Grafikkort
Fijala 2911
phg1 1758
Grafikkort og fysik
Fra : rlauritsen

Dato : 16-12-08 21:10

Jeg overvejer at købe nyt grafikkort, og har kigget på Nvidia 260GTX med 896
MB RAM, da det også har nvidia physx.

Jeg overvejer også ATI 4870, men har ATI noget physx, og virker det ligeså
godt som nvidias ? Jeg har set en video af en demo af mirrors edge med og
uden nvidia physx, og det ser da ret godt ud med physx.

Jeg har nu et 8800gt med 512 MB RAM, men det er ved at være lidt sløvt og
jeg kan ikke bare købe et mere, da jeg har et bundkort med CrossFire.
Desuden tager 2 stk. 8800gt vel også noget mere strøm end 1 stk. af de
ovenstående ?

Er Nvidia 260 og ATI 4870 ikke nogenlunde dobbelt så hurtig som mit 8800gt ?

Jeg spiller i 1680x1050, hvis grafikkortet kan følge med, men min cpu er en
AMD x2 4000+, så den skal jo nok også snart opgraderes, evt. til AMD x4
9950.

På forhånd tak.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 16-12-08 21:12

rlauritsen skrev:
> Jeg overvejer at købe nyt grafikkort, og har kigget på Nvidia 260GTX med 896
> MB RAM, da det også har nvidia physx.
>
> Jeg overvejer også ATI 4870, men har ATI noget physx...snip

Nej, Physx er kun Nvidia.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Dorph

Dato : 16-12-08 22:56

Husk at du kan bruge dit gamle 8800gt til physx og så
købe et gtx260 til at tage sig af grafikken. Nvidia's drivere
understøtter dette nu.

D:

Fra : rlauritsen

Dato : 17-12-08 02:00

> Husk at du kan bruge dit gamle 8800gt til physx og så
> købe et gtx260 til at tage sig af grafikken. Nvidia's drivere
> understøtter dette nu.

okay, hvordan sættes det op ? Dvs. at jeg godt kan have 2 forskellige
grafikkort i pci-express 16 porte når de bare ikke skal samarbejde.

Fra : Mr.Larsen

Dato : 17-12-08 07:28

rlauritsen frembragte:

> okay, hvordan sættes det op ? Dvs. at jeg godt kan have 2 forskellige
> grafikkort i pci-express 16 porte når de bare ikke skal samarbejde.

Det er indbygget i driverne, så det kan ikke blive nemmere.

Men husk, det _skal_ være Nvidia kort begge to.

--
http://www.projecthoneypot.org/

Fra : Niels C. Grønlund [D~

Dato : 24-12-08 18:33

Ellerss kig på GTX 280 - Det er et kanon kort

Selv 602 Mhz modellen kører godt, og det er den som er den jeg har valgt at
bygge mit 3-WAY SLI system op omkring...

Mvh.
Niels