Sporgstyring
Fra : Michael Vilhelmsen

Dato : 16-12-08 12:55

Hej

Vi skal til at have noget sprogstyring ind i vores programmer.
Og i stedet for at bruge en masse krudt på at opfinde det igen, må der simpelthen være nogen, der har lavet noget software / komponent til Delphi (pt. version 5) som vi kan købe.

Kender I noget ?
Hvad kan I anbefale?

Michael

--

Best Regards / Venlig hilsen
Michael Vilhelmsen

Fra : Nico de Jong

Dato : 16-12-08 13:12

"Michael Vilhelmsen"
<Michael.Vilhelmsen.PLEASEREMOVE@Microcom.PLEASEREMOVE.Dk> skrev i en
meddelelse news:newscache$23xybk$bl22$1@news.webpartner.dk...
> [...]
> Og i stedet for at bruge en masse krudt på at opfinde det igen, må der
> simpelthen være nogen, der har lavet noget software / komponent til Delphi

Jeg bruger ganske almindelige tekstfiler, som styres af en checkbox eller
rullegardin i div. programmer, så man ikke skriver f.eks.
form1.caption := 'Overskrift', men
form1.caption := tekster[35]
hvor tekster-arrayet så loades op ved programstart.
Jeg har også et program hvor man så kan editere disse tekster parallelt, dvs
alle tekster[35] til samlige sprog. Det gør det joogsånemt at tilføje flere
sprog.
I mit tilfælde har jeg 6 sprog : engelsk, dansk, tysk, fransk, hollands plus
en reserve. Når det så skal oversættes til f.eks. rumænsk, sender man
tekstfilerne til Rumænien, hvor hver tekstlinie så oversættes fra f.eks.
Engelsk til Rumænsk.
Så udvider du rullegardinet med Rumænsk, og så er du færdig.

Nico

Fra : Asger Joergensen

Dato : 16-12-08 13:51

Hi Michael

Michael Vilhelmsen wrote:

> [...]
> der simpelthen være nogen, der har lavet noget software / komponent
> til Delphi (pt. version 5) som vi kan købe.

Måske er det et godt tidspunkt at opgradere til Delphi 2009
den har sprogstyring includeret her er et webinar:
http://windemo1.codegear.com/Tiburon/LaunchReplays/ASCIInew/ASCIInew.html
Anden del af foredraget.

Kind regards
Asger

Fra : Carsten

Dato : 18-12-08 13:19

Dxgettext er svaret på alle dine bønner.
Se
http://dxgettext.po.dk/

Jeg bruger det selv til Delphi 5 og free pascal på arm.

Det virker særdeles godt.

Carsten