killinger og juletræ...
Fra : mig28

Dato : 23-12-08 12:35

Hej Alle Kattevenner
vi har to killinger på ca 6 måneder, vores første af slagsen.De er
generelt meget søde og forholdsvis fredelige....men lige netop idag vil
jeg mene at de er en kæmpe udfordring. Valget står i skrivende stund i,
om vi skal have kattene indenfor...eller juletræet indenfor. De to
killinger er alle vegne - på, under, over juletræet. Det ene øjeblik
sidder de oppe i toppen af træet, næste øjeblik går de totalt amok på
juletræstæppet, så det og træet flyver og farer hen over gulvet. Vi har
ikke pyntet træet endnu, regner med at det så blir endnu mere sjovt for
kattene. Så det venter vi længst lukigt med Er der nogen, der har
samme cirkus i disse timer ? Er det bare fuld skrue på vandpistolen -
eller har I nogen andre gode ideer til hvordan vi forsøger at skille
parterne ad ?
Vh Lise

Fra : Stig Johansen

Dato : 23-12-08 13:03

mig28 wrote:

> [...]
> ikke pyntet træet endnu, regner med at det så blir endnu mere sjovt for
> kattene. Så det venter vi længst lukigt med Er der nogen, der har

Ikke lige i disse timer men...
Igennem vores 'kattetid' har det altid været 'mein kampf' at pynte juletræ.
Ligeså snart vi hængte pynt på, ligeså hurtigt fik katten pelset detq.
Vi har ikke juletræ i år(da vi holder jul andetsteds), men vi har oplevet en
aktivitet i juletræ - og pynt, så selv Chip og Chap samt Pluto ville være
misundelige

Stig Johansen

Fra : Kim2000

Dato : 23-12-08 13:45

"Stig Johansen" <wopr.dk@gmaill.com> skrev i en meddelelse

> [...]
> en
> aktivitet i juletræ - og pynt, så selv Chip og Chap samt Pluto ville være

Er det ikke bare et rødgran man skal have

Husker ganske tydeligt det år min far og jeg havde været på juletræstyveri
(20-25 år siden), i nattens muld og mørke kom vi hjem med et træ der stak og
vi trådte i dets nåle adskillige år efter. Moralen blev at købe et træ
fremfor at negle det en mørk nat inde i en skov.

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 23-12-08 15:00

"Kim2000" <kim2000@surfer.dk> writes:

> Er det ikke bare et rødgran man skal have

Sitka eller omorika er meget bedre. ;)

Mvh Trine, juletræssælger gennem 18 år.

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : ager

Dato : 23-12-08 15:11

"mig28" <mig28@sol.dk> skrev i meddelelsen
> [...]
> timer ? Er det bare fuld skrue på vandpistolen - eller har I nogen andre
> gode ideer til hvordan vi forsøger at skille parterne ad ?

LOL.. jeg vil have killinger igen ((-:

Hmm ja hvad kan du gøre, få fat i et større træ der kan tåle mosten, vores
træ på 2 meter kan klare en skovkat der forsøger sig som skovhugger, de to
raggdol`s er så pænt artige, at de bare nyder at ligge under det, åhh jo,
pynten på de nederste grene bliver da også pillet ned lidt efter lidt, og de
tøffer rundt med lametta i pelsen..

de tidligere år hvor raggierne var yngre, havde vi faktisk barduneret træet
til et vindue i hver side, så røg det ingen steder, en god juletræsfod gør
også underværker.

Mvh. Marie

Fra : Tove Krieger

Dato : 23-12-08 15:32

In news:4950cce2$0$56770$edfadb0f@dtext02.news.tele.dk,
mig28 <mig28@sol.dk> typed:
> [...]
> skrue på vandpistolen - eller har I nogen andre gode ideer til
> hvordan vi forsøger at skille parterne ad ?

Du kan godt regne med at der bliver "kamp" til stregen.

Min allerførste kat for ca. 30 år siden, syntes også at træet udelukkende
var sat op for hans skyld. Han kravlede ufortrødent op i træet selvom det
var pyntet. Jeg tror at hverken vandpistol eller formaninger hjælper. Det
skal bare udforskes og leges med.

Der hvor vi bor nu har vi heldigvis en udestue hvor træet kan stå i fred, og
så kan vi alligevel nyde det fra stuen med døren lukket derud til. Jeg har
altid været mest nervøs for glaskuglerne, som jo kan forvolde grimme skader
på en lille mis hvis de falder ned og går itu.

Jeg kan ikke engang give et godt råd, men prøv dog vandpistolen. Det kan jo
være at den er afskrækkende nok til at de holder sig fra træet - men jeg
tillader mig dog at tvivle. Selv forholdsvis artige katte er svære at holde
fra juletræet. Jeg har "dresseret" min nuværende lille hunkat til at lystre
(sådan da ) hvis jeg bestemt siger NEJ, men et juletræ er altså næsten
ikke til at stå for.

Held og lykke med pyntningen og god jul.

--
Venlig hilsen Tove
Beware of people who dislike cats

Fra : Sabina H.

Dato : 23-12-08 19:02

"mig28" <mig28@sol.dk> wrote in message
> [...]
> timer ? Er det bare fuld skrue på vandpistolen - eller har I nogen andre
> gode ideer til hvordan vi forsøger at skille parterne ad ?

uhhhh jeg glææææder mig*G*

havde ellers, troede jeg, allieret mig med manden, om at få træet ind et par
dage før, så den kunne blive "snuset af"..... men nej... træet er først
kommet ind i dag, og nu venter jeg så spændt på hvordan kræene reagerer, når
det kommer på højkant og de kan se hvad det reelt er....

lige kort fortalt, vi har to hunkatte, henholdsvis 3 og 5 år, og et par
hankillinger på omkring 5-6 mdr.....

--
Knus,
Sabina

Fra : mig28

Dato : 23-12-08 19:28

Har med stor interesse læst jeres indlæg, og ved nu lidt mere om, hvad
der venter Jeg kan vist godt glemme alt om at ændre på noget i den
retning.....og jo, vores træ har osse ligget på stuegulvet siden i
mandags så man kunne se på det og snuse lidt til det. Da var det bare
ikke nær så spændende som nu Træet er forsat ikke pyntet, der blir
det henad 4 16 tiden imorgen...eller senere..
Har I nogen bud på, hvordan scenariet vil være med vores to katte til
næste jul....da vil de være 1 1/2, er de så ved at være så voksen og
følsom, at det ikke vil blive betragtet som overdreven god service at dé
der tossede mennesker nu igen har slæbt et træ ind, man kan lege
med...eller er det noget, der er kommet for at blive ?
God jul til alle jer og jeres katte og træer, hvis de overlever

Fra : Sabina H.

Dato : 23-12-08 19:43

> [...]
> med...eller er det noget, der er kommet for at blive ?
> God jul til alle jer og jeres katte og træer, hvis de overlever

om katte synes juletræer er spændende når de er blevet "voksne og følsomme"
afhænger meget af temprament.... til den tid er den værste killingeræs rendt
af dem, så det er mere nyhedens interesse, hvis de overhovedet enser det...
;)
--
Knus,
Sabina

Fra : lh

Dato : 23-12-08 19:54

"Sabina H." <sabina@mandezonen.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> følsomme" afhænger meget af temprament.... til den tid er den værste
> killingeræs rendt af dem, så det er mere nyhedens interesse, hvis de

Jeg har kun "gamle" katte. De ældste er godt 9 og de yngste er godt 2 år.

Her har ingen problemer været overhovedet. Træet er sat ind og rejst og har
stået her uden pynt de sidste par dage så nu er det ikke interessant mere og
jeg har pyntet det nu og der vises overhovedet ikke interesse for det.
God jul til jer.
lh