Andet penge
Bille1948 3022
alka 1580
For stor indbetaling på kapitalpension
Fra : kimblim

Dato : 12-12-08 11:51

Hey alle,

I 2007 indbetalte jeg 32.000 på min privattegnede kapitalpension uden
at vide, at min arbejdsgiveradministrerede pension også var en
kapitalpension - det betyder at jeg overskred max-grænsen for hvad man
må indbetale på kapitalpension, faktisk med næsten 32.000 :(

Hvad har jeg af muligheder for at trække de penge ud igen - er der
nogen der ved det?

mvh.

Kim

Fra : Kim

Dato : 14-12-08 13:13

On 12 Dec., 19:51, kimblim <kimb...@gmail.com> wrote:
> [...]
> må indbetale på kapitalpension, faktisk med næsten 32.000 :(
>
> Hvad har jeg af muligheder for at trække de penge ud igen - er der

Jeg mener bestemt at løbet er kørt... Indskuddet står ved men dit
fradrag er bare ikke på hele indskuddet.

Kim

Fra : Uffe Kousgaard

Dato : 15-12-08 09:26

"Kim" <kimljungberg@gmail.com> wrote in message

> Jeg mener bestemt at løbet er kørt... Indskuddet står ved men dit
> fradrag er bare ikke på hele indskuddet.

Hvis beløbet bliver beskattet igen ved udbetaling, er det en meget dårlig
forretning.

Fra : kimblim

Dato : 15-12-08 02:31

> Jeg mener bestemt at løbet er kørt... Indskuddet står ved men dit
> fradrag er bare ikke på hele indskuddet.
>
> Kim

Det tror jeg så ikke, for jeg fik et brev fra skat om at jeg ikke
måtte indbetale så meget, og min bank mener at jeg kan få det lavet om
til en indbetaling til rate-pension istedet, hvilket så også giver
bedre fradrag, men jeg ville høre om det var muligt at trække pengene
rent ud, når nu man ikke "må" indbetale så meget på kapitalpensionen..

Fra : Poul Christensen

Dato : 16-12-08 22:33

kimblim <kimblim@gmail.com> wrote in news:6e1be9f8-7941-49da-bc31-
23f96a6c9111@f18g2000vbf.googlegroups.com:

> [...]
> bedre fradrag, men jeg ville høre om det var muligt at trække pengene
> rent ud, når nu man ikke "må" indbetale så meget på kapitalpensionen..

Din bank har vist ret. det er kun for arbejdsgiveradministrerede ordninger
at det overskydende beløb kan tilbagetales

se http://www.skat.dk/SKAT.aspx?oId=103475&vId=202083&i=269#i103475

mvh poul christensen