Billigste mobile bredbånd
Fra : n.huusom@gmail.com

Dato : 07-01-09 07:43

hejsa,

jeg googlet lidt og fundet eks. http://www.mobilbasen.net/mobilt-bredbaand
i forsøg på at finde det bedste/billigste mobile bredbånd. Er der
nogen der har erfaringer gode som dårlige som de vil dele?
Jeg gider ikke at stå med en abonnement der ikke virker..

Fra : Jens Jensen

Dato : 07-01-09 15:56

Jeg vil foreslå Oister (som bruger 3's net). Jeg har ingen erfaring selv, men der er en masse erfaring at læse om på http://www.mobildebat.dk/ i undergruppen "Teleselskaber og mobilnet".

Fra : Per

Dato : 07-01-09 16:37

n.huusom@gmail.com skrev:
> Jeg gider ikke at stå med en abonnement der ikke virker..

Har Oister, som er OK
Oister er en del af 3
3 er de eneste som har et ægte bredbånd som dækker hele danmark
no nonsens pris og uden binding

/Per

Fra : Michael Kjærsgård

Dato : 07-01-09 17:17

>i forsøg på at finde det bedste/billigste mobile bredbånd. Er der
>nogen der har erfaringer gode som dårlige som de vil dele?

Det billigste jeg kender til er
http://www.sonofon.dk/privat/abonnementer/internet/mobilt_bredbaand/99/index.aspx -
vær dog opmærksom på at det kun er til kunder med lavt forbrug (begrænset
til 500 MB/mnd. og 1024/128) men måske det dækker dit behov?

>Jeg gider ikke at stå med en abonnement der ikke virker..

Check dækningskort inden du køber, i dette tilfælde
http://www.sonofon.dk/privat/kundeservice/daekning/daekningskort/index.aspx

Der skal være Turbo 3G for at de 1 Mbit download kan leveres, ved alm. 3G
forvent max 384 Kbit.

--
Michael Kjærsgård
//Gratis billedhosting: http://imageshack.dk

Fra : -=Madsen=-

Dato : 08-01-09 02:26

hvad med et alm 3 bost 29 med surf pakke til kr. 79

inkl 100MB fri data der efter kr. 2,50 pr MB men max 299,- pr md.
bruger i 100MB eller under er prisen kun 79,-

Så er det bare med at finde behovet ellers er oister til 199,- et godt valg

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-01-09 06:18

n.huusom@gmail.com skriver:

> Jeg gider ikke at stå med en abonnement der ikke virker..

Priser kender jeg ikke til, men skal det fungere, så er det 3's net du
skal have fat i.

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : BorreBoy

Dato : 08-01-09 20:46

<n.huusom@gmail.com> skrev i meddelelsen
[...]

-------------

Unotel giver de 2 første måneder gratis:
http://www.unotel.dk/produkter_new/mobiltbredbaand/

De bruger TDCs net, så jeg går ud fra det er ret godt. Virker fint i Horsens
(dog bare på en mobiltelefon).

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 08-01-09 22:30

BorreBoy skriver:

> De bruger TDCs net, så jeg går ud fra det er ret godt.

Det skal du ikke.

3 er og bliver de bedste - TDC's 3G mobildatadækning er ikke noget at
råbe hurra for.

Fra : N/A

Dato : 12-01-09 23:48

Fra : N/A

Dato : 12-01-09 23:48

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 08-01-09 15:05

On 8 Jan., 22:29, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:

> Det skal du ikke.
>
> 3 er og bliver de bedste - TDC's 3G mobildatadækning er ikke noget at
> råbe hurra for.

3 er vist bedst på landsplan, mens jeg mener TDC har ret tæt by-
dækning med 3g

ligeher hvor jeg bor nu, på et kortudslit på mastedatabasen.dk på
2x1,5km er der følgende master med 3g:

hi3g - 1 mast
TDC - 3 master
Sonofon - 3 master
Telia - 0 master - 1planlagt

Hvor jeg boede før er der følgende:

hi3g - 3 master - 1planlagt
TDC - 5 master
Sonofon - 4 master
Telia - 1 mast - 2planlagt

Fra : Chano Andersen

Dato : 08-01-09 23:53

Bjarke Hansen wrote:
> 3 er vist bedst på landsplan, mens jeg mener TDC har ret tæt by-
> dækning med 3g

Det har måske en del master, men det betyder ikke du kan udnytte dem til
de høje hastigheder. Selvom der er en UMTS mast, siger det ikke noget
om, om udstyret på den understøtter HSDPA eller ej.

Men det kommer jo også an på behovet.

- Chano Andersen.

Fra : N/A

Dato : 08-01-09 23:53

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 09-01-09 01:34

On 8 Jan., 23:53, Chano Andersen <sunsite012...@chanoandersen.dk>
wrote:

> [...]
> de høje hastigheder. Selvom der er en UMTS mast, siger det ikke noget
> om, om udstyret på den understøtter HSDPA eller ej.

Nu tror jeg også man skal besinde sig. TDC leverer samme hastighed nu,
som 3 gør. De kalder bare deres 5,7MBit. Det gør de, da 7,2MBit er en
teoretisk hastighed.

Jeg har testet TDC flere steder i storkøbenhavn de seneste dage og de
5,7 MBit holder faktisk meget godt. Enkelte steder får man 'kun' 5
MBit.

Vedr. om man UMTS master er HSDPA kompatible, vil jeg påstå at langt
de fleste af masterne er opdateret, både på TDCs og 3's netværk.

Så i mine øjne er det et spørgsmål om man har Turbo-3G dækning på det
netværk man skal benytte, det sted hvor man skal benytte det.

Og ja 3 dækker bedre i landzonerne. TDC dækker dog bedre i byerne.

//Claus Krogsgaard

Fra : Chano Andersen

Dato : 12-01-09 23:48

Claus Krogsgaard wrote:
> Nu tror jeg også man skal besinde sig. TDC leverer samme hastighed nu,
> som 3 gør. De kalder bare deres 5,7MBit. Det gør de, da 7,2MBit er en
> teoretisk hastighed.

Hvis teoretisk betyder "Det man kan opnå i et lab" så er 7.2 bestemt
ikke teoretisk. Jeg har faktisk opnået 7mbit i Holbæk, på Sjælland,
stabilt, engang i Maj/Juni måned sidste år. Dog er hastigheden faldet
siden (Mit gæt er at der er kommet flere kunder i området).

> Jeg har testet TDC flere steder i storkøbenhavn de seneste dage og de
> 5,7 MBit holder faktisk meget godt. Enkelte steder får man 'kun' 5
> MBit.

Har aldrig prøvet TDC's men jeg oplever noget lignende hos 3.
Hastigheden kommer sjældent under 3 Mbit downstream.

> Vedr. om man UMTS master er HSDPA kompatible, vil jeg påstå at langt
> de fleste af masterne er opdateret, både på TDCs og 3's netværk.

Det kan vi nok godt blive enige om. Men det er stadig ikke til at se om
masterne understøtter det, bare fordi det er UMTS master. (Mig bekendt
er forskellen dog primært i softwaren, da hardwaren vist længe har været
klar til det?)

> Så i mine øjne er det et spørgsmål om man har Turbo-3G dækning på det
> netværk man skal benytte, det sted hvor man skal benytte det.

Korrekt, som sagt, et spørgsmål om behov. Mine behov er mest at have net
når jeg skal bruge det, uanset om jeg er på Lars Tyndskids pløjemark,
eller i indre København. Det opfylder 3 til fulde.

> Og ja 3 dækker bedre i landzonerne. TDC dækker dog bedre i byerne.

Har ikke testet, men jeg har ikke oplevet problemer med 3's bydækning
hverken i Odense, Holbæk, København eller Asnæs, (Samt diverse tog- og
bustrækninger mellem nævnte byer) som lige er de steder jeg har haft
lejlighed til at afprøve det. Det enste jeg har oplevet, er at modemmer
reducere batteri tiden på min bærbare, men det er der jo ikke noget
underligt i.

- Chano Andersen.

Fra : Jens

Dato : 13-01-09 09:00

"Chano Andersen" <sunsite012009@chanoandersen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> lejlighed til at afprøve det. Det enste jeg har oplevet, er at modemmer
> reducere batteri tiden på min bærbare, men det er der jo ikke noget

Jeg kan sagtens tilslutte mig Chano. Jeg benytter 3's mobilebredbånd over
store dele af Jylland og har kun oplevet fine hastigheder (typisk mellem 2
og 5 Mbit/s).
På motorvejsturen fra Esbjerg til Kolding og enten sydpå (mod grænsen) eller
nordpå (Aalborg) virker det perfekt. Endda uden at det mister forbindelsen
kortvarigt, hvilke ville have indflydelse på min RDP/VPN forbindelse.

Jens

Fra : N/A

Dato : 14-01-09 08:07

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 12-01-09 16:07

On 12 Jan., 23:48, Chano Andersen <sunsite012...@chanoandersen.dk>
wrote:

> Har ikke testet, men jeg har ikke oplevet problemer med 3's bydækning

Jeg synes 3 har en rimeligt dårligere dækning end TDC... Det duer
altså ikke med 300meter til nærmeste mast hvis man fx arbejder i et
serverrum e.l i en kælder.... TDC placere som ofte master helt tæt på
bebyggelse og erhverv....

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-01-09 08:07

Bjarke Hansen wrote:
> [...]
> altså ikke med 300meter til nærmeste mast hvis man fx arbejder i et
> serverrum e.l i en kælder.... TDC placere som ofte master helt tæt på

Jeg skal ikke kunne sige noget om kældre, men i et serverrum ville jeg
da forvente, at der findes en aktiv internet forbindelse til den bærbare? :P

- Chano Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 13-01-09 06:21

Bjarke Hansen skriver:

> Jeg synes 3 har en rimeligt dårligere dækning end TDC...

Hvor mange byer har du prøvet det i?

Fra : Claus Krogsgaard

Dato : 13-01-09 01:53

wrote:

> [...]
> hverken i Odense, Holbæk, København eller Asnæs, (Samt diverse tog- og
> bustrækninger mellem nævnte byer) som lige er de steder jeg har haft

Grundet at der er flere TDC master i byerne, ja så er der også færre
kunder pr mast. Det giver naturligvis bedre hastighed, da man jo som
bekendt deler båndbredden.

Der er ingen tvivl om at alle operatører udvider kraftigt på Turbo-3G
området, så vi kan sikkert grine af den her debat om et par måneder :)

Go' dag.

// Claus

Fra : Chano Andersen

Dato : 14-01-09 08:09

Claus Krogsgaard wrote:
> Grundet at der er flere TDC master i byerne, ja så er der også færre
> kunder pr mast. Det giver naturligvis bedre hastighed, da man jo som
> bekendt deler båndbredden.

Tja, jeg har også oplevet at kigge på mastedatabasen, og se mange TDC
master, men jeg synes der er en tendens til, at i områder med høj
mastekoncentration, er der ikke UMTS på dem alle. Men måske det bare
gælder de områder jeg har kigget på.

> Der er ingen tvivl om at alle operatører udvider kraftigt på Turbo-3G
> området, så vi kan sikkert grine af den her debat om et par måneder :)

Tja, der var jo mange der grinede af 3, da de startede med at levere
UMTS for år tilbage.

- Chano Andersen