget på linket. Det ligner en almindelig stålkam, som jeg har

tænderne ruller individuelt, hvorved de meget lettere kommer igennem pelsen
end ved en traditionel kam med faste tænder.

Mvh. Marie

Fra : Ragna

Dato : 09-01-09 15:02

Jeg kan anbefale denne model med rulletænder.
Efter min mening er den lettere at bruge end en rullekam, fordi den er
udformet som en slags strigle.
http://loppetjansen.dk/pelspleje/boerster_og_kamme/strigler_filterknuser/grooming_strigle_med_rulletaender_medium_taender_7652_da.html

Jeg har købt den til min collie, hvor den virker fremragende, men den er
også forbavsende god til vores tre korthårede huskatte.

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : Ragna

Dato : 09-01-09 15:09

Det gik vist lidt stærkt, da linket viste børsten i medium-versionen.
Her er linket til de langhårede:
http://loppetjansen.dk/pelspleje/boerster_og_kamme/strigler_filterknuser/grooming_strigle_med_lange_taender_til_langthaar_7947_da.html

--
Mange hilsener fra Ragna.

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 09-01-09 19:41

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i en meddelelse
> Jeg kan anbefale denne model med rulletænder.
> Efter min mening er den lettere at bruge end en rullekam, fordi den er
> [...]

hej Marie og Ragna

mange tak for tips.

Nu har jeg bestilt både en rullekam a la Marie (dog den mindre udgave, da
Lulu er en lille skovkat og ikke en bamsemis som Harald) og dels en
rulle-strigle a la Ragna - så håber jeg, at det bliver lettere at holde
Lulus pels.

Jeg har lyst til at bade Lulu, fordi hendes pels er lidt mat og fedtet, men
jeg tør faktisk ikke, for når hun kan blive så sur bare ved at blive redt,
tør jeg slet ikke tænke på hendes reaktion på at komme i bad.

Er der nogen, der har gode ideer til, hvordan man kan bade en kat, der
aldrig har prøvet det før, uden at blive revet til blods ?

Kan man gøre det alene, eller kræver det to personers indsats ?

Siris Gia har jo været på udstilling, så måske har Siri nogle gode ideer til
kattevask - men måske har en perser et mere flegmatisk temperament end en
skovkat?

venlig hilsen, Anelise

Fra : ager

Dato : 10-01-09 10:31

> Er der nogen, der har gode ideer til, hvordan man kan bade en kat, der
> aldrig har prøvet det før, uden at blive revet til blods ?

LOL...Harald hørmede jo umanerligt ulækkert at hankattepis og råddenskab da
han kom her i sin tid, virkelig ADRRRR..
så efter han var blevet ordnet hos doktor dyr, barberet og hvad har vi, tog
jeg chansen og smed uhyret i bad.

Mit fif er at have alt klart, shampoo, håndklæder og alt hvad der er
nødvendigt, find et godt tag i katten, mit var et solidt greb i nakken eller
mellem forbenene med jerngreb om det ene forben, svært at forklare, nemmere
at vise GG..
og så er den anden arm fri til torturen.
i stedet for at overbruse katten for at gøre den våd, fyldte jeg et stort
kar (babybadekar) med vand, så var halvdelen af det kapitel overstået.

jeg var iøvrigt glad for at have lukket bruseniche..

Jeg slap med et flæns i den ene hånd.

men alt i alt gik det faktisk nemmere end jeg havde forventet af det krapyl,
for han kan blive noget så frådende vanvittig og rasende hvis det ikke lige
går som han har planlagt og han er stærk som en okse. (-;

Mvh. Marie

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 11-01-09 14:23

> [...]
> krapyl, for han kan blive noget så frådende vanvittig og rasende hvis det
> ikke lige går som han har planlagt og han er stærk som en okse. (-;

hej Marie
tak for beskrivelsen, som jeg godt forstod.

Jeg har også en lukket bruseniche, som Lulu kender udmærket, idet hun altid
drikker af vandet på gulvet, når jeg er færdig med at bade. Meeen jeg synes
nu, det lyder lidt voldsomt med en flænset hånd, så det bliver nok ikke til
noget med Lulus bad.
Til daglig er hun en meget blid og venlig kat, men kan komme med en meget
imponerende dyb "brummen", hvis hun bliver udsat for noget, hun ikke kan
lide, som f.x. en stålkam gennem pelsen.

mvh Anelise

Fra : Søren LH

Dato : 08-01-09 22:10

"Gainsbourg" <FJERNDETTEGainsbourg.ng@gmail.com> skrev i meddelelsen

> Ja, det tror jeg faktisk det er - vi prøver i hvert fald at bestille dem
> og se hvordan de virker.
>
> Tak for hjælpen!

Du må da meget gerne melde tilbage, hvordan det virker.

Mvh
Søren