Lopatol til kat?
Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 26-12-08 22:43

En af mine "vilde killinger" har en karakteristisk "orme-hoste" men det
eneste jeg har i huset er Lopatol 100mg. Men det er til hund. Jeg har
forsøgt at høre dyrlægevagten om det går an at give til kat, men hun svarede
bare at "det mærke kender jeg ikke"
Nogen der har en ide om det går an at give en killing på ca. 2 kg. en tablet
(der står en tablet dækker 2 kg)

Jaja, jeg ved godt jeg skal ringe til Dr. dyrlæge, men de åbner først
mandag, og kræet hoster ret fælt (den er i forvejen på penecillin, da den
skranter lidt med vejrtrækningen) og det er faktisk killinger indfanget i
KV's regi, og de åbner først den 5/1.

Og dyrlægevagten var som sagt ikke til megen hjælp.
--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : A. S. Nielsen

Dato : 26-12-08 23:15

"Heidi, Miver, Mulle og BajseLejse's mor" <zasha_xFJERNDETTE@hotmail.com>
skrev i en meddelelse news:gj3j5i$q2s$1@newsbin.cybercity.dk...
> [...]
> tablet (der står en tablet dækker 2 kg)

--
> Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

hej Heidi

jeg ville ikke turde give det til en kat, fordi det alle steder, jeg har
læst om det (via Google) fremhæves, at det kun er godkendt til brug for
hunde.
Der er anden medicin, der tåles af hunde, men absolut ikke af katte, så jeg
ville ikke turde tage chancen, især ikke, når killingen i forvejen er syg.

Der er kommet et nyt ormemiddel til katte (Profender), der dryppes i nakken
og tåles af killinger, hvis der tages hensyn til killingens vægt.

Prøv dyrlægevagten igen, nu er det jo nok en anden dyrlæge, der har
overtaget vagten.

Pøj pøj med den lille mis - jeg går ud fra, at det drejer sig om Fie eller
Lulu ?

venlig hilsen, Anelise

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 27-12-08 14:02

> Pøj pøj med den lille mis - jeg går ud fra, at det drejer sig om Fie eller
> Lulu ?

Ja, det er Fie, den vildeste.

Tak for svar, jeg giver hende den ikke, og nu du siger det med loppemiddel
der også tager orm, så tror jeg de engetlig nok jeg har det, problemet er
bare at jeg slet ikke kan komme i nærheden af hende - ok, jeg er nok også
lidt "kylling" i håndtering af vilde katte, men min erfaring med
killingetænder/kløer er pænt dårlige *g*

Jeg må se om jeg kan finde på noget.

Tusind tak for svar :)

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor