Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
Veksle DK til Euro:
Fra : Ukendt

Dato : 02-01-09 11:29

Hej med jer,

Hvor kan det bedste svare sig at veksle?

Enkelte banker eller de direkte vekselkontorer i lufthavn og hovedbanegård?

Er det et godt alternativ at veksle i spanien, altså vente med at veksle til
man når feriemålet?

På forhånd tak.

Bo

Fra : alexbo

Dato : 02-01-09 12:31

"EJSMB" skrev

> [...]
> hovedbanegård?
> Er det et godt alternativ at veksle i spanien, altså vente med at veksle

Teknisk set må et dansk vekselkontor være bedst, hveranden kunde er en
dansker der veksler til Euro, og hveranden er en Europærer der skal veksle
til Kr.
Det virker som en enkel og omkostningslet forretning.

En spansk bank eller vekselkontor har stort set ingen kunder fra Euro til
Kr.,
danske kroner skal hele vejen tilbage til Danmark.

mvh
Alex Christensen

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-09 20:02

> [...]
> Kr.,
> danske kroner skal hele vejen tilbage til Danmark.

Ok, tak for svaret.

Kender du til om det kan betale sig at betale gebyr i en almindelig bank
eller om det er bedst at vælge Forex eller lign. som ikke tager gebyr? (de
styrer det via kursen eller hvad??)

MVH
Bo

Fra : jos

Dato : 02-01-09 20:12

EJSMB wrote:

> [...]
> bank eller om det er bedst at vælge Forex eller lign. som ikke tager
> gebyr? (de styrer det via kursen eller hvad??)

Det kan da ha ændret sig efter krisen startede, men vi har da altid tjent
pænt ved at veksle i udlandet (Italien, Grækenland, Thailand og Vietnam)
frem for i DK.
Vi medbringer valuta til at klare os 1 døgn +evt helligdage og veksler på
stedet eller betaler med kort (ofte også billigste kurs fremfor veksling
herhjemme)

finn

Fra : Ukendt

Dato : 02-01-09 20:32

> [...]
> stedet eller betaler med kort (ofte også billigste kurs fremfor veksling

Tak for det, ja alternativet er jo at hæve i en automat.

Vi skal til Fuerteventura, Spanien, er der nogen der har erfaringer til
automathævning kontra kurs?

MVH

Bo

Fra : alexbo

Dato : 02-01-09 20:58

"EJSMB" <ejsmb(a)privat.dk> skrev

> Kender du til om det kan betale sig at betale gebyr i en almindelig bank
> eller om det er bedst at vælge Forex eller lign. som ikke tager gebyr? (de
> styrer det via kursen eller hvad??)

Dagens salgskurs i Dansk Bank var 7,58
I Forex 7,57
i 4 måned 2008 Visa, Grand Canaria 7,53

Hvad kursen er i Spanien eller gennem VISA i dag ved jeg ikke, men Kr.- Euro
ligger rimeligt fast,
jeg synes dette veksellotteri har ændret sig fuldstændig med Euroen, danske
kroner er ikke så eftertragtede i Eurolande, som de var dengang man
ferierede i lande hvor man fik karameller i stedet for byttepenge.

Jeg tager ikke selv større hensyn, jeg sørger bare for at have løse Euro med
til små indkøb ved ankomst, og ellers bruge visa, blot sørge for at hæve
max, så hævegebyret bliver forholdsvis mindre.

mvh
Alex Christensen