OnKeyPress i StringGrid D6
Fra : Allan Madsen

Dato : 17-12-08 23:15

Hejsa

Jeg er ved at lave et lille program i D6, i dette program bruger jeg
stringGrid.
I en af rækkerne i denne string grid, vil jeg kunne indtaste en pris.

Så var det jeg tænkte, under onKeyPress kunne jeg spørge om Key >= '0'
And Key <= '9' Or Key = ',' Or Key = Chr(13)

Men OnKeyPress bliver aldrig kaldt i min StringGrid!!!!

Er her en velig sjæl der kan lede mig på rette vej..
PS Har også prøvet med XstringGrid version 2.6 det er det samme der.

MVH
Allan

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 18-12-08 09:47

"Allan Madsen" <psp@crump.dk> wrote in message

> Men OnKeyPress bliver aldrig kaldt i min StringGrid!!!!

Det her virker ellers fint hos mig:

procedure TForm1.StringGrid1KeyPress(Sender: TObject; var Key: Char);
begin
showmessage(key);
end;

Ganske vist D7, men alligevel.....