At starte Puch maxi P.
Fra : Flemming Christensen

Dato : 07-01-09 22:38

Min maxi med pedaler skal trædes 3 gange med pedalerne før den fjerde gang
trækker stemplet med rundt og starter.
Det er som om der er noget der glider uden at tage ved,er der noget lignende
en slyngkobling eller andet der er slidt.
Kablet er justeret så den tager ved men stadig glider det og kun en gang
imellem kører stemplet med.
Håber på svar,mvh Flemming.

Fra : ScooterGrisen

Dato : 08-01-09 07:17

Jeg kender ik noget til det man kan det ikke være bakkerne på
koblingen der er slidte:
Det der er i midten på billedet: http://www.puchklub.dk/pop.asp?/cm-debatpic/Kobling1(1).jpg
jeg ved det ikke men gætter bare.

Fra : Henning Lund

Dato : 08-01-09 16:42

Flemming Christensen <fdc@webspeed.dk> skrev:
> [...]
> noget lignende en slyngkobling eller andet der er slidt.
> Kablet er justeret så den tager ved men stadig glider det og

De fleste gange er det fordi folk har stoppet en forkert olie på
motoren, prøv at køb en olie der er beregnet til Maxi, så skulle
den gerne efter et stykke tid vende tilbage til normal igen.

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Flemming Christensen

Dato : 08-01-09 23:17

tak for svarene,jeg prøver at skifte olien.mvh flemming.

Fra : Flemming Christensen

Dato : 14-01-09 20:28

Tak for hjælpen.Det hjalp at skifte olien til den rigtige.
Mvh Flemming.

Fra : Henning Lund

Dato : 15-01-09 06:29

Flemming Christensen <fdc@webspeed.dk> skrev:
> Tak for hjælpen.Det hjalp at skifte olien til den rigtige.

Jae den har jeg set så mange gange efterhånden

Fra : ScooterGrisen

Dato : 21-01-09 21:40

Hvilken olie havde du da puttet i om hvad er forskellen på den gamle
og nye olie ?

Fra : Henning Lund

Dato : 22-01-09 16:28

ScooterGrisen <fedblindkat@yahoo.dk> skrev:
> Hvilken olie havde du da puttet i om hvad er forskellen på den
> gamle og nye olie ?

Mange folk tror fejlagtigt at gearolie, motorolie til biler, for
ikke at nævne traktorer mm. kan bruges, og så går det galt. Maxi
koblingen skal have det tynde stads der bruges i nogle bilers
automatgearkasser, Dexron2, nogle knallertpushere kalder det også
Maxi olie.
Hvilken olie der var påfyldt hans Maxi, tror jeg ikke han ved, så
skal han da have smagt på det, man kan jo ikke se hvad det er for
noget stads