BWS der køre for stærkt
Fra : hh@city.dk

Dato : 01-01-09 14:32

Min knægt der fylder 16 om et par dage har fået en BWS , der nu viser
sig at køre meget stærkt.
Hvordan får jeg den droslet ned, så han om ikke andet , lige i starten
er under de 40-50km/t
Håber en der kan komme med de vise sten,
Hilsen henrik

Fra : Henning Lund

Dato : 02-01-09 08:00

hh@city.dk <hh@city.dk> skrev:
> [...]
> Hvordan får jeg den droslet ned, så han om ikke andet , lige i
> starten er under de 40-50km/t
> Håber en der kan komme med de vise sten,

Dælme ikke let at skyde på når du ikke ved hvad der er foretaget
af konstruktive ændringer. Det kan være mange ting, hvad kører
den ca nu efter speedometeret?

Henning Lund
http://www.sitecenter.dk/freespace/
FJERNhl@lite.dk

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 14:29

hh@city.dk wrote:

> Hvordan får jeg den droslet ned, så han om ikke andet , lige i starten
> er under de 40-50km/t

Er skiven pillet?

Jesper Poulsen

Fra : ScooterGrisen

Dato : 02-01-09 09:43

Det kan muligvis være du kan nøjes med at skifte CDI boksen til en som
er begrænset sådan at motoren ikke kan kører med så mange
omdrejninger.
Det er let at skifte CDI boksen derfor jeg nævner det først.
Så kan du muligvis gøre variatoren begrænset igen..
http://mentos.wep.dk/scooterhjemmeside/begrensninger.html#Begrensning+i+variatoren
Så skal du bare købe den ring eller plade der er blevet fjernet....
hvis du går ud til en scooter butik kan de sikkert fortælle dig
præcist hvis du skal købe og skifte.

Fra : hh@city.dk

Dato : 06-01-09 12:04

Jeg takker mange gange, Det lykkedes meg at få den ned i fart med
mindre karburator og luftfilter.

Fra : SørenB

Dato : 08-02-09 16:00

On 6 Jan., 20:03, h...@city.dk wrote:
> Jeg takker mange gange, Det lykkedes meg at få den ned i fart med
> mindre karburator og luftfilter.

Hej Henrik.

Vær lige opmærksom på, at din "nye" karburaton og luftfilter skal være
af samme mærke og model, med samme identifikationsnummer, som anført i
typegodkendelsen. (kan findes på fstyr.dk)
Hvis den ikke er det, og din knægt bliver standset i en
knallertkontrol af politiet, så kan han få en bøde for det, selvom den
ikke kører for hurtigt......
Hvis han gør det 2. gang, så må politiet konfiskere knallerten, og han
får den ikke igen uanset forklaringer om syg moster og at knallerten
ikke kan kører for stærkt (over 30 km/t)

Hvis du er i tvivl, så kontakt en forhandler og gør ham opmærksom på
dette.
Vær dog opmærksom på, at ikke alle forhandlere er opmærksomme på denne
regel, men det er flere politifolk, især dem der laver
knallertkontrollerne...

Med venlig hilsen
Søren B,