GPG Spørgsmål
Fra : Lene Larsen

Dato : 05-01-09 17:32

Når man fremstiller en ny key i programmet GPG fra GnuPG.org så har den
primære key (den man signerer med) normalt en markering "SC" for signering
og certified.
Jeg har valgt en DSA and ELGamal key.
Under fremstilling af denne sætter den selv de omtalte markeringer på DSA
nøglen og e på FLGmal nøglen
for encryption.

Jeg har set de samme nøgler (DSA and ELGamal) med markeringen SCA, A for
authenticate.

Det er mig kun muligt at fremstille et DSA and ELGamal nøglepar med
markeringen SCA hvis jeg bruger UI der hedder GPGshell, og hvilken parameter
GPGshell bruger til at sætte det a er lidt af en gåde, da det ikke er en
mulighed når man arbejder i ren DOS.

Mit spørgsmål er. Hvad funktion/betydning har a/authenticate, for uden den
markering kan man godt signerer og verificerer.

Vælger man --gen-key --expert og vælger punkt 3 kan man fremstille en ren
DSA key, og her får man muligheden for at tilføje samtlige 3 markeringer S,
C, og A.
Men som sagt har jeg ikke kunne finde info om hvad betydning A har både for
en enkelt DSA key, og i forbindelse med et DSA and ELGamal key set, set ud
fra den daglige brug af programmet.

Er der en her der kan berige mig

Mvh.

Lene