Hvordan indberetter jeg b-indtæg
Fra : En Hr. Hvemsomhelst

Dato : 29-12-08 13:20

Driver en lille musikfestival med inviterede musikere, som får honorar.

I 2007 indberettede jeg deres honorar til skal via www.skat.dk - tastselv
erhverv - Indberette/forespørge på oplysningssedler.

Når jeg går derind, står det at jeg ikke kan indberette for 2008, men at jeg
skal bruge e-indkomst.

Jeg henter så e-indkomstprogrammet, men det forekommer mig ret kompliceret.
Det er dog lykkedes mig at oprette mig som arbejdsgiver i programmet, og
tror også at det er lykkedes mig at oprette en indberetning ved at oprette
honorar-modtageren, indtaste div. oplysninger og trykke "gem". Men jeg ved
ikke om jeg dermed har indberettet hans honorar. Skal foretage sig mere ? Er
der en "Send" eller "aflever"-funktion et sted ?

Er der ikke en simplere måde at indberette disse få, simple honorarer på
online, dvs. uden at bruge programmet ?

Mh.

Hr. Simpel

Fra : Ebbe Kristensen

Dato : 30-12-08 09:42

En Hr. Hvemsomhelst wrote:

> Er der ikke en simplere måde at indberette disse få, simple honorarer på
> online, dvs. uden at bruge programmet ?

Den nemmeste måde er at du opretter festivallen som et firma, der køber
nogle ydelser af musikerne. Musikerne fakturerer dig, du udbtaler hvad
der står på fakturaen og hvordan musikernes B-indkomst sidenhen
beskattes er deres eget problem, ikke dit.

Så er der selvfølgelg lige det med moms men det har du sikkert inde på
livet allerede.

Ebbe

Fra : Bo

Dato : 31-12-08 06:32

On 29 Dec., 14:19, "En Hr. Hvemsomhelst" <x...@x.ru> wrote:
> [...]
> der en "Send" eller "aflever"-funktion et sted ?
>
> Er der ikke en simplere måde at indberette disse få, simple honorarer på

Tag kontakt til SKAT.dk de er til for at hjælpe dig og mange andre
små-arbejdsgivere. Du kan e-maile og de vil ringe dig op på den tid du
anfører passer dig bedst indenfor normal arbejdstid eller du kan ringe
(sidde i en telefonkø) nok det du vil undgå vh Bo