Rodalon eller lign. - er det nok?
Fra : Bjarne

Dato : 11-12-08 14:05

Vi har en ganske udmærket kuffert,som desværre dufter lidt af kattetis,
og det bliver den ved med!

Ville Rodalon kunne fjerne lugten, hvis man vasker den med en klud med
Rodalon eller skal vi opgive den?

vh

Bjarne

Fra : Sabina H.

Dato : 11-12-08 14:52

"Bjarne" <alvar.hanso.dk@gmail.com> wrote in message
> Vi har en ganske udmærket kuffert,som desværre dufter lidt af kattetis, og
> det bliver den ved med!
>
> Ville Rodalon kunne fjerne lugten, hvis man vasker den med en klud med
> Rodalon eller skal vi opgive den?

hvad type kuffert er det? og kan den evt tåle at blive gennemskyllet, og
ikke bare aftørret?

min erfaring med rodalon henviser til to spring madrasser, der var ret
populære i en periode hvor de stod opmagasineret...

jeg hev dem udenfor, tog den helt store havevandkande, lavede
rodalonopløsning og gennemvædede madrasserne.... to gange....
herefter gennemskyllede jeg begge madrasser igen, to gange, og vupti, ingen
ilde lugte mere....
--
Knus,
Sabina

Fra : Siri

Dato : 11-12-08 20:22

> Bjarne skrev:
> Ville Rodalon kunne fjerne lugten, hvis man vasker den med en klud med
> Rodalon eller skal vi opgive den?
> vh
> Bjarne

Hej Bjarne
1: Rodalon er yderst giftigt for katte! Selv dampene er farlige!
Du kan godt bruge det. Du skal bare holde kattene laaangt væk imens,
skylle grundigt, og derpå lufte godt ud.
2. Jeg ville snarere forsøge mig med det i hardcore katte-kredse
yderst velrenommerede produkt pis't-væk. Fåes hos Quali-kat (Evan med
baldrian-"bolcherne"), http://www.kattebutik.dk/. Det skulle være
uforligneligt til formålet.
Med venlig hilsen
Siri
- Tøm kattebakken ved privat svar

Fra : cc

Dato : 11-12-08 22:43

"Siri" <medetsmilKATTE@BAKKEyahoo.dk> wrote in message

> [...]
> 2. Jeg ville snarere forsøge mig med det i hardcore katte-kredse
> yderst velrenommerede produkt pis't-væk. Fåes hos Quali-kat (Evan med

Problemet med pis't-væk er bare, at det lugter nærmest værre end kattetis og
lugten holder meget længe. Når
lugten på produktet er væk, kan man tydeligt lugte kattetis igen. Jeg har
lidt på fornemmelsen, at det er et duftmaskeringsprodukt, dvs
det overdøver blot lugten af kattetis. Skal man have noget som virker, skal
det være bakterie- eller enzymbaseret. Jeg er på et tidspunkt
faldet over et produkt i usa, som ikke havde nogen lugt i sig selv og som
fuldstændigt eliminerede lugten af katteurin, når man anvendte det,
men de var desværre ikke interesseret i at starte en eksport

Vi har anvendt Simple Solution købt i England og syntes det virker
betydeligt bedre end Pis't væk. Pis't væk anvender vi kun udenfor, langt
væk fra døre og vinduer (for at få brugt flasken, som vi har haft i 2 år
)

vh
Claus

Fra : Kate

Dato : 13-12-08 11:09

"cc" <cc_sep@yahoo.dk> wrote in

> Problemet med pis't-væk er bare, at det lugter nærmest værre end
> kattetis og lugten holder meget længe.

Jeg har ikke selv brugt det, men har godt hørt andre sige det. Jeg må
indrømme at jeg altså gør rent med rodalon. Selvfølgelig er jeg
forsigtigt i min brug af det, men mine forrige katte blev hhv 13 og 15
år og disse 2 er hhv 7 og 9 og de trives uden problemer.

Mowgli, min yngste begyndte for et par år siden at strinte indendørs,
han blev kastreret 5½ måned gammel og boede i lejlighed til han var ca
3 uden problemer, det begyndte først da han kom ned i gade niveau og
har aftaget igen efter han fik adgang til haven, men helt stoppede det
ikke. Bl.a. har han strintet på min kommode og en reol. Pga problemer
med en hunkat og ham, købte jeg feliway. Ikke at jeg er helt sikker på
at det hjalp på deres uenigheder, og hun er i mellemtiden flyttet til
et nyt hjem, men feliwayen stod der og en dag Mowgli igen havde
strintet på kommoden tog jeg efter rengøring af stedet og sprayede
feliway på. Det gjorde jeg over nogle dage. Om det er der har hjulpet
eller tilfældigheder der råder, kan jeg ikke helt afgøre, men siden ca.
oktober har han ikke strintet på kommoden eller reolen.

--
Kate

gerne ældre.