Kattens fjender?
Fra : Hans Mouridsen

Dato : 22-12-08 20:12

Hej

Hvilke fjender har katten udover mennesker - altså livstruende fjender?

Grunden til at jeg spørger, er fordi jeg har hørt, om nogen der har fået
likvideret 2 katte. De bor i udkanten af byen, lige op af en skov, og de har
oplevet 2 gange, at en kat er væk med efterfølgende blodspor...!

Hvilket dyr kan det være?

Mvh
Hans

Fra : lh

Dato : 22-12-08 20:21

"Hans Mouridsen" <hom@FJERNMIGpc.dk> skrev i meddelelsen
> Hej
>
> Hvilke fjender har katten udover mennesker - altså livstruende fjender?

Ræve og hunde.

lh

Fra : Niels Peter Hansen

Dato : 22-12-08 21:34

Hans Mouridsen wrote:
> [...]
> likvideret 2 katte. De bor i udkanten af byen, lige op af en skov, og de har
> oplevet 2 gange, at en kat er væk med efterfølgende blodspor...!

I Danmark har katte ikke rigtig nogen naturlige fjender. Ræve er - når
man "fratrækker" pelsen - ikke meget større end en god, stor hankat, men
ræve kan formentlig godt overmande en syg eller trafikskadet kat.
Ellers er kattens største fjende en, der også har mange menneskeliv på
samvittigheden, nemlig bilen.
Så mit bedste bud på mysteriet er, at de pågældende katte er blevet kørt
over. Da kattes instinkt byder dem at gemme sig, hvis de er syge eller
kommet til skade, kan de godt blive fundet relativt langt væk fra hvor
de blev påkørt.

Niels Peter

Fra : Trine Kornum Christi~

Dato : 22-12-08 22:16

Hans Mouridsen <hom@FJERNMIGpc.dk> writes:

> Hvilke fjender har katten udover mennesker - altså livstruende fjender?

Jeg ved ikke om en mårhund kan tage katte.

Mvh Trine

Stor brugskunstforretning med fuldt sortiment i de søde Gjøltrolde

Fra : pellemanden

Dato : 24-12-08 08:31

On 22 Dec., 20:11, Hans Mouridsen <h...@FJERNMIGpc.dk> wrote:
> [...]
> likvideret 2 katte. De bor i udkanten af byen, lige op af en skov, og de har
> oplevet 2 gange, at en kat er væk med efterfølgende blodspor...!

"Dyret" er helt afgjort trafikken.

Jytte