Kan to hankillinger blive sammen med deres~
Fra : LisBeth Busk Ladefog~

Dato : 15-12-08 23:52

Jeg har altid kun haft hunkatte... rent tilfældigt, men nu har vores
søde Findus fået killinger, og de er ved at skulle flytte hjemmefra. Der
er bare lige det, at to af de seks killinger er kravlet længere ind
under huden af mig, end hvad godt er...
Så nu er det store spørgsmål, om det vil kunne gå at beholde to
hankillinger, hvis f.eks. alle tre bliver neutraliseret. Jeg er ked af,
hvis missemor, Findus bliver jaget hjemmefra, og er naturligvis klar
over, at ingen kan love mig noget... Jeg håber bare på at høre nogle
kvalificerede svar fra nogen, der har prøvet noget lignende selv.

Med venlig hilsen
LisBeth Busk Ladefoged
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Heidi, Miver, Mulle ~

Dato : 16-12-08 05:41

<klip> Så nu er det store spørgsmål, om det vil kunne gå at beholde to
> hankillinger, hvis f.eks. alle tre bliver neutraliseret.
<klip>

Jeg tror ikke det giver problemer, det er hyppigst når der er mere end én
hunkat der kan blive ballade.
Held og lykke med de 2 små :))

--
Venlig hilsen Heidi, Miver, Mulle og Bajse-Lejses mor

Fra : Sabina H.

Dato : 16-12-08 08:06

"LisBeth Busk Ladefoged" <familien.ladefogedKATTE@BAKKEgmail.com> wrote in
message news:po6dnaMD8s3jQtvUnZ2dnUVZ8o2dnZ2d@giganews.com...
> [...]
> over, at ingen kan love mig noget... Jeg håber bare på at høre nogle
> kvalificerede svar fra nogen, der har prøvet noget lignende selv.

jeg har to hunkatte i huset, som begge fik killinger med kort tids mellemrum
her i sommer...

jeg valgte (som du også) at beholde to af drengene selv, og for en
sikkerhedsskyld valgte jeg også at kasterere meget tidligt (9 og 12 uger
gamle var de)
det er egentligt gået fint, men hunkattene har reageret MEGET forskelligt..

den ene har elsket at have drengene her, og den anden har været meget ret
afstandstagende, især i perioden hvor killingenre var mellem 12 og 18
uger.... i den periode har vi været nødt til at adskille hende fra resten af
flokken, og så køre en langsom sammenføring igen...
nu er killingerne næsten på størrelse med mødrene, og det går fint, den
gamle elsker killingerne og beskytter dem, den unge synes de er meget sjove,
og leger indimellem med dem nu....

mit råd er at prøve, sørg for at få dem neutraliseret så hurtigt som
overhovedet muligt (lad dig ikke spise af med at det ikke kan lade sig gøre
før de vejer 2 kg, eller er 6 mdr gamle) og så holde øje med om der opstår
konflikter... hvis der gør, så prøv evt at adskille dem en periode, og så
køre en sammenføring....

--
Knus,
Sabina

Fra : lh

Dato : 16-12-08 14:41

Efter erfaringer med katte gennem mere end 30 år, er jeg sikker på der ikke
vil være de store problemer, du skal bare sørge for de alle bliver
neutraliseret!

lh
www.lene1960.dk