bånd-backup
Fra : Peter Larsen

Dato : 04-01-09 18:47

Hej Alle,

hvilke bånd-backup systemer bør man interessere sig for?

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Henrik Johannes Rask

Dato : 04-01-09 19:39

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> Hej Alle,
>
> hvilke bånd-backup systemer bør man interessere sig for?
>
> Med venlig hilsen
>
> Peter Larsen

Hej,

Det er umuligt at give dig et sobert svar på udfra den opgaver du stiller.

Hvad er dine behov for datamængde. ?

Hvad er dine behov for hastighed. ?

Hvad er dine behov for pris. ?

Hvad er dine behov for sikkerhed for at leverandøren findes om 4 år (så du
kan få reservedele) ?

Der vil sandsynligvis være en lang række spørgsmål i stil med disse der skal
besvares for at du kan få et seriøst og bare nogenlunde objektivt svar på
dit spørgsmål !

Venlig hilsen
Henrik

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-01-09 10:07

Henrik Johannes Rask wrote:

> Det er umuligt at give dig et sobert svar på udfra den opgaver du
> stiller.

> Hvad er dine behov for datamængde. ?

Vi havner nok oppe i terabyte-land.

> Hvad er dine behov for hastighed. ?

18 - 06

> Hvad er dine behov for pris. ?

"Need to ask"

> Hvad er dine behov for sikkerhed for at leverandøren findes om 4 år
> (så du kan få reservedele) ?

Det må han meget gerne, jeg har kigget på HP's system med harddiske med løse
plader, konceptuelt er det fornuftigt, men hvad så om 5 eller 10 år? -
umiddelbart har jeg mere lyst til at rotere nogle eksterne diske ugentligt
og holde dem "kørende". Men så kom jeg til at læse noget, som Jesper Poulsen
skrev ...

> Der vil sandsynligvis være en lang række spørgsmål i stil med disse
> der skal besvares for at du kan få et seriøst og bare nogenlunde
> objektivt svar på dit spørgsmål

Tak fordi du stillede dem!
!
> Henrik

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : N_B_DK

Dato : 05-01-09 10:57

"Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> wrote in message
> Vi havner nok oppe i terabyte-land.

1, 10, 50 tera?

> 18 - 06

Mener du her tidsrum eller ?

--
MVH. N_B_DK
Pioneer CLD-D925 købes.

Fra : Peter Larsen

Dato : 05-01-09 12:33

N_B_DK wrote:

> "Peter Larsen" <digilyd@hotmail.com> wrote in message

> 1, 10, 50 tera?

Der skal nok budgetteres med 2 tera, 4 gange den "aktive" mængde data på
maskinerne må være et fornuftigt skøn.

> Mener du her tidsrum eller?

Nemlig!

Med venlig hilsen

Peter Larsen

Fra : Charlotte

Dato : 06-01-09 13:00

> Der skal nok budgetteres med 2 tera, 4 gange den "aktive" mængde data på
> [...]

Hej

Jeg har en masse nye bånd liggende som vi ikke får brug for her ude i
firmaet - vi har en anden form for backup nu - 24 stk. 8GB/4GB - stadig i
plomberet form

Hvis der er nogle som er interesseret, kan de fåes for en slik.

/Lotte

Fra : Peter Larsen

Dato : 11-01-09 14:08

Charlotte wrote:

> Jeg har en masse nye bånd liggende som vi ikke får brug for her ude i
> firmaet - vi har en anden form for backup nu - 24 stk. 8GB/4GB -
> stadig i plomberet form

Og den anden form for backup er ... ?

> Hvis der er nogle som er interesseret, kan de fåes for en slik.

Jeg har et par DAT drev liggende så jeg vil da godt afhente u/b, måske kan
jeg strække mig til et par Cola'er, hvis ikke det er alt for langt væk fra
København.

> /Lotte

Med venlig hilsen

Peter