river i tapet.!
Fra : rikke beitzel

Dato : 11-12-08 17:17

jeg er ejer af 2 katte som blev efterladt af deres mor da de ca var 4-5
uger.
nu er de ca 7 mdr. mit spørgsmål er nu hvad man kan gøre så de ikk river
i tapet.. de har 3 krasse træer. . så kan ikk forstå hvorfor han gør
det.??? HJÆLP

Med venlig hilsen
rikke beitzel
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : Nina

Dato : 12-12-08 13:46

Jeg vil også meget gerne høre et bud

Vi måtte male efter sidste omgang killinger, men nu har vi også en på 7
måneder, der stadig har kløerne fremme - så malingen skal bestemt ikke
frem endnu.
Også mine to har et kradsetræ - på 3 meter vel at mærke, så hvad er
problemet?

Fra : ager

Dato : 12-12-08 18:39

"rikke beitzel" <r.beitzelKATTE@BAKKEofir.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> nu er de ca 7 mdr. mit spørgsmål er nu hvad man kan gøre så de ikk river
> i tapet.. de har 3 krasse træer. . så kan ikk forstå hvorfor han gør

prøv at sæt et stykke sisal/kokos/andet groft naturtæppe, eller et lodret
kradsebræt der hvor de laver hærværk, og giv det en omgang baldrian,
katteurt eller lign. som vil tiltrække dem.

Mvh. Marie

Fra : lh

Dato : 12-12-08 19:19

"ager" <big@city.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> kradsebræt der hvor de laver hærværk, og giv det en omgang baldrian,
> katteurt eller lign. som vil tiltrække dem.

Har I kradsebrætter og står frit eller har I nogle hængende på væggen? Siden
jeg har købt solide kradsebrætter og hængt dem op på væggen 3 steder, så er
der aldrig kradset i væggene siden. Derimod var/er de mine katte ikke vilde
med de fritstående kradsetræer. Dem på væggen kan de rigtig stække sig godt
ud samtidig med de kradser kløer. Men køb nogle brede solide nogle eller som
en anden skriver, køb en god måtte og hæng den op på væggen i stedet.

lh

Fra : Elwarth

Dato : 18-12-08 22:25

> [...]
> nu er de ca 7 mdr. mit spørgsmål er nu hvad man kan gøre så de ikk river
> i tapet.. de har 3 krasse træer. . så kan ikk forstå hvorfor han gør

Tja, vi har hjulpet kattene med at rive de sidste rester tapet af i stuen.
Herefter gav vi væggen en gang sandspartel og maling. Sådan lidt rustikt,
uden at finslibe spartlen. Så behøver man kun maling for at reparere
fremtidige krasseskader.

Nå, for dælen - du spurgte til råd med katteopdragelse...
Beklager, der er jeg blank

Mvh
Morten