Americas Army AAO - måske det bedste FPS s~
Fra : Per

Dato : 28-12-08 11:55

Hej NG !

Jeg er begyndt at spille AAO - og et mere realistisk online spil skal man
virkelig lede længe efter.

Der er ægte træningsbaner og egentlige uddannelser du skal igennem for at du
kan få lov til at spille alle baner. Der er medicuddannelse, panser og
våbenkending oma.

De allerdygtigste bliver SF (special force) spillere, men der er træningen
så svær at det kun er de bedste der klarer dette - ligesom i virkeligheden.
Mange har måttet opgive og ty til div. fora for at få fiduser til at komme
igennem den ekstrem svære SF uddannelse - og godt det samme - det er således
kun "dedikerede", der spiller disse svære baner.

Spillet er 100% gratis og det kræver en masse øvelse at blive god (jeg er
ikke god) - man optjener honor (ære) jo længere man spiller og har man en
høj honor så er der meget stor respekt fra de andre spillere.
Det er noget med at man får en højere rang når ens honor stiger - dette
betyder at andre spillere må "underkaste" sig og respektere de højere pga.
de måske kun er menige mens de "høje" er løjtnanter.
Spillet indbyder til at man bliver bedre, da det giver en masse fordele.
Igen højere honor = du få de bedste våben, får kommandoen over de nye som
mig, respekt og anerkendsels fra lavere osv. Det tager iøvrigt år at komme
op i de meget høje honor grader - så det er åbenbart virkelig noget der
batter, når nogen har honor 100, der er det allerhøjeste. (Jeg har kun honor
47)

Det med honor gås der ekstremt meget op i !

Det er et meget taktisk spil og man skal virkelig koncentrere sig - en fejl
du du er død og kan få lov at vente i op til 10 minutter får et nyt spil
starter.

Så det her er vel egentlig bare en slags "reklame" for et alt for overset (i
Danmark) spil.

Vil du spille et FPS spil der er ekstremt realistisk, der gør dig bedre til
militære taktikker, bedre til samarbejde og indordning osv osv.

Så vil jeg bare anbefale spillet.

Jeg tænkte at mange af jer alm. mennesker nok slet ikke kender spillet så
her er et link dertil.

www.americasarmy.com

mvh. Per.

Fra : Martin Petersen

Dato : 28-12-08 17:21

"Per" <mesked@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]
>
> Så vil jeg bare anbefale spillet.
>
> Jeg tænkte at mange af jer alm. mennesker nok slet ikke kender spillet så

Jeg havde det installeret for år tilbage, og syntes egentlig det var fedt.
Det stjal bare for meget af min tid, så det røg ud igen. Foretrækker et spil
hvor man hurtigt kan tage et par runder.

- Martin

Fra : S.B.

Dato : 29-12-08 21:03

> www.americasarmy.com
>
> mvh. Per.

Da vist noget man skal planlægge, skal hente 1,5 gb og det kan ikke sende
hurtigere end 8,1 kb/s vil tage mig 3 dage at få hjem

Søren

Fra : Frank

Dato : 30-12-08 00:15

"S.B." <sobo@[slettes]ofir.dk> skrev i meddelelsen

> Da vist noget man skal planlægge, skal hente 1,5 gb og det kan ikke sende
> hurtigere end 8,1 kb/s vil tage mig 3 dage at få hjem
>
> Søren

Jeg har hentet det på 13 timer, måske skal man starte på det rigtige
tidspunkt

Frank

Fra : Niels Rasmussen

Dato : 30-12-08 02:24

- prøv at tjekke andre sider for DL, jeg hentede det på et par timer,
men kan desværre ikke huske hvor...
Niels

Fra : Mr. Larsen.

Dato : 30-12-08 02:47

S.B. skrev den 29-12-2008:

> Da vist noget man skal planlægge, skal hente 1,5 gb og det kan ikke sende
> hurtigere end 8,1 kb/s vil tage mig 3 dage at få hjem

Prøv de mirrors der er her:
Full v2.8.3
http://www.gamershell.com/download_23020.shtml

Update v2.8.3 > 2.8.4
http://www.gamershell.com/download_34640.shtml

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : S.B.

Dato : 30-12-08 08:29

"Mr. Larsen." <mrlarsen,@ post.cybercity.dk> skrev i en meddelelse

> Prøv de mirrors der er her:
> [...]

ja da lidt en forskel på 25 minutter og så 3? dag
Tak for det

Søren

Fra : Mr..Larsen.

Dato : 30-12-08 14:34

S.B. har bragt dette til os:

> ja da lidt en forskel på 25 minutter og så 3? dag
> Tak for det

Var så lidt.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Bruno

Dato : 30-12-08 03:08

Per wrote:
> Så det her er vel egentlig bare en slags "reklame" for et alt for
> overset (i Danmark) spil.

Altså en "reklame" for et spil der faktisk er en reklame for den
amerikanske hær. Det er næsten poetisk

> Så vil jeg bare anbefale spillet.
>
> Jeg tænkte at mange af jer alm. mennesker nok slet ikke kender spillet
> så her er et link dertil.

God ide det med og anbefale spil der måske ikke er kendte, men som er
rigtig gode. Det kunne vist blive en helt tråd for sig.

Mvh
Bruno

Fra : Kenneth

Dato : 30-12-08 18:15

Bruno wrote:
> God ide det med og anbefale spil der måske ikke er kendte, men
> som er rigtig gode. Det kunne vist blive en helt tråd for sig.

Rigtig god idé endda.

Jeg vil dog ikke sige at AA ikke er kendt, men nok nærmere at
lidt af hypen er gået af det. Det er trods alt 6 år siden det
udkom.

Med Venlig Hilsen / With Best Regards
Kenneth Iversen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-12-08 19:31

Per wrote:

> Jeg er begyndt at spille AAO - og et mere realistisk online spil skal man
> virkelig lede længe efter.

Det er muligt. Jeg har hældt det ud igen, da mit liv er for kort til
software der er skrevet af dårlige programmører.

Jesper Poulsen

Fra : Mr..Larsen.

Dato : 30-12-08 19:35

Jesper Poulsen tastede følgende:

> Det er muligt. Jeg har hældt det ud igen, da mit liv er for kort til
> software der er skrevet af dårlige programmører.

Lidt af en påstand, du har vel noget dokumentation? eller er det bare
din private overbevisning?

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 31-12-08 13:17

Mr..Larsen. wrote:

> Lidt af en påstand, du har vel noget dokumentation? eller er det bare
> din private overbevisning?

Jeg har en del erfaring med software og programmering. AA er rigtigt
dårligt kodet. Klamphuggere fra ende til anden. Det absolut ringeste
stykke software jeg har set til dato (Vista inklusive).

Jesper Poulsen

Fra : Mr .Larsen

Dato : 31-12-08 16:10

Jesper Poulsen har bragt dette til verden:

> Jeg har en del erfaring med software og programmering. AA er rigtigt
> dårligt kodet. Klamphuggere fra ende til anden. Det absolut ringeste
> stykke software jeg har set til dato (Vista inklusive).

Ikke for at være næsvis, men det er altså din egen private
overbevisning.

Jeg har ikke set andre skrive om det, men er det tilfældet så ville et
link da være rart.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 00:35

Mr .Larsen wrote:

> Ikke for at være næsvis, men det er altså din egen private
> overbevisning.

Det er baseret på mine egne faglige kompetancer.

> Jeg har ikke set andre skrive om det, men er det tilfældet så ville et

Det er ikke alle der er lige kritiske med hvad de hiver ind på deres PC,
navnligt ikke blandt gamere...

Jesper Poulsen

Fra : Kim2000

Dato : 02-01-09 00:40

"Jesper Poulsen" <nospam@ingensteder.dk> skrev i en meddelelse

> Det er baseret på mine egne faglige kompetancer.

> Det er ikke alle der er lige kritiske med hvad de hiver ind på deres PC,
> navnligt ikke blandt gamere...

Hvad er der så galt med det? Det er da vældig underholdende synes jeg.

Fra : Mr .Larsen

Dato : 02-01-09 00:41

Kim2000 har bragt dette til os:

> Hvad er der så galt med det?

Det er for svært

> Det er da vældig underholdende synes jeg.

Enig.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 02:09

Mr .Larsen wrote:

> Det er for svært

Det er for tungt at danse med. Slamkode, kalder man det.

Jesper Poulsen

Fra : Mr .Larsen

Dato : 02-01-09 02:08

Efter mange tanker skrev Jesper Poulsen:

> Det er for tungt at danse med. Slamkode, kalder man det.

Uden beviser er påstande jo nemme at slynge ud.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Kenneth

Dato : 03-01-09 11:08

Mr .Larsen wrote:

> Uden beviser er påstande jo nemme at slynge ud.

Det kræver hverken IT uddannelse eller reelle beviser
fra kodningen, for at se at spillet bruger mange
systemressourcer mht dets grafik / alderen af spillet.

Fra : Mr. Larsen

Dato : 03-01-09 13:40

Kenneth frembragte:

> Det kræver hverken IT uddannelse eller reelle beviser
> fra kodningen, for at se at spillet bruger mange
> systemressourcer mht dets grafik / alderen af spillet.

Kan jo være at dem der har problemerne sidder med for små maskiner,
desuden er det et letkøbt postulat, når man mener man ikke skal bevise
at ens påstand faktisk er sand, kan du finde nogle tråde på nettet om
at spillet er slamkode, så vil jeg da gerne se dem.

Jesper ville jo ikke fortælle hvilken HW han havde, selvom han påstår
det er highend, ville det da være rart at se hvad han kalder highend.

Sidst men ikke mindst, hvis store spil/programmer som kræver større
maskiner er det I mener er slamkode, så er der ikke ret meget der ikke
er, flere og flere udgivere, vælger at trace i realtime og det kræver
maskinkraft, men har nødvendigvis intet med slamkode at gøre.

Lige for god orden skyld, jeg har været med fra den spæde start zx80 og
frem, har kodet i div sprog og i den forbindelse forelskede jeg mig i
Amiga, har haft A500 samt A4060 og jo programmerne var mindre, men tag
et kig på dem idag, og man er ikke i tvivl om grunden.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Kenneth

Dato : 03-01-09 15:51

Mr. Larsen wrote:
> [...]
> man ikke skal bevise at ens påstand faktisk er sand, kan du
> finde nogle tråde på nettet om at spillet er slamkode, så vil

Der findes masser af tråde, som kan findes igennem google,
hvor man kan se at det bruger mange ressourcer.

> Jesper ville jo ikke fortælle hvilken HW han havde, selvom han
> påstår det er highend, ville det da være rart at se hvad han
> kalder highend.

Jeg mindes at kunne huske, at han har skrevet om hans computer
før i anden gruppe, og den er ikke langsom. Jeg tænker heller
ikke
at han har problemer med spillet som sådan, men det var der
rigtig
mange der havde, da det udkom for 6 år siden pga. af spillets
forbrug af ram. Dvs FPS var som sådant fint på mange maskiner,
men der var en masse "stuttering" som ihvertfald ikke kunne
begrundes med dets gode grafik eller størrelsen af banerne,
da mange andre spil var grafisk flottere og kørte bedre generalt
set.

> [...]
> meget der ikke er, flere og flere udgivere, vælger at trace i
> realtime og det kræver maskinkraft, men har nødvendigvis intet

Jeg har ikke sagt det er slamkode.

> [...]
> forelskede jeg mig i Amiga, har haft A500 samt A4060 og jo
> programmerne var mindre, men tag et kig på dem idag, og man er

Det har jeg også. Jeg har stadig min Amiga til at stå

Fra : Mr. Larsen

Dato : 03-01-09 15:56

Kenneth har bragt dette til os:
> Mr. Larsen wrote:

> Der findes masser af tråde, som kan findes igennem google,
> hvor man kan se at det bruger mange ressourcer.

Det gør alle programmeprogrammer "desværre" idag, nok ikke en trend der
vender inden for de nærmeste år.

> Jeg mindes at kunne huske, at han har skrevet om hans computer
> før i anden gruppe, og den er ikke langsom.

Ville nu være rart at se hvad han dømmer på baggrund af.

> [...]
> begrundes med dets gode grafik eller størrelsen af banerne,
> da mange andre spil var grafisk flottere og kørte bedre generalt set.

Der er sket meget de sidste 6år, og onlinespil er altid en udfordring,
da ikke alle sidder på ens forbindelser.

> Jeg har ikke sagt det er slamkode.

Nej, ret skal være ret, men gik ud fra du have samme opfattelse som
Jesper.

> Det har jeg også. Jeg har stadig min Amiga til at stå

Jeg har _alle_ mine gamle maskiner, måske man skulle åbne et museum

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 02:07

Kim2000 wrote:

> Hvad er der så galt med det? Det er da vældig underholdende synes jeg.

Som jeg skriver, så er det dårligt kodet.

For mange fejl og for langsomt ift. grafikkvaliteten.

Jesper Poulsen

Fra : Mr .Larsen

Dato : 02-01-09 02:07

Jesper Poulsen udtrykte præcist:

> Som jeg skriver, så er det dårligt kodet.

Som hvad f.eks?

> For mange fejl og for langsomt ift. grafikkvaliteten.

Eller også er dit HW bare for småt, jeg har absolut intet problem med
AA.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 14:00

Mr .Larsen wrote:

> Som hvad f.eks?

Spillet.

> Eller også er dit HW bare for småt, jeg har absolut intet problem med

Min maskine ligger et godt stykke over recommended system requirements
og alligevel er det tungt i 800x600. Jeg stiller måske bare større krav
til softwarekvalitet end andre, qua mine faglige baggrund.

Jesper Poulsen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 02-01-09 19:18

Følgende er skrevet af Jesper Poulsen:

> Spillet.

FLOT argument, jeg tænkte nu mere på, om du har adgang til selve koden,
og evt. kunne poste en snas af det du påstår er dårligt.

> Min maskine ligger et godt stykke over recommended system requirements
> og alligevel er det tungt i 800x600.

Hvad indeholder din maskine?

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 22:04

Mr. Larsen wrote:

> FLOT argument, jeg tænkte nu mere på, om du har adgang til selve koden,

Jeg gider ikke at spilde mere tid på dig!

Jesper Poulsen

Fra : M. Larsen

Dato : 02-01-09 22:04

Jesper Poulsen formulerede spørgsmålet:

> Jeg gider ikke at spilde mere tid på dig!

Der er mange måder at sige det på, men du bekræftede blot min mistanke.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Ole Mogensen

Dato : 03-01-09 14:21

M. Larsen wrote:
> Jesper Poulsen formulerede spørgsmålet:

> Der er mange måder at sige det på, men du bekræftede blot min mistanke.

Han kan ikke køre det på sin 486, derfor er det slamkode.

Ole Mogensen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 03-01-09 14:22

Ole Mogensen har bragt dette til verden:

> Han kan ikke køre det på sin 486, derfor er det slamkode.

Var også det jeg kom frem til, han tog jo exit da jeg spurgte til hans
HW.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-01-09 17:00

Mr. Larsen wrote:

> Var også det jeg kom frem til, han tog jo exit da jeg spurgte til hans
> HW.

Athlon 64 X2 5000+ og GF7600GT; der er 2GiB RAM i maskinen og XP til
gaming. Crysis kører upåklageligt på min maskine og AA kører slet ikke.

Jesper Poulsen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 03-01-09 19:08

Jesper Poulsen skrev den 03-01-2009:

> Athlon 64 X2 5000+ og GF7600GT; der er 2GiB RAM i maskinen og XP til
> gaming. Crysis kører upåklageligt på min maskine og AA kører slet ikke.

Jeg kan se mindste 1 problem, dit GFX-kort er bestemt ikke noget
muskelbundt, og din Athlon er tiden også ved at løbe fra.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 03-01-09 19:16

Mr. Larsen wrote:

> Jeg kan se mindste 1 problem, dit GFX-kort er bestemt ikke noget
> muskelbundt, og din Athlon er tiden også ved at løbe fra.

Crysis virker upåklageligt. Crysis for crying out loud.

Min Athlon er tiden ikke ved at løbe fra, i gaming-sammenhæng. Til
HD-videoredigering er den ikke god, men til gaming fejler den ikke noget.

Og jeg spiller ikke i 2048x1536 med alt det smarte slået til. Men selv
lave opløsninger dur AA ikke og Crysis fint.

Jesper Poulsen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 03-01-09 19:23

(erstatter <mn.1c8a7d917eec6e4a.92438@post.cybercity.dk>)

Jesper Poulsen frembragte:

> Crysis virker upåklageligt. Crysis for crying out loud.

Ja, kan jo tænkes at EA for en gang skyld har husket de mellemste
maskiner.

Og lur mig om ikke dem der står for AA har bedt om at få det optimeret
til Intel, kunne jo forklare at du har problemer med spillet og ikke
jeg.

> Min Athlon er tiden ikke ved at løbe fra, i gaming-sammenhæng. Til
> HD-videoredigering er den ikke god, men til gaming fejler den ikke noget.

Du kan da ikke afvikle AA.

> Og jeg spiller ikke i 2048x1536 med alt det smarte slået til. Men selv
> lave opløsninger dur AA ikke og Crysis fint.

Igen, det kan jo være den ene titel er optimeret specielt til Intel og
den anden måske tager hensyn til de maskiner der er i mellemklassen.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Kenneth

Dato : 03-01-09 23:56

Mr. Larsen wrote:
> Og lur mig om ikke dem der står for AA har bedt om at få det
> optimeret til Intel, kunne jo forklare at du har problemer med
> spillet og ikke jeg.

Det er optimeret til både Intel og AMD.

> Du kan da ikke afvikle AA.

Jeg tvivler meget på at det er CPU eller grafikkort der er skyld
i det.

Jesper.. kan du fortælle præsist hvad der sker når du forsøger
at afvikle spillet?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-01-09 00:04

Kenneth wrote:

> Jesper.. kan du fortælle præsist hvad der sker når du forsøger
> at afvikle spillet?

Den snupper rask væk systemressourcer (RAM og CPU-kraft). Vinduer
(spillets) opdaterer dårligt og det hele bliver ubrugeligt at arbejde
med. Det er 2.8.3.

Jesper Poulsen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 04-01-09 01:39

Jesper Poulsen kom med følgende:

> Den snupper rask væk systemressourcer (RAM og CPU-kraft). Vinduer
> (spillets) opdaterer dårligt og det hele bliver ubrugeligt at arbejde
> med. Det er 2.8.3.

Jeg har kigget lidt rundt, AA kræver som _minimum_ en Intel 2.4Ghz
eller tilsvarende, din amd er på 2.6Ghz så du ligger ikke langt fra
tærsklen, kan sagtens være derfor du har problemer.

Har du aktiveret compressing på din harddisk?

Minimum System Requirements
* 3-D graphics card with 128 MB memory and support for hardware
transformation and lighting
* 2.4 GHz processor or equivalent
* English version of Windows ® 2000/XP Operating System with latest
updates
* 512 MB RAM
* 3.5GB of uncompressed hard disk space for game files
* 4X DVD-ROM (not required for downloaded installations)
* Windows ® 2000/XP compatible system (including compatible 32-bit
drivers for CD-ROM drive, video card, sound card, mouse and keyboard)
* DirectX ® 9.0
* 100% Compatible DirectX 9.0 soundcard
* 56kbps Modem or other network connection
* NVIDIA ® nForce ™ or other motherboards/soundcards containing the
Dolby ® Digital Interactive Content Encoder required for Dolby Digital
audio

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Kenneth

Dato : 04-01-09 02:07

Mr. Larsen wrote:
> Jeg har kigget lidt rundt, AA kræver som _minimum_ en Intel
> 2.4Ghz eller tilsvarende, din amd er på 2.6Ghz så du ligger
> ikke langt fra tærsklen, kan sagtens være derfor du har
> problemer.

Sidst jeg prøvede det så kunne min Dell XPS M170
nu fint. 2.26GHz Centrino og Go7800 GTX.
Det er ikke så længe siden igen men de kan selvfølgelig
have lavet ændringer imellemtiden.

Fra : Mr. Larsen

Dato : 04-01-09 02:47

Følgende er skrevet af Kenneth:

> Sidst jeg prøvede det så kunne min Dell XPS M170
> nu fint. 2.26GHz Centrino og Go7800 GTX.
> Det er ikke så længe siden igen men de kan selvfølgelig
> have lavet ændringer imellemtiden.

Det er også en Intel, der kan jo være noget med en ældre AMD der ikke
spiller.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-01-09 17:36

Mr. Larsen wrote:

> Det er også en Intel, der kan jo være noget med en ældre AMD der ikke
> spiller.

En ældre AMD?

Den er go'. Har du flere vittigheder eller skal vi fortsætte i
dk.snak.vittigheder?

Jesper Poulsen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 04-01-09 19:40

Jesper Poulsen formulerede spørgsmålet:

> En ældre AMD?

Om du kan lide det eller ej, så er det altså en ældre og nu meget
billig processor.

Maj 2006 er dette review fra:
http://www.hardwaresecrets.com/article/328

http://edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=398300&searchArea=products&Soegeord=x2+5000

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-01-09 17:32

Mr. Larsen wrote:

> Jeg har kigget lidt rundt, AA kræver som _minimum_ en Intel 2.4Ghz

Den Intel er ikke nærmere specificeret. 2,4GHz Pentium 4 og 2,4GHz Core2
er ikke lige hurtige.

> Har du aktiveret compressing på din harddisk?

Nope.
Og alle andre spil virker fint, det være sig Crysis, COD4, etc.

Jesper Poulsen

Fra : Kenneth

Dato : 04-01-09 10:37

Jesper Poulsen wrote:
> Den snupper rask væk systemressourcer (RAM og CPU-kraft).
> Vinduer (spillets) opdaterer dårligt og det hele bliver
> ubrugeligt at arbejde med. Det er 2.8.3.

Jeg har kigget lidt på nogle forumer og kan se at der er nogle
der har problemer med at det går meget langsomt når de

1: Enten har spillet i Window Mode
2: Har shaders på såsom Vertex.

Nu ved jeg så ikke hvor meget du har leget med
video indstillingerne.

Fra : Mr. Larsen

Dato : 04-01-09 00:02

Kenneth udtrykte præcist:

> Jeg tvivler meget på at det er CPU eller grafikkort der er skyld
> i det.

Kan selvfølgelig være Driver/HW konflikt i Jespers maskine der er
årsagen.

Han kan teste det her
http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Min maskine viser fuld udslag på det hele, MAO. den grønne bar er helt
i top.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-01-09 17:38

Mr. Larsen wrote:

> Han kan teste det her
> http://www.systemrequirementslab.com/referrer/srtest

Den er testet der og fundet absolut OK.

> Min maskine viser fuld udslag på det hele, MAO. den grønne bar er helt
> i top.

Min er langt over "recomended" - ikke i top, dog.

Jesper Poulsen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 04-01-09 19:35

Jesper Poulsen formulerede spørgsmålet:

> Den er testet der og fundet absolut OK.

> Min er langt over "recomended" - ikke i top, dog.

Så er der jo nok et eller andet der konflikter, jeg har intet problem
med spillet, og jeg er også pernittengryn med om det afvikles flydende.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-01-09 22:28

Mr. Larsen wrote:

> Så er der jo nok et eller andet der konflikter, jeg har intet problem
> med spillet, og jeg er også pernittengryn med om det afvikles flydende.

Muse-knapperne bliver ikke detekteret hver gang. Jeg har en Logitech G5
med nyeste Setpoint-driver.

XP'en bruges _kun_ til spil og alt overflødigt gejl er barberet af, selv
Fisher-Price-udseendet.

Der har nu altid været problemer med AA i mit regi. Det var også et
problem i de første udgaver (ver. 1.x) med Logitech Pilot-mose, Athlon
XP, Windows 2000 og GF4 Ti 4200.

En overclocket Athlon 64 og et GF6600GT kunne heller ikke. Den selvsamme
Athlon 64 og det nuværende GF7600GT gik heller ikke.

Førhen brugte jeg VIA chipset, men med X2'eren er jeg skiftet til nVidia.

Der er intet andet der ikke kan spilles tilfredsstillende på min maskine
- AA kan slet ikke spilles.

Jesper Poulsen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 04-01-09 22:32

Efter mange tanker skrev Jesper Poulsen:

> Muse-knapperne bliver ikke detekteret hver gang. Jeg har en Logitech G5
> med nyeste Setpoint-driver.

Selv går jeg langt uden om setpoint, de er desværre ofte årsagen til
underlige ting.

> XP'en bruges _kun_ til spil og alt overflødigt gejl er barberet af, selv
> Fisher-Price-udseendet.

Samme her.

> [...]
>
> Der er intet andet der ikke kan spilles tilfredsstillende på min maskine

Det er lidt underligt, måske AA ikke kan lide dig

Beklager, men jeg leder stadig lidt her og der, falder jeg over noget
der evt. kan hjælpe skal jeg nok give et praj.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 05-01-09 16:11

Mr. Larsen wrote:

> Selv går jeg langt uden om setpoint, de er desværre ofte årsagen til
> underlige ting.

Det er den eneste måde hvorpå Windows kan håndtere G5'eren fornuftigt.
XP's generiske driver er for ringe. Den virker dog som jeg vil have den
til i Linux. Og Setpoint i Windows for at den er som i Linux. Forvirret?

> Det er lidt underligt, måske AA ikke kan lide dig

Måske er AA fornærmet over at jeg har kaldt det for noget makværk
allerede fra dag 1 (Ver. 1.0)?

> Beklager, men jeg leder stadig lidt her og der, falder jeg over noget
> der evt. kan hjælpe skal jeg nok give et praj.

Kun hvis du falder over noget og kun for at se om det kan virke, trods
alt. Spillet er dødt i mine øjne (som spil).

Jesper Poulsen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 05-01-09 22:18

> [...]
> XP's generiske driver er for ringe. Den virker dog som jeg vil have den
> til i Linux. Og Setpoint i Windows for at den er som i Linux. Forvirret?

Slet ikke.

> Måske er AA fornærmet over at jeg har kaldt det for noget makværk
> allerede fra dag 1 (Ver. 1.0)?

Det er absolut en mulighed.

> Kun hvis du falder over noget og kun for at se om det kan virke, trods
> alt. Spillet er dødt i mine øjne (som spil).

Forstås.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Ole Mogensen

Dato : 07-01-09 16:38

Jesper Poulsen wrote:

> [...]
>
> Der er intet andet der ikke kan spilles tilfredsstillende på min maskine

Det lyder sgu' mærkeligt, jeg installerede AA, igen, den blev droppet
til fordel for BF serien, bare lige for at se om jeg huskede forkert

Jeg køre 1280x1024 /alt/ sat til højeste, den køre bare der
ud af, ingen problemer.

Hardware: Athlon 64 3700+, 4 G ram, Logitech keyboard/mus m. setpoint,
BFG 7900OC grafikkort, et eller andet MSI bundkort.

Software: XP pro SP3

Ole Mogensen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 07-01-09 16:51

Ole Mogensen wrote:

> [...]
>
> Hardware: Athlon 64 3700+, 4 G ram, Logitech keyboard/mus m. setpoint,
> BFG 7900OC grafikkort, et eller andet MSI bundkort.

Så burde jeg også kunne køre det med alt sat til maks i 800x600 eller
måske 1024x768 på min maskine. Et er dog teori - virkeligheden er en anden.

Jesper Poulsen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 04-01-09 00:06

Mr. Larsen wrote:

> Du kan da ikke afvikle AA.

Nej, for spillet er noget klamp. Alt andet jeg udsætter maskinen for
virker fint.

Jeg har så ikke udsat den for Vista, for det ved jeg ikke vil virke -
mit lydkort er ikke understøttet.

På den anden side overlever jeg nok. Vista er ikke verdens ottende
vidunder indenfor operativsystemer.

Jesper Poulsen

Fra : Mr .Larsen

Dato : 02-01-09 00:36

Jesper Poulsen skrev:

> Det er baseret på mine egne faglige kompetancer.

Og de er?

Jeg fornemmer du bare "kloger" men kunne jo tage fejl.

> Det er ikke alle der er lige kritiske med hvad de hiver ind på deres PC,
> navnligt ikke blandt gamere...

Et link der viser andre der også er kritiske?

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 02:16

Mr .Larsen wrote:

> Og de er?

En bred IT-uddannelse med objektorienteret programmering såvel som
hardwaredesign.

> Jeg fornemmer du bare "kloger" men kunne jo tage fejl.

Sådan opfattes mange fagfolk desværre her på usenet. Det er som om at et
link til noget vrøvl som en ukendt har skrevet på Wikipedia bliver
vægtet som mere sandt end den viden som naturligt findes blandt usenets
mange brugere.

> Et link der viser andre der også er kritiske?

Du kan vælge at tro på det jeg ved og kan eller du kan holde dig til det
du læser på diverse links.

Tingene bliver ikke nødvendigvis mere rigtige af at blive gentaget (i
positiv eller negativ retning).

Jeg ligger inde med noget viden og nogle erfaringer som jeg gerne vil
dele med andre. Jeg kunne også skrive noget på Wikipedia og så henvise
til det. Det ville med garanti blive godkendt uden spørgsmål.

Jesper Poulsen

Fra : Mr .Larsen

Dato : 02-01-09 02:19

Følgende er skrevet af Jesper Poulsen:

> En bred IT-uddannelse med objektorienteret programmering såvel som
> hardwaredesign.

Og!?

> [...]
> link til noget vrøvl som en ukendt har skrevet på Wikipedia bliver
> vægtet som mere sandt end den viden som naturligt findes blandt usenets

Sommetider er det fagfolk der praler mindst med hvad de kan og omvendt.

> Du kan vælge at tro på det jeg ved og kan eller du kan holde dig til det
> du læser på diverse links.

Jeg æder ikke din påstand ikke uden håndgribelige beviser.

> Tingene bliver ikke nødvendigvis mere rigtige af at blive gentaget (i
> positiv eller negativ retning).

Et godt råd, noter det lige ned.

> Jeg ligger inde med noget viden og nogle erfaringer som jeg gerne vil
> dele med andre.

Jaja, det påstår du.

Som jeg skrev, er ofte dem der prale mindst dem der ved mest.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Kim2000

Dato : 02-01-09 02:36

> Følgende er skrevet af Jesper Poulsen:

> Og!?

> Sommetider er det fagfolk der praler mindst med hvad de kan og omvendt.

> Jeg æder ikke din påstand ikke uden håndgribelige beviser.

Nu er vi jo såmænd nok ovre i en teknisk bevisførelse, som dels vil tage en
frygtelig tid at forklare, dels som ingen af os fatter ret meget af.

Hvis en programmør fortæller det skodprogrammering, så har jeg ingen
mulighed for at kontrollere det. Adskillige har fx også fortalt mig at Doom
faktisk var dårligt programmeret, selvom det virkede fortrintligt, så
krævede det unødvendigt meget datakraft. Jeg havde og har ingen mulighed for
at kontrollere om det var rigtigt, hvad der blev sagt, uanset hvad måtte jeg
købe et nyt grafikkort for at spille det.

Kan du huske da vi havde Amiga vs PC diskussionerne? Amigaens spil blev
programmeret mere og mere rigtigt, fordi man skulle have kræfterne ud af
den, pc'en blev bare programmeret og så måtte forbrugerne ellers bare købe
det hardware der skulle til. Mon ikke det er ovre i nogle af de samme
betragtninger?

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 14:10

Kim2000 wrote:

> mulighed for at kontrollere det. Adskillige har fx også fortalt mig at Doom
> faktisk var dårligt programmeret, selvom det virkede fortrintligt, så

Det er også korrekt. Det udnyttede PC'en ekstremt dårligt. En PC med
32MiB RAM var ikke hurtigere end en med 4MiB RAM. Lavede man en RAM-disk
og lagde spillet på den, så fik man et performanceboost der kunne
mærkes. Hele spillet kunne ligge på 27MiB RAM-disk - eller
programmøererne af spillet kunne læse så meget som muligt ind i RAM og
dermed spare betragteligt på den noget langsommere diskaccess.

Slamkode.

> at kontrollere om det var rigtigt, hvad der blev sagt, uanset hvad måtte jeg
> købe et nyt grafikkort for at spille det.

Jeg havde et af de hurtigste VLB-kort dengang, så det var ikke
grafiksiden der haltede hos mig. Det var ren og skær udnyttelsen af RAM
(eller mangel på samme).

> den, pc'en blev bare programmeret og så måtte forbrugerne ellers bare købe
> det hardware der skulle til. Mon ikke det er ovre i nogle af de samme
> betragtninger?

Jo. Det er også derfor at AA er noget slamkode. Der findes spil der har
flottere grafik end AA og som kræver mindre af maskinen. Crysis kører
bedre for mig end AA.

AA har et genialt koncept. Det er et ganske gennemført gameplay. Det
ødelægges dog af nogle programmører der burde holde sig til at skrive
kontorprogrammer.

Jesper Poulsen

Fra : Kim2000

Dato : 03-01-09 21:01

> [...]
>
> AA har et genialt koncept. Det er et ganske gennemført gameplay. Det
> ødelægges dog af nogle programmører der burde holde sig til at skrive

Hvis du har lyst, så vil jeg godt kunne reserverer et par sider i bladet Din
Computer (www.damat.dk) hvor du måske kunne uddybe hvad ordet betyder og
hvordan man kan se det.

Bare giv mig et praj, hvis det har interesse.

mvh
Kim

--
På DaMat er der (også) masser af gratis hæfter
Din Computer 50 er udkommet 3/1 og er gratis

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 14:13

Mr .Larsen wrote:

> Jeg æder ikke din påstand ikke uden håndgribelige beviser.

Så må jeg jo sætte mig og skrive nøjagtigt det samme som her, blot på et
smart website.

Jeg har ofte opponeret imod at gamere også kaldes for lamere - jeg er
mere og mere tilbøjelig til at give folk ret

Jesper Poulsen

Fra : Mr. Larsen

Dato : 02-01-09 19:15

Jesper Poulsen formulerede fredag:

> Så må jeg jo sætte mig og skrive nøjagtigt det samme som her, blot på et
> smart website.

Det vil ikke ændre en tøddel, ikke så længe du ikke kan bakke din
påstand op med beviser.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Brian Alexandersen

Dato : 02-01-09 14:21

Jesper Poulsen wrote:

> En bred IT-uddannelse med objektorienteret programmering såvel som
> hardwaredesign.

De fleste elektronik faguddannelser har objektorienteret programmering.
Videregående uddannelser inden for elektronik (tidl elektroniktekniker)
havde det i pensum.
Det gør dig jo ikke til ekspert indenfor spil-teknologi Jesper.

Så med mindre at du har nogle konkrete links eller andet til nogle som
faktisk kan dokumentere eller understøtte din påstand om at AAO er
dårligt kodet så synes jeg måske at du skal holde dig til noget som er
mere beviseligt frem for postulater.

Og det eneste du har frembragt er postulater om at det er dårligt kodet,
hvilket er meget subjektivt.

Så en objektivt tilgang vil da være velkommen i stedet for din
subjektive vudering af situationen.

FYI så har IBC i Aabenraa kurser i IT og spil-teknologi som en del af
deres Merkonom og AkademiUddannelser.
Måske det var noget for dig i denne situation ??
--
Mvh Brian (6430)
---

Fra : Ole Mogensen

Dato : 31-12-08 23:23

Jesper Poulsen wrote:

> Jeg har en del erfaring med software og programmering. AA er rigtigt
> dårligt kodet. Klamphuggere fra ende til anden. Det absolut ringeste
> stykke software jeg har set til dato (Vista inklusive).

Nu er du jo altid ude med "jeg har en del erfaring med..."

Lad os se hvad du kan.

AA er et stykke rimelig godt kodeværk!!

Ole Mogensen

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 02-01-09 00:37

Ole Mogensen wrote:

> Nu er du jo altid ude med "jeg har en del erfaring med..."

Jeg udtaler mig altid kun på basis af mine egne erfaringer. Dem kan jeg
nemlig stå 100% inde for.

> AA er et stykke rimelig godt kodeværk!!

Nope. Det er faktisk noget makværk.

Jesper Poulsen