Program til ghosting af pc
Fra : ronnie.ziegler@gmail~

Dato : 06-01-09 07:32

Hejsa,

jeg har en pc med MS Windows XP og et hav af programmer installeret på
en bærbar med 80 GB plads. Nu er jeg løbet tør for ledig plads, og vil
derfor gerne have erstattet hard disken med en større. Desværre er der
så mange programmer installeret, at det vil tage rigtig lang tid at få
dem alle re-installeret, og der vil sikkert også blive problemer med
at finde licens nøgler m.m.

Mit spørgsmål er derfor, om der ikke findes et program, som kan ghoste
en HD med alle data og programmer, og så efterfølgende flytte dette
til en større HD. Jeg tror umiddelbart, at udfordringen ligger i, at
den nye hard disk skal være større, men forhåbentlig kan det lade sig
gøre.

På forhånd tak,
Ronnie

Fra : Henning

Dato : 06-01-09 15:39

>Mit spørgsmål er derfor, om der ikke findes et program, som kan ghoste
>en HD med alle data og programmer, og så efterfølgende flytte dette

Du siger det jo selv flere gang - www.ghost.com Så vidt jeg husker
skal du tilbage til version 11 eller 12 for at lave et boot-medie til
kloning?

Fra : Olesen

Dato : 06-01-09 15:56

Jeg kan bedst lide Acronis True Image. Synes at det er bedre end Ghost
http://www.acronis.eu/

Fra : J. E.

Dato : 06-01-09 17:09

[...]

Jeg vil tro producenten af din nye harddisk tilbyder et program der kan,
de plejer de. Programmet kan ligeledes bruges til at sætte disken op med.

Programmet fra producenten er dog beregnet til det formål og du cloner
direkte fra den gamle disk over på den nye.

Fra : Rado

Dato : 06-01-09 19:59

On Tue, 6 Jan 2009 06:31:34 -0800 (PST), ronnie.ziegler@gmail.com
wrote:

> [...]
>til en større HD. Jeg tror umiddelbart, at udfordringen ligger i, at
>den nye hard disk skal være større, men forhåbentlig kan det lade sig

Image for DOS kan gøre det, har selv lige flyttet et image af en 32GB
partition til en 54 GB partition. Du skal bare vælge "Scale to
Target":

"Scale to Target: If you use this option when restoring an image,
Image for DOS restores the image proportionally to the target drive.
For example, suppose that you backed up a 100 MB hard drive and
restored the image to a 200 MB hard drive. If you use this option, you
allow Image for DOS to double the size of the restored image. This
option only works for FAT, FAT32, and NTFS file systems and has no
effect on images restored to hard drives using other file systems."

http://www.terabyteunlimited.com/image-for-dos.htm

Alternativt kan du kopiere direkte fra disk til disk med CopyWipe for
DOS, der er gratis, her skal du vælge "Scale Size" under kopieringen.
Vær blot opmærksom på at den også har en funktion der kan overskrive
en disk uigenkaldeligt, så man skal lige holde øje med hvad man
laver...

http://www.terabyteunlimited.com/copywipe.php

--
Rado

Fra : co@ch [4130]

Dato : 06-01-09 22:52

[...]

http://www.xxclone.com/

XXclone kloner din harddisk til en hvilkensomhelst str. destination, som er
en harddisk

Du kan ikke back'e up o.l.
Du flytter simpelthen styresystemet fra A til B...og det er gratis

Bri@n

Fra : Karsten Nielsen

Dato : 07-01-09 10:25

wrote:

> [...]
>til en større HD. Jeg tror umiddelbart, at udfordringen ligger i, at
>den nye hard disk skal være større, men forhåbentlig kan det lade sig

Hej
Jeg bruger programmet: Macrium Reflect som er gratis. Det kan det du
søger og så kan det til og med også lave backup af de forskellige
drev.

Fra : molped

Dato : 09-01-09 02:15

On 6 Jan., 15:31, ronnie.zieg...@gmail.com wrote:
> [...]
> til en større HD. Jeg tror umiddelbart, at udfordringen ligger i, at
> den nye hard disk skal være større, men forhåbentlig kan det lade sig

Prøv Driveimage XML (http://www.runtime.org/driveimage-xml.htm).
Gratis og godt.