SOAP - Dispatch to class instance
Fra : Morten P

Dato : 29-12-08 07:52

Jeg ønsker at skabe en stand-alone SOAP server.

Normalt anvender man 'dispatch_to(module::method)' [1] og [2] og det har jo
så den bivirkning at jeg ikke har en instans af klassen til f.eks. at
opbevare variabler i.

Jeg har forsøgt at hacke mig frem og tilbage uden held.

Jeg tænkte man kunne dispatche til en wrapper som så selv oprettede en
instans af den klasse jeg rent faktisk ønsker at tilgå, men så skal den
proxy'e alle funktionskald videre og det er noget snavs!

Er det mon muligt at anvende OOP med instans i form af new()i den klasse
SOAP kalder?

[1]
http://search.cpan.org/~mkutter/SOAP-Lite-0.710.08/lib/OldDocs/SOAP/Transport/HTTP.pm

[2]
dispatch_to()
dispatch_to lets you specify where you want to dispatch your services to.
More precisely, you can specify PATH, MODULE, method or combination
MODULE::method. Example:

dispatch_to(
'PATH/', # dynamic: load anything from there, any module, any
method
'MODULE', # static: any method from this module
'MODULE::method', # static: specified method from this module
'method', # static: specified method from main::
);If you specify PATH/ name of module/classes will be taken from uri as
path component and converted to Perl module name with substitution '::' for
'/'. Example:

urn:My/Examples => My::Examples
urn://localhost/My/Examples => My::Examples
http://localhost/My/Examples => My::ExamplesFor consistency first '/' in
the path will be ignored.

According to this scheme to deploy new class you should put this class in
one of the specified directories and enjoy its services. Easy, eh?

Fra : Morten P

Dato : 29-12-08 10:57

"Morten P" <spam@spam.spam> wrote in message
> Jeg ønsker at skabe en stand-alone SOAP server.

> Er det mon muligt at anvende OOP med instans i form af new()i den klasse
> SOAP kalder?

Det ser ud som om det er ved at lykkedes for mig med hjælp af et eksempel
fra SOAP::Lite Cookbook

Fra : Adam Sjøgren

Dato : 30-12-08 00:47

On Mon, 29 Dec 2008 10:56:47 +0100, Morten wrote:

> "Morten P" <spam@spam.spam> wrote in message

> Det ser ud som om det er ved at lykkedes for mig med hjælp af et eksempel
> fra SOAP::Lite Cookbook

Ellers har jeg hørt at XML::Compile skulle være ret godt til SOAP o.l.

Hvis du en dag skulle blive træt af SOAP::Lite...

,

--
"Lawrence of Suburbia Adam Sjøgren
Real life is murder" asjo@koldfront.dk