Dansknet oprettelse
Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-09 12:17

Hej

Vil lige fortælle min oplevelse af tilmelding hos Dansknet...

Jeg tilmeldte mig Dansknet´s tilbud om 2/1 Mbit den 20dec

- 20dec. - Modtagelse af email den om at ordren er modtaget.

- 21dec. - email omkring at ordren sættes igang og oplysning om
kundenummer.

- 6Jan. - Modtagelse af SMS og email om at min forbindelse vil blive
oprettet den 8jan mellem 07:45-1600

- 6Jan - Sms og Email besked om at startpakke er afsendt med oplysning
i email omkring Track and trace.

- 6jan - 168kr bliver trukket fra mit Dankort for forsendelse og
abonnement

- 7Jan - Modtager startpakke med postdanmark, indeholdende ZYxel
P-660-
D1 router, netkabel og 2telefonledninger og telefonstik. samt brev
omkring login oplysninger og tilslutningsguiden..

8jan - Forbindelse oprettet inden jeg tager ud af døren kl 07....

Så det lader til at Dansknet har fået godt styr på deres procedure
omkring tilmelding..

Der er dog et par enkelte småting.... I emailen den 6jan omkring
afsendelse af startpakke, står der at man vil modtage den første
regning løbende måned+30dage... Dette er jo forkert da de er gået over
til Dankort betalling....

Manualen modtaget med udstyret fortæller ikke noget omkring omsætning
af routeren....
Jeg loggede ind i routeren som jeg fandt ud af var 192.168.40.1 og der
var indtastet noget i password så tastede ok... Her kom kun en
statusside frem... så ringede til Dansknet support, der kunne fortælle
at man ikke kan instille noget i routeren på denne lille model... Det
synes jeg var noget mærkeligt, så hentede manualen fra
http://dl01.zyxel.com/DownloadLibary_ShortName/P-660R-D1/user_guide/P...

Hvor jeg fandt frem til et standart kodeord som er 1234, her kom så
skærm frem med ændring af kodeord og man kom ind i den normale
menu....

Så alt i alt er der stadig enkelte skønheldspletter.. Men oprettelsen
gik da i hvertfald strygende.. Net er via Dansknet´s, og ikke ren TDC
forbindelse som sidst jeg havde Dansknet..

Mvh. Bjarke

Fra : Martin Kaltoft

Dato : 09-01-09 15:15

> Så det lader til at Dansknet har fået godt styr på deres procedure
> omkring tilmelding..

Ja noget kunne tyde på det. Men jeg tror de største problemer har været når
kunder skulle have flyttet deres eksisterende forbindelse fra et andet
abbonement til dansknet, der havde jeg ihvertfald problemer. Det lovede
dansknet at det sagtens kunne klares med max 1 dags nedetid (på selve
etableringsdagen) Men det kunne de slet ikke overholde...

Martin Kaltoft

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 13-01-09 09:33

On 9 Jan., 15:15, "Martin Kaltoft" <kalt...@gmail.com> wrote:

> [...]
> dansknet at det sagtens kunne klares med max 1 dags nedetid (på selve
> etableringsdagen) Men det kunne de slet ikke overholde...

Okay, men mon ikke det er løst?

Det lader i hvertfald til at de har rimeligt styr på sagerne... Har
sendt dem en mail omkring at min linie kan finde på at falde ud...
dårlige dæmpningstal og ville høre hvordan en fejlmelding evt kan
komme på tale..
Har kun en 2/1Mbit og med headroom på kun 13/6db

Jeg blev så ringet op fra fra Dansknet dagen efter mailen og ville
hjælpe med det. Han mente så der evt ville være problemer med en
fejlmelding hvis der ikke er noget galt.. Så han ville lige undersøge
det med TDC.... han ringede så tilbage efter 10min og sagde han ville
prøve at upgradere til 4Mbit men kun 512Kbit i upload... og der ville
nok gå en uges tid... men der gik så kun 2dage for idag var den så
højere....

Men ak de kobberledninger.... den havde kun koblet op med 3700Kbit og
500Kbit upload og med 6/10db i støjtal.... Så vidt indformeret skal de
være på mindst 10db..
Ved tilkobling af TDC modem måler jeg 2700/420Kbit her kan jeg ikke se
forhandlet hastighed....

TDC salg, siger der er 1050meter til centralen og de kan "se" at de
kan levere 15Mbit og lidt over 800Kbit i upload.....

Så det bare hvad man så skal gøre... skod kobber.....

Fra : Svend

Dato : 14-01-09 12:52

Bjarke Hansen wrote:

> Så det bare hvad man så skal gøre... skod kobber.....

Flyt

--
Svend

Fra : N/A