Supreme Commander...
Fra : Klaus G.

Dato : 29-12-08 04:56

Hej.

Jeg kom til at tænke på. Det her rigtig rigtig fede spil, kan der laves
noget smart, så det kommer til at køre bedre? Spiller man maps på over
10x10km så er man sten sikker på at det kommer til at gå møj langsomt. Et
spil som ifølge den ingame timer kun skal tage 1time tager i stedet 3timer.
Alt bliver sløvet ned. Og det selv om unit count er begrænset til bare
250stk pr. spiller.

De største maps er jo hele 80x80km og max unit count er 1000stk pr. spiller.
Jeg tør slet ikke tænke på hvor langsomt det vil køre...

Jeg har en Core2Duo 2.4@3.2ghz CPU, 8800GT GFX, samt 4GB RAM. Så det burde
ikke være system som er for langsomt.

Recomended:
CPU er 3ghz, ikke engang dualcore.
1GB RAM
GFX skal være med 256mb ram, shader 2.0. Hvor jeg har 512mb ram og shader
3.0

Er det virklig bare så ringe programmeret, at det er umuligt at køre?

Der var flere til det her LAN som har endnu bedre specs end mig og det hjalp
heller ikke :/

--
Klaus G. // Seth-Enoch // SukkerFri
www.seth-enoch.dk/gallery

Fra : Bruno

Dato : 29-12-08 15:26

Klaus G. wrote:

> Der var flere til det her LAN som har endnu bedre specs end mig og det hjalp
> heller ikke :/

Var der nogen med dårligere specs? Det kan vil tænkes at spillet
tilpasser den langsomste maskine.

Mvh
Bruno

Fra : Klaus G.

Dato : 29-12-08 18:56

> Var der nogen med dårligere specs? Det kan vil tænkes at spillet tilpasser
> den langsomste maskine.
Har vi også aftestet og det hjalp ikke.

Men jeg har siden fundet ud af hvorfor, på et forum. Det er AI'en som er
meget dårlig programmeret. Den køre sig selv i sænk simpelthen. Og den kan
aldrig komme op igen, selv om der er kun er én AI unit tilbage, så vil
spillet stadigvæk være mega sløvt. Nogen har derfor lavet en anden AI, for
at få det til at køre bedre. Den er ikke super god med bedre siges der.

Så enten skal man bare lære at leve med det, eller også skal man kun spille
mod andre spillere og ikke en AI...

Men tak for dit input!

Fra : Klaus G.

Dato : 01-01-09 16:40

> [...]
> at få det til at køre bedre. Den er ikke super god med bedre siges der.
Tænkte jeg hellere lige måtte linke til den her fine nye AI:
http://code.google.com/p/sorian-ai-mod/

Den kan en del flere tricks!