Ny kat
Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-01-09 17:20

Vores ældre kat kunne desværre ikke mere. Vi måtte have mobil dyrlæge om
lørdagen. Det
var cancer, så den måtte aflives.

Nu har vi været ude på Inges Kattehjem, og fået os en ny lille ven. Vi fik
det råd, at lade den
være på badeværelset et par dage - selvfølgelig med mad, vand og kattebakke.
Nu kan vi ikke rigtigt finde ud af, om vi skal slukke lyset om natten, eller
ikke. Der sidder et vindue i toppen af vores badeværelse.

Mvh

Karsten

Fra : Tina.

Dato : 06-01-09 17:41

"Karsten Jensen" <kukshfkjdjpoibvkjdhg@invalid.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> natten, eller ikke. Der sidder et vindue i toppen af vores badeværelse.

Tillykke med den ny kat.

Katte kan glimrende orientere sig i mørke. Sluk endelig lyset om natten -
katte har også brug for mørke perioder i deres døgnrytme.

Held og lykke med den

- Tina

Fra : Karsten Jensen

Dato : 08-01-09 15:03

Tak for de gode råd. Efter at have læst Tinas råd, har vi så lukket den ind
huset. Jeg glemte at nævne at det er en kastreret hankat på 4 år. Den er
meget kærlig, og vil gerne "nusse". Den har været lidt rundt og undersøge de
forskellige ting,
og opholder sig det meste af tiden under sofaen. Men det er jo
naturligt, og noget vi husker fra de andre katte, vil har haft.

Mvh

Karsten

Fra : Ragna

Dato : 07-01-09 14:12

Hej Carsten!
Til lykke med jeres nye kat.
I jeres sted ville jeg nu ikke kunne nænne at isolere det nye familiemedlem
på badeværelset.
Jeg ville lade den få lov at udforske sit nye hjem, samt være så meget
sammen med den som muligt.
Hvis rådet er givet med henblik på renlighed, plejer det ikke at være et
problem, da praktisk talt alle katte er renlige af naturen.
Selvfølgelig kan det være nødvendigt med en lille killing at begrænse dens
område i starten, indtil den er helt fortrolig med hvor kattebakken står,
men med en lidt større kat burde det ikke være nødvendigt.
Den nye vil sikkert kede sig alene på badeværelset, og det kan give flere
problemer end det løser.

--
Venlig hilsen,
Ragna

Fra : lh

Dato : 07-01-09 19:29

"Ragna" <rahasNEJ@TAKtdcadsl.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> men med en lidt større kat burde det ikke være nødvendigt.
> Den nye vil sikkert kede sig alene på badeværelset, og det kan give flere

Det har faktisk også været noget jeg har undret mig over, at man fra et
Kattehjem giver sådan et "gammeldags" råd!! En killing skal ikke isoleres
fra den øvrige "familie" men "være med". Når jeg selv har fået killinger
eller katte, så er de blevet vist hvor kattebakken står og så ellers bare
holdt øje med den/dem til jeg vidste jeg kunne stole på de godt vidste hvor
bakken og foderskåle stod. Og der har aldrig været problemer. Så lad katten
være med i jeres liv, det vil få en meget gladere kat af. Hvis katten i de
første dage skal tilbringe tiden kun på badeværelse, så skal den (og I) når
den lukkes ud derfra, jo så starte forfra med at lære hjemmet og jeg rigtigt
og kende.

lh

Fra : Benny

Dato : 07-01-09 22:21

Tillyke med den nye Kat. Håber, at i år tonsvis af dejlige oplevelser med
Katten.

Det råd i har fået angående at lukke killingen inde på toilettet i flere
dage finder jeg på grænsen til dyrplageri. DEn person bør ikke arbejde med
at "rådgive" om katte. Det er min holdning.

Jeg har selv fået 2 nye killinger for ca. 3½ måneden siden og jeg fik en
andet råd. Her er det.

Når du kommer hjem med den/de nye Killing(er), så sætter alle sig ind i det
rum, hvor kattebakken er placeret og leger og pænt sætter den/dem op i
bakken så den kan få færten af bakken. Når katten(e) så har gjort den ene af
tingene, som bakken bruges til, så åbner man til resten af huset.

Jeg har to 99,99% renlige killinger. Kun ET "Uheld" i vores tid sammen. Den
ene lagde en fast "hilsen" på toiletgulvet ved siden af bakken.

Tillykke fra
Ping, Pong og Benny

Fra : Stig Johansen

Dato : 08-01-09 06:23

Benny wrote:

> Det råd i har fået angående at lukke killingen inde på toilettet i flere
> dage finder jeg på grænsen til dyrplageri. DEn person bør ikke arbejde med
> at "rådgive" om katte. Det er min holdning.

Jeg er glad for i andre skriver det.
Da jeg så 'rådet', blev jeg faktisk chokeret, og nærmest forarget.

Men da jeg ikke er erfaren kat'olog, turde jeg ikke skrive det.

Men nu er der i hvert fald een til, der på det kraftigste vil fraråde at
spærre staklen inde på badeværelset.

Stig Johansen