Editerbart banner
Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 04-01-09 14:42

Hey!

Jeg sidder og roder med mulighederne for at lave et banner i
flash. Det skal være muligt at ændre alt i banneret. Her mener
jeg størrelsen på banneret, hvilke billeder der skal indgå og
hvilke effekter der skal være på banneret.
Jeg vil simpelthen lave et flash objekt jeg kan sætte ind på min
hjemmeside og så ud fra parametre fortælle objektet hvad det skal
indeholde. Der til har jeg et par spørgsmål:

1. Er dette overhovedet muligt?
2. Hvis det er muligt, hvordan? (evt. gode links til læsestof)
2a. Kan det lade sig gøre at lave flasheffekter i flash uden
at have filerne (billederne) man vil arbejde med (de bliver jo
inkluderet runtime)?

Min tanke med banneret er at man skal kunne sætte bredde og højde
via parametre, man skal kunne vælge på en liste hvilke billeder
man vil have inkluderet i banneret (evt. skift billede hvert 3.
sekund) og slutteligt skal man kunne vælge fra en dropdown
hvilken effekt der skal være på billedskiftet (fade, rul ud til
siden etc.).

Jeg har kendskab til flash CS4 og Actionscript 3.0

på forhånd tak

Lasse Vestergaard

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Lasse Vestergaard

Dato : 15-01-09 18:16

Jeg har nu fundet løsningen. Løsningen forlyder således:

import fl.transitions.Tween;
import fl.transitions.easing.*;
import flash.utils.Timer;

var my_mc:MovieClip = new MovieClip();
var _loader:Loader;
var _loader1:Loader;
var queryStrings=this.loaderInfo.parameters;
var myTweenX:Tween;

_loader = new Loader();
addChild(_loader);
_loader1 = new Loader();
addChild(_loader1);
function loaderComplete(myEvent:Event)
{
   var keyStr:String;
   var pictArray:Array = new Array();
   var tal:int = 0;

   for(keyStr in queryStrings){
      if(keyStr.substr(0,3)=="pic"){
         var urlRequest:URLRequest = new URLRequest(queryStrings[keyStr]);
         var pic_loader:Loader = new Loader();
         pictArray.push(pic_loader);
         pic_loader.load(urlRequest);
         pic_loader.visible=false;
         addChild(pic_loader);
      }
   }
   funk(pictArray, 0);
}
function funk(picArray:Array, i:int){
   var l:Loader=picArray[i];
   l.x=0;
   l.y=0;
   l.visible=true;
   setChildIndex(l,1);
   if(i+1==picArray.length)
      i=-1;
   picArray[i+1].visible=true;
   picArray[i+1].x=0;
   picArray[i+1].y=0;
   setChildIndex(picArray[i+1],0);
   myTweenX = new Tween(l, queryStrings['anim'], None.easeOut,
queryStrings['startP'], queryStrings['endP'], queryStrings['timer'],
true);
   setTimeout(function() { funk(picArray, i+1); },
queryStrings['tidsSkift']);
}

this.loaderInfo.addEventListener(Event.COMPLETE, loaderComplete);

Dette er kodet i actionscript 3.0