Replace title
Fra : Jens Olesen

Dato : 21-12-08 22:12

Hej..
er der nogle der ved hvordan man replacere tekst i title dvs.
<title><% Response.Write "Svendspølser "&
Request.Querystring("s") & ""%></title>
hvis vi så siger at siden bliver til ?s=hej, så bliver titlen
Svendspølser hej..
kan man så replacere hej med cola?

MVH Jens Olesen

- Pædagogiske tutorials på dansk
- Kom godt i gang med koderne

Fra : Christian Kragh

Dato : 21-12-08 22:26

> [...]
> <title><% Response.Write "Svendspølser "&
> Request.Querystring("s") & ""%></title>
> hvis vi så siger at siden bliver til ?s=hej, så bliver titlen

Det er nemlig rigtig.

> kan man så replacere hej med cola?

Ja, til det ville jeg bruge følgende:
<%
response.write "<title>"
response.write "Svendpølse "
select case lcase(Request.Querystring("s"))
case "hej"
response.write "cola"
case "tut"
response.write "fanta"
case "pat"
response.write "sprite"
case else
response.write Request.Querystring("s")
end select
response.write "</title>"
%>

Du kan også gå igang med at lave noget med
<%
response.write replace(Request.Querystring("s"),"hej","cola")
%>

Christian

Fra : Jens Olesen

Dato : 21-12-08 22:57

Jo tak..

> <%
> response.write replace(Request.Querystring("s"),"hej","cola")
> %>

hvordan laver du så flere? jeg har prøvet med kolon, men virker
ikke..

Fra : Martin Jensen

Dato : 22-12-08 00:36

Jens Olesen wrote in dk.edb.internet.webdesign.serverside.asp:
> Jo tak..

> hvordan laver du så flere? jeg har prøvet med kolon, men virker
> ikke..
Jeg ville lave en funktion

function titleText(tempString)
tempString = replace(tempString & "", "hej", "cola")
tempString = replace(tempString & "", "med", "sprite")
tempString = replace(tempString & "", "dig", "fanta")
titleText = tempString
end function

og så udskriver du det med
response.write titleText(Request.Querystring("s"))

Fra : Christian Kragh

Dato : 22-12-08 12:14

> [...]
> end function
>
> og så udskriver du det med
> response.write titleText(Request.Querystring("s"))

Der er bare den ulempe at den måske er case sensetiv, så derfor ville jeg
foretrække at lave en validering af det.

tempstring = lcase(tempstring)

før den første replace sætning.

Christian