Problemer med grafikkort..
Fra : Jens

Dato : 29-12-08 11:29

Hej!

Jeg købte dette grafikkort
http://www.asus.dk/products.aspx?l1=2&l2=8&l3=603&l4=0&model=2352&modelmenu=1
for at være sikker på at det virker i dette motherboard:
http://www.asus.com/products.aspx?l1=3&l2=11&l3=502&l4=0&model=1682&modelmenu=1

Men det gør det ikke ? Når jeg tænder computeren efter det er monteret, så
bipper den bare....

Er det f.eks. strømforsyningen der er for lille eller skal kortet have
ekstra strøm (Der er en sort connector i øverste hjørne i enden på kortet,
se billede) ?

Håber nogen kan hjælpe, da min kære nevø gerne vil til at spille på hans
computer...

Jens

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 29-12-08 12:42

"Jens" skrev

> [...]
>
> Er det f.eks. strømforsyningen der er for lille eller skal kortet have
> ekstra strøm (Der er en sort connector i øverste hjørne i enden på kortet,

Hvad står der i manualen til kortet?
Som udgangspunkt kan du roligt regne med at kortet skal have ekstra strøm,
men kik i manualen mht hvordan og hvorledes
Hvis du ikke har sat strøm til kortet vil maskinen opføre sig som beskrevet

Hvilken PSU har du i maskineriet?

- Peter

Fra : Jens

Dato : 29-12-08 12:52

"Peter Lykkegaard" <plykkegaard@gmail.com> skrev i meddelelsen
> "Jens" skrev

> Hvad står der i manualen til kortet?

Har ikke rigtigt kunne finde noget....

> Som udgangspunkt kan du roligt regne med at kortet skal have ekstra strøm,
> men kik i manualen mht hvordan og hvorledes

Ok...

> Hvis du ikke har sat strøm til kortet vil maskinen opføre sig som
> beskrevet

Så vil jeg prøve at sætte strøm til. Men ved ikke lige hvor jeg kan få sådan
et stik. Normalt vil jeg jo mene at det er de hvide stik med 4 kontakter,
dem der passer til CD-drev, ældre IDE harddiske osv. der skal benyttes. Men
sådan et stik har kortet ikke. Og der fuldte ikke noget konverter stik med,
så jeg er lidt på herrens mark...

> Hvilken PSU har du i maskineriet?

Det kan jeg så ikke lige huske (PC'en står hos min nevø)... Men mener den er
på 300 Watt.

Jens

Fra : J. E.

Dato : 30-12-08 00:16

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i en meddelelse
news:4958ba41$0$90272> Så vil jeg prøve at sætte strøm til. Men ved ikke
> [...]
> Men sådan et stik har kortet ikke. Og der fuldte ikke noget konverter stik

Det lyder mærkeligt der ikke fulgte et stik med, jeg vil tro
det er en fejl - du kan se det her :

http://www.bit-tech.net/hardware/2008/01/07/asus_eah3870_top/1

Fra : Jens

Dato : 30-12-08 11:45

"J. E." <of.post@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Det lyder mærkeligt der ikke fulgte et stik med, jeg vil tro
> det er en fejl - du kan se det her :
>
> http://www.bit-tech.net/hardware/2008/01/07/asus_eah3870_top/1

Det er ikke det samme kort....

Jens

Fra : Peter Lykkegaard

Dato : 30-12-08 12:03

"Jens" wrote

> Det er ikke det samme kort....

Nej det ...
Jeg formoder at billedet var en illustration af hvad der normalt følger med
i kassen sammen med et grafikkort
Fik du kikket nærmere i den medfølgende manual?

Du skal have noget strøm til kortet på en eller anden måde
Har du overvejet hvordan og hvorledes?

- Peter

Fra : M.N.

Dato : 30-12-08 12:07

"Jens" <jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> skrev i meddelelsen
> "J. E." <of.post@post.cybercity.dk> skrev i meddelelsen

> Det er ikke det samme kort....

Det skal være i kassen
http://www.asus.dk/products.aspx?modelmenu=2&model=2352&l1=2&l2=8&l3=603&l4=0

Mogens

Fra : Jens

Dato : 05-01-09 10:14

"M.N." <willemoesgade@gPOST.nospam> skrev i meddelelsen

> Det skal være i kassen
> http://www.asus.dk/products.aspx?modelmenu=2&model=2352&l1=2&l2=8&l3=603&l4=0

Ja, men det var det desværre ikke. Nu køber jeg i stedet et løst kabel...

Jens

Fra : jk

Dato : 29-12-08 12:47

On Mon, 29 Dec 2008 11:28:39 +0100, "Jens"
<jens.joensson@_FJERNDETTE_gmail.com> wrote:

> [...]
>
>Er det f.eks. strømforsyningen der er for lille eller skal kortet have
>ekstra strøm (Der er en sort connector i øverste hjørne i enden på kortet,

Det skal helt sikkert have strøm ude i næsen fra din strømforsyning.

>Håber nogen kan hjælpe, da min kære nevø gerne vil til at spille på hans
>computer...

Hvis dette ikke hjælper:
1) sørg for at trykke grafikkortet helt ned i soklen.

2) Grafikkortet er tydeligvis pci express 2.0, selv om der står
kompatibilitet med 1.0 og 2.0 på hjemmesiden

og

bundkortet har kun pci express 1.0 slot, selv om den også kaldes
universal.

Hvad står der i bundkort manual om grafiksoklen ? og hvad står der i
grafikkortets manual ? om pci express 1.0 og om strømforsyning i næsen
?

mvh

John

Fra : Morten Stæhr

Dato : 29-12-08 13:54

> [...]
> se billede) ?
>
> Håber nogen kan hjælpe, da min kære nevø gerne vil til at spille på hans

Alle 3870 kort skal have extern støm fra PSU, har du ikke et stik der
passer, skal du have en adapter fx:
http://www.shg.dk/produkter/infobox.asp?varenr=800503&lokation=

Fra : Jesper Poulsen

Dato : 30-12-08 18:37

Jens wrote:

> [...]
> http://www.asus.dk/products.aspx?l1=2&l2=8&l3=603&l4=0&model=2352&modelmenu=1
> for at være sikker på at det virker i dette motherboard:

Bare fordi det er et bundkort fra Asus og et grafikkort fra Asus er det
ikke nogen garanti for at det virker sammen.

Jesper Poulsen