HDMI på ATI HD3650 - hvordan
Fra : Verner Rasmussen

Dato : 06-01-09 08:42

Hej.

Jeg har en Acer M5640 pc med et ATI HD3650 grafikkort. På bagsiden af
pc'en, er der et HDMI stik. Dette har jeg prøvet at forbinde med mit
ny TV (Samsung LE37A676), men kan ikke finde ud af at "aktivere"
signalet til tv'et. Jeg har prøvet forskelligt i ATI's controlcenter,
men ka't finde ud af det. Er der nogle bud på en løsning.

På forhånd tak.
Verner.

Fra : Karl Erik Nielsen

Dato : 06-01-09 09:59

"Verner Rasmussen (slet 5H5GW)" <verner451@5H5GWtdcadsl.dk> skrev i
meddelelsen news:12312281440.384108654674478@dtext.news.tele.dk...
> [...]
> signalet til tv'et. Jeg har prøvet forskelligt i ATI's controlcenter,
> men ka't finde ud af det. Er der nogle bud på en løsning.

Hvis du kun bruger HDMI udgangen på grafikkortet er det et spørgsmål
om at bruge den rigtige indgang på TV'et.

Fra : Rado

Dato : 06-01-09 10:39

On Tue, 6 Jan 2009 09:58:32 +0100, "Karl Erik Nielsen"
<karl.erik.nielsen@no.spam.gmail.com> wrote:

>Hvis du kun bruger HDMI udgangen på grafikkortet er det et spørgsmål
>om at bruge den rigtige indgang på TV'et.

Samt vælge denne i TV menuen.

--
Rado

Fra : jk

Dato : 06-01-09 12:06

On 06 Jan 2009 07:41:54 GMT, Verner Rasmussen
<verner451@5H5GWtdcadsl.dk> (slet 5H5GW) wrote:

> [...]
>signalet til tv'et. Jeg har prøvet forskelligt i ATI's controlcenter,
>men ka't finde ud af det. Er der nogle bud på en løsning.

På fjernbetjening skal du med source vælge den rette hdmi.

Endvidere, når du får billede, så kan der være problemer med lyden:
http://ati.amd.com/support/drivers/xp/radeonxip-xp.html

Har du checked grafikkort driveren ? Det controlcenter har jo særdeles
mange opsætninger. Det er længe siden, jeg prøvede med mit HD3200 og
jeg husker det ikke helt mere. men det virkede fint.
Mht. blueray skal hardware dekodning f.eks. slås til.

mvh

John

Fra : Verner Rasmussen

Dato : 06-01-09 13:15

Hej igen.

Jeg har prøvet et par af hdmi-indgangene på tv'et og har valgt
de repektive "sources" på fjernbetjeningen. Tv'et skriver noget
ala "intet signal", men finder ud af at der er sat et stik i
indgangen(e). Mit problem er nok nærmere at jeg ikke kan lure
hvordan jeg sætter grafikkortet op til at sende "ud" af hdmi-
stikket. Faktisk har jeg også prøvet at sætte en dvi>hdmi
adapter til grafikkortets dvi-udgang - der kan jeg heller ikke
få tv'et til at vise noget billede.

Takker ellers for inputs'ne.

Mvh.
Verner.

Fra : jk

Dato : 06-01-09 14:43

On 06 Jan 2009 12:15:19 GMT, Verner Rasmussen
<verner451@MY032tdcadsl.dk> (slet MY032) wrote:

> [...]
>stikket. Faktisk har jeg også prøvet at sætte en dvi>hdmi
>adapter til grafikkortets dvi-udgang - der kan jeg heller ikke

Har du prøvet at køre op til VGA indgangen på dit TV. Det virker
ialfald med mit samsung. Jeg har ikke prøvet hdmi med en computer
endnu.
Du skal sætte en dvi-vga adapter på grafikkortet og køre et vga-kabel
op.
Så skal lyden trækkes separat med mini-jacks.
Der kan være en ulempe med HDCP krævende materiale, som f.eks.
blueray, når man bruger DVI-udgangen, men du bruger jo sådan den
analoge del i DVI (hvis din DVI kan det, der er 3 forskellige slags
DVI).

Grafikkortet skal indstilles til dit TV så. 1366x768 eller 1920x1080.

mvh

John

Fra : Verner_451

Dato : 07-01-09 20:27

Hej igen.

Takker for input, dem vil jeg lige have in-mente - jeg tror dog lige jeg
stopper med test et stykke tid, da jeg ikke rigtigt får det til.
Jeg var mest varm på at køre pc-skærmen fra det alm. dvi-stik og tv'et fra
hdmi-stikket (samtidigt).

Mvh.
Verner.