[D7] Starte externt program som en del af ~
Fra : Hauge

Dato : 25-12-08 17:42

Hejsa

Jeg roder med at "merge" et externt program ind i mit eget program, men
synes ikke jeg kan finde en god måde at gøre det på.

Jeg ville gerne, hvis det er er muligt, starte det externe program så det
fra starten kører som om mit panel er skrivebordet i windows, altså så det
for brugeren vil virke som om "mit program" og det externe program er en
helhed.

Den måde jeg har fået det til at virke på, er med FindWindow, hvor jeg så
sætter handlen til programmet til et panel i mit eget program..

Men.. Det kræver at programmet er startet i forvejen, eller at mit program
starter det, og finder vinduet med dets navn efter det er kommet igang.

Jeg har selvfølgelig været igennem WinSDK'en der er med Delphi, søgt igennem
Torry og brugt flere timer på Google, men finder ikke noget der er bedre end
FindWindow.
Jeg er sikker på at det er muligt, men det er bare hulens svært at finde ud
af hvad der skal søges på, mener selv jeg har prøvet "alt" ;)

Håber der er en der sidder med en god idè så jeg kan komme videre, eventuelt
en lille kodestump.

Mvh Hauge

Fra : Flozzy

Dato : 01-01-09 07:06

Hej

Er det bedre at bruge FindWindowEx? Bare en tanke.

Ellers rigtigt godt nytår til alle i gruppen.

Mvh. Flozzy