StringGrid
Fra : Henning Madsen

Dato : 23-12-08 22:39

Nu syntes jeg ikke det er sjovt længere
Mener absolut ikke der er nogen programmerings fejl i disse to linier???
Det der sker er at ved klik i ACol ønskes cellen markeret med et X
det bliver den kun hvis jeg fjerner 2. linie.

procedure TForm1.StringGrid1SelectCell(Sender: TObject; ACol,
ARow: Integer; var CanSelect: Boolean);
begin
If (StringGrid1.Cells[2,ARow] = '') Then StringGrid1.Cells[2,ARow] := 'X';
If (StringGrid1.Cells[2,ARow] = 'X') Then StringGrid1.Cells[2,ARow] := '';
end;

Meningen er jo at ved klik i ACol 2 bliver der skrevet et X næste klik
fjerner X'et o.s.v.
Jeg bruger DELPHI 7 og XP
For julefredens skyld vel det være dejligt om en af jer vel forklare
'Fenomenet'

M.V.H og en god Jul til alle
Henning

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 23-12-08 23:58

"Henning Madsen" <hkjeldm@mail.dk> wrote:

> [...]
>fjerner X'et o.s.v.
>Jeg bruger DELPHI 7 og XP
>For julefredens skyld vel det være dejligt om en af jer vel forklare

Der er vel heller ingen fejl i de to if sætninger.
Men hvis cellen er "tom" vil du sætte X i første if sætning, og i næste if
sætning finder du et X i cellen og ændrer det så til "tom".

Prøv denne programstump, hvis du ikke skal bruge andre tegn end "tom" og X

else
StringGrid1.Cells[2,ARow] := '';
end;

--
Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Fra : Henning Madsen

Dato : 24-12-08 10:41

"Ove Kjeldgaard" <n3ws@hiker.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> --
> Med venlig hilsen, Ove Kjeldgaard
> Ved e-mail svar: Skift ciffer ud med bogstav

Så blev det aligevel jul
Tak for svaret Ove det funker.
En glædelig jul til alle
Henning

Fra : Ove Kjeldgaard

Dato : 24-12-08 10:55

"Henning Madsen" <hkjeldm@mail.dk> wrote:

>Så blev det aligevel jul
>Tak for svaret Ove det funker.
>En glædelig jul til alle
>Henning

Også en glædelig jul til alle - fra et Randers med skyfri himmel, masser af sol
og allerede seks graders varme.

Fra : Henning Madsen

Dato : 24-12-08 23:40

> Også en glædelig jul til alle - fra et Randers med skyfri himmel, masser
> af sol
> og allerede seks graders varme.
>
> Det var da pussit vi bekke er fra Randers
Henning