Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
nyt spil : dead space
Fra : mikael

Dato : 26-12-08 15:19

hej
Jeg har fået spillet dead space i gave her til jul. Jeg har et Radeon
x800xt grafikkort.m. 256 mb ram
Det dur åbenbart ikke , da det kun har pixel shader version 2.0 og det
skal være 3.0 (Hvad det så end er for noget)
Jeg bliver rådet til at opgrade til et radeon x1300 xt istedet (det
kan jeg få for ca 950,-)
Er det et godt valg eller er der andre bedre.?
Mit pc er en fujitsu-siemens scalero t. Mit bundkort er D1826-G
det betyder åbenbart meget om det er pci express, ver 1.0 , 1.1
eller 2.0. Jeg kan ikke helt finde ud af om det er 1.0 eller 1.1, men
når jeg trækker oplysninger ud kan jeg se følgende:
Slot PCI-Express: In use (16-bit) 3.3v
Slot PCI-Express: Available () 3.3v
Slot PCI-Express: Available () 3.3v
Slot PCI: Available (32bit) 5.0v, 3.3v
Slot PCI: Available (32bit) 5.0v, 3.3v
Slot PCI: Available (32bit) 5.0v, 3.3v
Slot PCI: Available (32bit) 5.0v, 3.3v

Håber der er en der kan give mig et hint. når man ikke er så meget
inde i det synes jeg det ligner en jungle.
Prisen skal helst ikke højere op end 1000, -. Til gengæld er jeg
ligeglad med om der er tv out etc.
Mikael

Fra : co@ch [4130]

Dato : 27-12-08 13:11

"mikael" <mikaelkristen@gmail.com> skrev i en meddelelse
[...]

Nu ved jeg ikke hvor glad du er for ATI baserede kort?
Men der findes altså bedre kort end Radeon X1300XT...i samme prisleje.

GeForce9800GT 1GB ram (det spiller alt lige nu)
http://www.edbpriser.dk/Products/Listprices.asp?ID=463864&searchArea=&Soegeord=

Se specs her:
http://www.inno3d.com/products/graphic_card/gf9/9800gt.htm

Jeg tror dette kort kan køre på PCIe 1.0 og opefter
Men det kræver 500Watt strømforsyning.
Bri@n

Fra : mikael

Dato : 27-12-08 07:37

On 27 Dec., 13:10, "co@ch [4130]" <coach_fjern_@_dette_lite.invalid>
wrote:
> [...]
>
> Se specs her:http://www.inno3d.com/products/graphic_card/gf9/9800gt.htm
>
> Jeg tror dette kort kan køre på PCIe 1.0 og opefter

Tak for svar Bri@n
Min strømforsyning er dog kun på 350w, så det går nok ikke.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 27-12-08 17:28

mikael wrote:
> [...]
> inde i det synes jeg det ligner en jungle.
> Prisen skal helst ikke højere op end 1000, -. Til gengæld er jeg

En smule over din prisramme kan du få et Radeon 4850, det er et rigtig godt
køb, og langt bedre end det x1300xt du er blevet rådet til.
(Link til edbpriser:) http://tinyurl.com/9djocj

Jeg har en ven der lige har været i samme situation, også mht.
strømforsyning, og han er meget tilfreds.
Det skulle køre fint i din maskine også.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : mikael

Dato : 27-12-08 13:15

On Dec 27, 5:28 pm, "Henrik Stavnshøj" <he...@nospam.dk> wrote:

> [...]
>
> Jeg har en ven der lige har været i samme situation, også mht.
> strømforsyning, og han er meget tilfreds.
> Det skulle køre fint i din maskine også.

Tak for svaret.
Det kræver jo godt nok 450w men det kan være det går.
Nu er der jo flere typer kan jeg se på siden. Er det ligegyldig
hvilket?.

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 28-12-08 14:46

mikael wrote:

> Tak for svaret.
> Det kræver jo godt nok 450w men det kan være det går.
> Nu er der jo flere typer kan jeg se på siden. Er det ligegyldig
> hvilket?

Ja, det skulle være ligegyldigt hvilket, de er stort set ens.
Der er nogen med mere ram, og evt. helt stille (passiv) køler, men ellers ku
der ikke være stor forskel.
Det billigste ser ud til at være et fint tilbud.

Mht. strøm kan jeg fortælle at min ven også kører med 350 W psu, og det
kører helt fint.

Og hvis du kigger hér, måler de et helt system med 4850 til at trække 295 W
under belastning, så det skulle altså være helt fint til dit system også:
http://www.hardocp.com/article.html?art=MTUyNCw4LCxoZW50aHVzaWFzdA

Venlig hilsen
Henrik

Fra : mikael

Dato : 29-12-08 03:57

On 28 Dec., 14:45, "Henrik Stavnshøj" <he...@nospam.dk> wrote:

> [...]
> kører helt fint.
>
> Og hvis du kigger hér, måler de et helt system med 4850 til at trække 295 W

Tak for rådene.
Jeg har bestilt et 4850.
Mikael

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 29-12-08 14:23

mikael wrote:

> Tak for rådene.
> Jeg har bestilt et 4850.

Det lyder fornuftigt

Og velbekomme

Meld gerne tilbage hvordan det går.

Venlig hilsen
Henrik

Fra : mikael

Dato : 29-12-08 06:31

On 29 Dec., 14:22, "Henrik Stavnshøj" <he...@nospam.dk> wrote:

> Det lyder fornuftigt
>
> Og velbekomme
>
> Meld gerne tilbage hvordan det går.
>
> Venlig hilsen
>             Henrik

Ok
Jeg melder tilbage, det kan jo også være til nytte for andre.
men der går lige nogle dage.
Mikael

Fra : mikael

Dato : 09-01-09 04:34

Hej
Lige en tilbagemelding
nu er det installeret, og afprøvet
Det fungerer udmærket med min gamle strømforsyning på 350w.
Mikael

Fra : Henrik Stavnshøj

Dato : 09-01-09 18:23

mikael wrote:
> Hej
> Lige en tilbagemelding
> nu er det installeret, og afprøvet
> Det fungerer udmærket med min gamle strømforsyning på 350w.

Det var godt at høre

Tillykke med dit nye kort så.

Der kan vel ses lidt forskel i forhold til det gamle, ikke?

Venlig hilsen
Henrik