Hvordan virker Firewall?
Fra : Mr. Mox

Dato : 16-12-08 10:01

Jeg har haft ZoneAlarm som Firewall i nogen år på min tidligere PC,
glimrende resultat.

Så fik jeg en ny PC for to årsiden, med den har jeg "Kun" haft den
indbyggede Windows Firewall, det har virket upåklageligt. Nu har vor
antenneforenig skiftet til STOFA og jeg har fået mailadresse der.

Hos Stofa tilbydes jeg sikring for mail og surfing, 30 kr. pr.måned for
begge ydelser.

Men da jeg både har Windows SP3, Firewall dermed (?) og AD-aware og AVG, så
har jeg da vist ikke brug for deres tilbud.
Jeg mener i øvrigt at TO eller flere Firewalls vil modarbejde hinanden ????
Er det sandt?

Jeg vil nok ikke anvende Stofas mailprogram da jeg er godt tilfreds med
Mozilla Thunderbird, men vill Stofas tilbud dække TB ? eller virker det kun
på Stofa???

Med venlig hilsen Mr. Mox

PS. Det er ikke sikkert det ville betyde så meget, men please riv nu ikke
hovedet a' mig!!

Fra : Ole C

Dato : 16-12-08 10:04

Mr. Mox skrev blandt andet:

> Hos Stofa tilbydes jeg sikring for mail og surfing, 30 kr. pr.måned
> for begge ydelser.

Endnu en måde at tjene penge på

--
vh
Ole C

Fra : Mr. Mox

Dato : 16-12-08 10:33

Ole C skrev:

> Endnu en måde at tjene penge på

Tjah, så'n opfattede jeg det også. I det hele taget ser det ud til at
man har delt alle ydelser op i noget der skal betales ekstra for, men
glemt at fortælle om det i e fine brochurer vi fik da vi skulle skifte
server!

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-12-08 11:54

Mr. Mox forklarede:

> Hos Stofa tilbydes jeg sikring for mail og surfing, 30 kr. pr.måned for begge
> ydelser.

Spar dine penge.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Else Holm

Dato : 16-12-08 19:39

Mr. Mox wrote:

<klip>

> [...]
> TB ? eller virker det kun på Stofa???
>
> Med venlig hilsen Mr. Mox
>
> PS. Det er ikke sikkert det ville betyde så meget, men please

Jeg har været Stofa-bruger i adskillige år - bruger Outlook 2003,
AVG og Windows egen firewall, og det har fungeret udmærket - og
jeg har altså også valgt Stofas sikkerhedspakke etc. fra.
Jeg undrede mig over din bemærkning om "Stofas mailprogram". Der
er noget, der er gået min næse forbi! Har Stofa sit eget
mailprogram?

--
Else

Fra : Uffe S. Callesen

Dato : 16-12-08 22:34

"Mr. Mox" <Mr.Mox@sofanet.dk> wrote in message
> Jeg har haft ZoneAlarm som Firewall i nogen år på min tidligere PC,
> glimrende resultat.

Jeg vil tillade mig at være lidt provokerende (for forståelsens skyld)
Hvordan definerer du glimrende resultat ?? - hvis du er blevet hacket har du
sikkert ikke opdaget det.

> Så fik jeg en ny PC for to årsiden, med den har jeg "Kun" haft den
> indbyggede Windows Firewall, det har virket upåklageligt.

Det er i mine øjne et fedt om du bruger Windows indbyggede eller Zonealarm -
en firewall er ikke noget der bør køre som en software tjeneste på en lokal
maskine. Hvis du er bange for at få ubudne gæster så køb dig en kvalitets
router med firewall funktionalitet (Statefull Inspection) og et 'godt'
antivirus program til at køre lokalt på maskinen. Routeren
sørger -effektivt- for at kun traffik du selv har bedt om slipper ind til
din PC - og klikker du på en fræk dame et eller andet sted som giver
anledning til at noget snask installeres på din PC - ja så kan du håbe & be
til at dit antivirus software kan klare det.

Mange har med rette påpeget at software firewall's blot føjer potentielt
flere "huller" til din PC - den store forskel i mine øjne er at Microsoft
har en interesse i offentligt at melde ud når de har sikkerhedsfejl i deres
produkter - det har producenterne af sikkerhedssoftware ikke !

Håber det var svar på dit spørgsmål..

mvh.

Uffe S. Callesen