Andet multimedie
bentjuul 3670
Lightroom - Ændre billede størrelsen ?
Fra : SpookiePower

Dato : 09-01-09 01:44

I Photoshop har man en funktion der hedder "Image size", hvor man kan
ændre på et billedes størrelse. Denne funktion kan jeg simpelthen ikke
finde i Lightroom. Er der nogle som kan hjælpe her ?

--
My PhotoGallery
www.anothermasterpiece.com

Fra : JensP22

Dato : 10-01-09 02:33

On 9 Jan., 09:43, SpookiePower <boxjunk2...@gmail.com> wrote:
> [...]
> ændre på et billedes størrelse. Denne funktion kan jeg simpelthen ikke
> finde i Lightroom. Er der nogle som kan hjælpe her ?

Hej SpookiePower
Husk at i Lightroom ændres det originale foto aldrig! Alt hvad der
gennemføres af justeringer gemmes blot som informationer i databasen.
Så når du skal danne et billede i et bestemt format, kvalitet mv. skal
du gemme en kopi. Dette hedder i Lightroom sjovt nok export. For at
gøre det du ønsker, at gemme billedet i en bestemt størrelse, skal du
altså vælge (højreklik) export, herefter får du så mulighed for at
angive hvor billedet skal ligge, hvad det skal hedde mv. men altså
også om det skal være jpeg og her i hvilken kvallitet. Du kan fx
angive hvor mange pixels det skal være på den længste led, og hvor
mange pixels pr tomme (eller cm) hvilket jo giver billedets størrelse.

Håber det kan bruges.

Venlig hilsen
Jens