Marsa Shagra - dykning og børnepasning - K~
Fra : flemming.pless@gmail~

Dato : 06-01-09 11:03

Kære alle

Kingfish tilbyder familie-dykkerrejse til Marsa Shagra syd for
Hurgada. Lyder meget fristende. Stedet har være behandlet her før, men
emnet børnpasning har ikke. Er der nogen her, der har prøvet den slags
det sted?
Og selvfølgelig vil jeg gerne høre om dykkeroplevelser.

Mange hilsner

Flemming Pless

Fra : Ukendt

Dato : 06-01-09 19:38

<flemming.pless@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
Hvis du ikke har været på det dejlige sted før, så prøv at se på min
hjemmeside.
Nu lyder det til, at børnepasning er første prioritet, og der ved jeg
intet...
....lidt afhængig af barnets alder, vores gruppe - fra Alfa-diving - havde en
dreng på 8 år med, og tro mig, han havde nok sin bedste ferie til dato.
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : Ole Dreyer

Dato : 07-01-09 02:17

On 6 Jan., 19:38, "Henning Brodersen" <henning&hbrodersen...dk> wrote:
> [...]
> dreng på 8 år med, og tro mig, han havde nok sin bedste ferie til dato.

hej Flemming,

Shagra drives af red Sea Diving, der har tre lejre i området. Det er
alle 3 fantastiske steder, både at være og at dykke. Jeg selv
foretrækker klart Nakari. Du kan kigge på min hjemmeside for billeder
fra Marsa Alam / Nakari / Shagra. Jeg kender ikke bedre sted at være i
en uge! Men børneasning Hmmmm, det tror jeg næppe, men der er en
legeplads i Shagra. Bedste råd - husk at tage via Hurghada - Ikke
Luxor, det er en dræber tur på 14-18 timer i minibus, uanset hvad
rejsebureauerne skriver (Atlantis tager dne vej).

God tur,

Ole

Fra : Ukendt

Dato : 07-01-09 10:32

"Ole Dreyer" <oledenmark@gmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]

Luxor, det er en dræber tur på 14-18 timer i minibus, uanset hvad
rejsebureauerne skriver (Atlantis tager dne vej).
++++++++++++++++++++++++++++
Jeg har ikke prøvet Nakari; men har hørt, den skulle være god.
Du glemte at angive din hjemmeside, jeg vil gerne se den.
Henning Brodersen
www.hbrodersen.dk

Fra : JL

Dato : 07-01-09 02:36

On 6 Jan., 19:03, "flemming.pl...@gmail.com"
<flemming.pl...@gmail.com> wrote:
> [...]
> Hurgada. Lyder meget fristende. Stedet har være behandlet her før, men
> emnet børnpasning har ikke. Er der nogen her, der har prøvet den slags

Var der ikke nogen der tilbød børnepasning og havde en dansk
babysitter med derned.. måske var det bare nogen der snakkede om det i
klubben, hvorfor skriver du ikke til kingfish måske kan de ordne noget
for dig.

Fra : maria.livbjerg@gmail~

Dato : 07-01-09 06:01

<flemming.pl...@gmail.com> wrote:
> [...]
> det sted?
> Og selvfølgelig vil jeg gerne høre om dykkeroplevelser.

Hej Flemming

Jeg har været med på en Kingfish familie-dykkerrejse til Marsa Shagra.
Og om selve dykningen kan jeg sige at det er verdensklasse, husrevet
er langt bedre end husrev normalt er, og
bådturerne til de forskellige nærliggende rev er også helt i top.
Prikken over I-et er så Elphinstone Reef 20 min. sejllads derfra.

Mht. til børnene, så har Kingfish to super dygtige pædagoger med
hjemmefra som jo tager sig af børnene det meste af dagen, mens
forældrene kan
dyrke deres hobby nede i Rødehavet sammen. Det fungerede helt fint, og
der var børn med fra 6 måneder og opefter.
Alt i alt så havde både børn og forældre en oplevelses rig ferie :)

Hvis du vil se lidt billeder dernede fra så tag et kig forbi min
hjemmeside www.mortenbjorn.dk

Mvh.
Morten Bjørn Larsen

Fra : peterkaiser71@gmail.~

Dato : 07-01-09 10:26

<flemming.pl...@gmail.com> wrote:
> [...]
> det sted?
> Og selvfølgelig vil jeg gerne høre om dykkeroplevelser.

Hej Flemming

Jeg har været i Marsa Shagra af 2 omgange, december 2007 og december
2008 begge gange med Kingfish. Jeg kan kun tilslutte mig min
dykkerkammerats Morten Bjørn's indlæg omkring dykningen i Marsa.
Husrevet er lige til at gå til, og vil man have flere oplevelser eller
større udfordringer, så er der rig mulighed for det. Der tilbydes
truck dive ned langs med kysten og ture med RIB til andre divesites i
nærheden.
I december var jeg der med min kæreste og min søn på 8 mdr, og det er
korrekt, at Kingfish på deres familieture 2 x årligt tilbyder
børnepasning af 2 pædagoger. Det fungere rigtig fint og pædagogerne er
super friske. Mens forældrene dykker, så bliver barn/børnene passet og
man overtager igen, når man er oppe af vandet. Oftest er børneområdet
et samlingspunkt for familierne, når der ikke spises eller dykkes. Der
er højstole i restauranten og der arrangeres børnesenge til
familierne. Se nærmere på www.kingfish.dk. Kan kun varmt anbefale
stedet og børn skal som sagt ikke forhindre dig i at komme på
dykkertur God tur Peter