Comx igen
Fra : Mikael Schøler

Dato : 01-01-09 06:43

Hej

Jeg ved ikke om mit indlæg i den anden tråd kom igennem så jeg starter
lige denne for at teste.

Som sagt så er forbindelsen helt røget nu. En nslookup og diverse ping
timer bare ud.

Jeg har testet om det er min router men det virker heller ikke uden
den.

Gateway: 87.72.193.65

Dns: 82.211.227.200

Jeg har prøvet at pinge begge uden held.

Hjælp :)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-01-09 08:07

On 1 Jan., 14:43, Mikael Schøler <schoe...@gmail.com> wrote:

> Som sagt så er forbindelsen helt røget nu. En nslookup og diverse ping
> timer bare ud.
>
> Jeg har testet om det er min router men det virker heller ikke uden
> den.

Surt nok....

Har du evt hørt nogle af dine naboer om de også er uden net?

Hvis deres nok er nede også, burde jeres formand jo kontakte comx...

Men virker deres net så må det jo været et eller andet lokalt... Har
du box? I så fald, har du prøvet at resette den? Er der link på box
eller computer?

> Gateway: 87.72.193.65
>
> Dns: 82.211.227.200
>
> Jeg har prøvet at pinge begge uden held.

Begge er Online, eller svarer på ping i hvertfald...

Fra : Mikael Schøler

Dato : 01-01-09 08:17

On 1 Jan., 15:07, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> [...]
> eller computer?

> Begge er Online, eller svarer på ping i hvertfald...

Har lige spurgt naboen og deres virker heller ikke.

Så det må være i foreningen den er gal.

Tak for hjælpen :)

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-09 17:53

Mikael Schøler skriver:

> Hjælp :)

www.tdc.dk

Klaus
http://home6.inet.tele.dk/moppe

Fra : M.N.

Dato : 01-01-09 18:05

> Mikael Schøler skriver:

> www.tdc.dk

Dagen største vittighed......

MN

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-09 18:18

"M.N." skriver:

> Dagen største vittighed......

Ja, jeg griner hver dag det virker...

Fra : Chano Andersen

Dato : 01-01-09 23:20

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Mikael Schøler skriver:
>
> www.tdc.dk

Hvor tilbyder de fiberforbindelser til private i et prisleje der kan
konkurrere med ADSL?

- Chano Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 01-01-09 23:28

Chano Andersen skriver:

> Hvor tilbyder de fiberforbindelser til private i et prisleje der kan
> konkurrere med ADSL?

Pssst, det vriker....

Fra : Chano Andersen

Dato : 02-01-09 10:14

Klaus D. Mikkelsen wrote:
> Chano Andersen skriver:
>
> Pssst, det vriker....

Med andre ord, nowhere...

Anyway, min ADSL fra Cybercity, har også bare virket, i al den tid jeg
har haft den, så ser egentligt ikke hvorfor det lige skal være TDC der
fremhæves, altså lige bort set fra, at det måske er din ISP...

- Chano Andersen

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-01-09 11:41

Chano Andersen skriver:

> Anyway, min ADSL fra Cybercity, har også bare virket, i al den tid jeg
> har haft den, så ser egentligt ikke hvorfor det lige skal være TDC der
> fremhæves, altså lige bort set fra, at det måske er din ISP...

Mit allerførste indlæg indeholdte en stor smiley - det var en joke som
indtil flere åbenbart ikke kunne se.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-01-09 12:11

On Fri, 02 Jan 2009 11:41:29 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.klog@du.kan.finde.den> wrote:

> Mit allerførste indlæg indeholdte en stor smiley - det var en joke
> som indtil flere åbenbart ikke kunne se.

Måske er det, fordi du bruger enhver lejlighed til at reklamere for
TDC. Det bliver temmelig anstrengende i længden, uanset om du smiley-
markerer det eller ej.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-01-09 12:27

Asbjorn Hojmark skriver:

> Måske er det, fordi du bruger enhver lejlighed til at reklamere for
> TDC. Det bliver temmelig anstrengende i længden, uanset om du smiley-
> markerer det eller ej.

Det er selvfølgelig noget du lige følger op på og beviser.

I løbet af de 20 indlæg jeg har her i gruppen, som jeg kan se i min
newsreader har jeg kun skrevet om TDC i denne tråd som en joke. resten
af indlæggene nævner jeg ikke TDC i positive vendeinger. Jeg skriver
sågår at de filtrere på nyhedsgruppeindhold.

Så kom lige ned af hesten..........

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 02-01-09 13:07

On Fri, 02 Jan 2009 12:26:59 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

> Det er selvfølgelig noget du lige følger op på og beviser.

Tag du det bare som et hint om at være en smule mindre farvet.
Om du vil tage imod det, må du selv om.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-01-09 13:25

Asbjorn Hojmark skriver:

> Tag du det bare som et hint om at være en smule mindre farvet.

Læste du resten af mit indlæg, eller stoppede du der?
Hvor har du seksempelvis set mig være varvet, mod TDC hvad angår udbyder
af trådløst internet? Her anbefaler jeg 3 - som er direkte konkurrent
til TDC....

> Om du vil tage imod det, må du selv om.

Og så tager du ige et hint op om at huske at føre dokumentation for sine
påstande?

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 03-01-09 10:11

On Fri, 02 Jan 2009 13:25:04 +0100, "Klaus D. Mikkelsen"

> Læste du resten af mit indlæg, eller stoppede du der?

Jeg læste det skam. Du kan tydeligvis ikke selv se det.

-A
--
http://www.hojmark.org/

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 03-01-09 10:31

Asbjorn Hojmark skriver:

> Jeg læste det skam. Du kan tydeligvis ikke selv se det.

Nej, jeg kan ikke se det.

Og du kan ikke gøre rede for dine udtalelser. Prøv nu lige at tag dig
sammen og så tæl her, hvor mange gange jeg har reklameret for TDC:

<http://groups.google.dk/groups/search?hl=da&as_q=&as_epq=&as_oq=&as_eq=&num=10&scoring=d&lr=&as_sitesearch=&as_qdr=&as_mind=1&as_minm=1&as_miny=2009&as_maxd=1&as_maxm=1&as_maxy=2009&as_ugroup=dk.edb.internet.udbydere&as_usubject=&as_uauthors=klaus+d.+mikkelsen&safe=off>

Måske det bare er dit hoved der fejler noget.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-01-09 11:12

On 1 Jan., 16:16, Mikael Schøler <schoe...@gmail.com> wrote:

> Har lige spurgt naboen og deres virker heller ikke.
>
> Så det må være i foreningen den er gal.

Surt nok, men da meget godt man ikke er alene om det så... og så kan
jeg forstå så det meget godt med Opera Mini i baghånden på mobilos

Hvad med tv, er det også nede?

Når det ligefrem er Upload der ryger først, må det vel være noget
fiber noget den måske er gal med....?!

> Tak for hjælpen :)
Så lidt, selvom man jo i virkligheden ikke rigtigt kan hjælpe med
noget...

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-01-09 11:21

On 1 Jan., 18:17, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> "M.N." skriver:

> Ja, jeg griner hver dag det virker...

Tjaa der sker vel fejl i nettet, også hos tdc... at du så kan sige dit
net ikke har været nede i x-antal måneder er vel meget godt.. men en
dag kan det vel også ramme dig....

Fra : Mikael Schøler

Dato : 01-01-09 11:24

On 1 Jan., 18:12, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> Surt nok, men da meget godt man ikke er alene om det så... og så kan
> jeg forstå så det meget godt med Opera Mini i baghånden på mobilos

Ja det er nu dejligt at man også denne vej kan få hjælp :)

> Hvad med tv, er det også nede?

Vi har kun internet via comx. Tv er stadig yousee kabeltv.

> Når det ligefrem er Upload der ryger først, må det vel være noget
> fiber noget den måske er gal med....?!

Jeg har ingen idé men det er tydeligt noget er galt. Naboen mente også
det var det samme sidste år på dette tidspunkt.

> Så lidt, selvom man jo i virkligheden ikke rigtigt kan hjælpe med
> noget...

Joe at bekræfte ens formodninger er også at hjælpe :)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 01-01-09 11:35

On 1 Jan., 19:23, Mikael Schøler <schoe...@gmail.com> wrote:

> Jeg har ingen idé men det er tydeligt noget er galt. Naboen mente også
> det var det samme sidste år på dette tidspunkt.

Det lyder da noget mærkeligt..
Hvornår startede det med at det kørte dårligt/langsomt?

> Joe at bekræfte ens formodninger er også at hjælpe :)

Ja det er selvfølgelig rigtigt, men det er jo kun snak ikke noget
håndfast....

Fra : Mikael Schøler

Dato : 01-01-09 14:53

On 1 Jan., 18:34, Bjarke Hansen <bjark...@hotmail.com> wrote:

> Det lyder da noget mærkeligt..
> Hvornår startede det med at det kørte dårligt/langsomt?

Den 31. I løbet af dagen.

Fra : Mikkel Kristensen

Dato : 01-01-09 16:46

> Har lige spurgt naboen og deres virker heller ikke.
>
> Så det må være i foreningen den er gal.
>
> Tak for hjælpen :)
Jeg har kigget på vores sagstyringssystem og set at der blev oprettet
en sag på det omkring kl 1 i nat da vi mistede forbindelse til
udstyret
på lokationen, problemet er bare at det ikke er ComX der står for
udstyret
i foreningen, men det er blevet fejlmeldt til dem der står for
netværket.

Mikkel Mondrup Kristensen
Er stadig ansat i ComX og udtaler sig som privat person

Fra : Mikael Schøler

Dato : 02-01-09 03:13

On 1 Jan., 23:45, Mikkel Kristensen <Mikkel.Mond...@gmail.com> wrote:

> [...]
> netværket.
>
> Mikkel Mondrup Kristensen
> Er stadig ansat i ComX og udtaler sig som privat person

Jep comx kundeservice bekræfter at der er problemer med udstyret i
boligforeningen. Forhåbentlig får de det fikset i dag.

Tak for det Mikkel :)

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-01-09 03:38

On 2 Jan., 00:45, Mikkel Kristensen <Mikkel.Mond...@gmail.com> wrote:

> [...]
> udstyret
> i foreningen, men det er blevet fejlmeldt til dem der står for

Men så er det jo oplagt at komme med det spørgsmål om hvordan man kan
vide det er udstyret og ikke noget mellemliggende fra centralen der
fejler?

Fra : Mikael Schøler

Dato : 02-01-09 05:35

On 2 Jan., 11:12, Mikael Schøler <schoe...@gmail.com> wrote:

> Jep comx kundeservice bekræfter at der er problemer med udstyret i
> boligforeningen. Forhåbentlig får de det fikset i dag.
>
> Tak for det Mikkel :)

Nå det er så oppe og køre, dog ikke helt 100% ifølge tptest:

http://img60.imageshack.us/img60/7484/01022009133424qv7.jpg

26/11 nok nærmere..

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-01-09 05:47

On 2 Jan., 13:34, Mikael Schøler <schoe...@gmail.com> wrote:

> Nå det er så oppe og køre, dog ikke helt 100% ifølge tptest:
>
> http://img60.imageshack.us/img60/7484/01022009133424qv7.jpg
>
> 26/11 nok nærmere..

OK,,, ping ser i hvertfald nogenlunde okay ud... fra lg.cxnet.dk

PING 87.72.193.109 (87.72.193.109) 56(84) bytes of data.
64 bytes from 87.72.193.109: icmp_seq=1 ttl=61 time=1.00 ms
64 bytes from 87.72.193.109: icmp_seq=2 ttl=61 time=0.993 ms
64 bytes from 87.72.193.109: icmp_seq=3 ttl=61 time=0.991 ms
64 bytes from 87.72.193.109: icmp_seq=4 ttl=61 time=1.00 ms
64 bytes from 87.72.193.109: icmp_seq=5 ttl=61 time=0.992 ms
64 bytes from 87.72.193.109: icmp_seq=6 ttl=61 time=1.05 ms
64 bytes from 87.72.193.109: icmp_seq=7 ttl=61 time=0.994 ms
64 bytes from 87.72.193.109: icmp_seq=8 ttl=61 time=0.991 ms
64 bytes from 87.72.193.109: icmp_seq=9 ttl=61 time=0.993 ms
64 bytes from 87.72.193.109: icmp_seq=10 ttl=61 time=1.03 ms

--- 87.72.193.109 ping statistics ---
10 packets transmitted, 10 received, 0% packet loss, time 9006ms
rtt min/avg/max/mdev = 0.991/1.004/1.050/0.037 ms

Bare man havde en sådan ping igen... Men gider dog ikke betale ca.
50.000 for at få lagt fiber ind i min nye bolig...
Angående TDC... så HAR jeg faktiskt fiber fra TDC,,, det ender dog
bare i det kabel der er uden på husmuren... Men sådan er det vist med
alle nye installationer foretaget fra et par år tilbage.

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-01-09 13:50

Bjarke Hansen skriver:

> Bare man havde en sådan ping igen... Men gider dog ikke betale ca.
> 50.000 for at få lagt fiber ind i min nye bolig...

Det var en pæn sjat penge....

> Angående TDC... så HAR jeg faktiskt fiber fra TDC,,, det ender dog
> bare i det kabel der er uden på husmuren... Men sådan er det vist med
> alle nye installationer foretaget fra et par år tilbage.

Jeps, der er fiber med i det kabel de bruger. Prisforskellen er næten
ingenting i forhold til, hvad det koster, hvis man skal til at grave op
igen.

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-01-09 05:58

On 2 Jan., 13:49, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:
> Bjarke Hansen skriver:

> Det var en pæn sjat penge....

Ja, men det er jo sådan ca bare for etableringen.. Der skal kun graves
ca. 50meter, men det koster jo hurtigt.

> Jeps, der er fiber med i det kabel de bruger. Prisforskellen er næten
> ingenting i forhold til, hvad det koster, hvis man skal til at grave op
> igen.

Ja det kan man jo lige så godt.... og TDC skabet står nærmest oven på
Comx og Dong fiber... Så hvis man nu kunne få dem til at samarbejde

Fra : N/A

Dato : 03-01-09 19:19

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-01-09 14:08

Bjarke Hansen skriver:

> Ja det kan man jo lige så godt.... og TDC skabet står nærmest oven på
> Comx og Dong fiber... Så hvis man nu kunne få dem til at samarbejde

Hvad betalte du for at få TDC kablet ind ?

De 2 andre vil ved føre kabel ind til samme pris?

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 02-01-09 06:51

On 2 Jan., 14:08, "Klaus D. Mikkelsen"

> Hvad betalte du for at få TDC kablet ind ?

TJaa gratis,,, naboen lavede en tilbygning og kablerne gik uden på
husmuren(rækkehus) så de kabler var i vejen for udbygningen... Så
gravede TDC nye kablerne ned, gratis....

> De 2 andre vil ved føre kabel ind til samme pris?

Nu kiggede jeg lige i den mail fra comx, mellem 25 og 40K fik jeg
afvide om overslag på en "erhverv" forbindelse....
Dong vil ikke levere, da vi har betalt for jordlagt kabel i sin tid,,
så har vi ingen luftledningen så vil doong heller ikke levere selvom
de har lavet lige forbi.

Fra : N/A

Dato : 03-01-09 19:19

Fra : Klaus D. Mikkelsen

Dato : 02-01-09 16:10

Bjarke Hansen skriver:

> TJaa gratis,,, naboen lavede en tilbygning og kablerne gik uden på
> husmuren(rækkehus) så de kabler var i vejen for udbygningen... Så
> gravede TDC nye kablerne ned, gratis....

Fair pris, det plejer vidst ellers at være 1000-1100 kr. Nogenlunde fast
pris for alle.

> [...]
> Dong vil ikke levere, da vi har betalt for jordlagt kabel i sin tid,,
> så har vi ingen luftledningen så vil doong heller ikke levere selvom

Du er sku nok ikke interssant som kunde....

Fra : Bjarke Hansen

Dato : 03-01-09 02:33

On 2 Jan., 16:10, "Klaus D. Mikkelsen"
<er.du.saa.k...@du.kan.finde.den> wrote:

> Fair pris, det plejer vidst ellers at være 1000-1100 kr. Nogenlunde fast
> pris for alle.

Okay,,, jeg spurtge nemlig også naboerne om der måske ligepludselig
dumpede en regning ind fra TDC eller noget på det arbejde... Men de
sagde det var gratis, men kan da ikke vide hvis det bare er 1000kr...
Men der er ellers installeret KAP stik osv..... Men selvom det er helt
nyt fra TDC, er de helt ved siden af deres gravetegninger hvor
kablerne ligger...

> Du er sku nok ikke interssant som kunde....

Tjaa det er jo deres politik de kun graver på veje som ikke er
kabellagt.... Så derfor er man jo udelukket pga det... Men bestiller
man fiber hos dong som en boligforening kan det jo godt være,,, for så
er der kun 4meter til deres fiber.. Men de vel jo nok ikke levere til
6boligere eller sådan noget alligevel :/
TDC levere jo heller ikke fiber selvom det sidste stykke kabel er med
fiber...

Fra : Svend

Dato : 03-01-09 19:19

Bjarke Hansen wrote:

> [...]
> Men der er ellers installeret KAP stik osv..... Men selvom det er helt
> nyt fra TDC, er de helt ved siden af deres gravetegninger hvor

TDC har pligt til at réetablere for egen regning når der skal bygges
eller graves på offentlig vej og sådan noget, jeg ved ikke om det er det
der gælder her.

apropos ping så er min ping tid til arbejdet på 2 msek over vpn
forbindelsen

--
Svned

Fra : N/A