Andet multimedie
bentjuul 3670
Photoshop Cs4
Fra : Canonbonke

Dato : 24-12-08 17:27

Jeg er nærmest tvungen til hos en kunde at arbejde med Cs4, men
efter de første par dage irriterer det mig ad h..... til den måde
den åbner flere filer samtidig på. De vises ikke i hvert sit
vindue, men i en rude med faner hvor man kan markere og se de
enkelte billeder.
Findes der en indstilling hvor man kan åbne "på den gamle facon",
hvert billede i sit vindue?
Jeg ved godt at jeg kan separere billederne i
"Window/Arrange/Float all in windows", men som Adobefan kan jeg
ikke tænke mig der ikke findes en indstilling der omgår denne
lidt besværlige proces?
Glædelig Jul
Hilsen Knud

Fra : Kurt Lund

Dato : 25-12-08 09:44

Canonbonke wrote:
> [...]
> enkelte billeder.
> Findes der en indstilling hvor man kan åbne "på den gamle facon",

Ja, heldigvis gør der det:
Gå i Edit -> Preferences -> Interface og fjern fluebenet ved "Open documents
as tabs".

--
Kurt Lund

Fra : Canonbonke

Dato : 25-12-08 10:19

| Ja, heldigvis gør der det:
| Gå i Edit -> Preferences -> Interface og fjern fluebenet ved
"Open documents
| as tabs".
|
| --
| Kurt Lund

Mange tak. Jeg idiot, har siddet og gloet alle indstillinger
igennem flere gange. Underligt at de lader "open in tabs" være
default, når det nu er en ny funktion. Jeg kan i hvert fald ikke
finde den i min "gamle" Cs3
mvh Knud Bonke

Fra : .°o.O Thomas O.o°.

Dato : 25-12-08 10:41

"Canonbonke" <bonke@wedebo.dk> skrev i meddelelsen

> [...]
> igennem flere gange. Underligt at de lader "open in tabs" være
> default, når det nu er en ny funktion. Jeg kan i hvert fald ikke

Du havde jo ikke opdaget den, hvis den ikke var sat til default

Mon ikke det er Adobes grund til at sætte det som default?

--
MVH Thomas
http://www.sjovevarer.dk - dine JULEGAVER overstået i en fart!

Fra : Claus Tersgov

Dato : 25-12-08 14:10

Canonbonke skrev bl.a.:

> [...]
> igennem flere gange. Underligt at de lader "open in tabs" være
> default, når det nu er en ny funktion. Jeg kan i hvert fald ikke

Fordi ellers opdager 75% af brugerne ikke de nye funktioner

Claus

Fra : JensP22

Dato : 26-12-08 04:27

On 25 Dec., 14:09, "Claus Tersgov" <nospamne...@tersgov.dk> wrote:

> Fordi ellers opdager 75% af brugerne ikke de nye funktioner
>
> Claus

Hej - Nu kan Tabs jo faktisk godt opfattes som et fremskridt, idet,
finder jeg, at de aktive billeder på denne måde er både mere
overskuelige og tilgængelige. Vil man se dem alle på fladen på en gang
er det jo blot at benytte menuen - Window - Arrange...

Venlig hilsen
Jens

Fra : Ole V Jensen

Dato : 26-12-08 20:21

JensP22 <js@edb.dk> wrote:

> [...]
> overskuelige og tilgængelige. Vil man se dem alle på fladen på en gang
> er det jo blot at benytte menuen - Window - Arrange...

Kan du så fortælle om der er en mulighed for at trække f.eks. en
selection / layer m.m. fra en tab til en anden?
Eller er den eneste mulighed for at gøre dette at få dokumenterne åbnet
som i gamle dage.

mvh
Ole-J

Fra : Canonbonke

Dato : 27-12-08 06:45

> [...]
en
| selection / layer m.m. fra en tab til en anden?
| Eller er den eneste mulighed for at gøre dette at få

Det var netop her det virker lidt ulogisk her hos mig, men
bortset fra at Ctrl+tab skifter mellem tabs'ene, nåede jeg ikke
videre, før jeg fik lavet opsætningen om i går eftermiddags.
Hverken hos Dr. Brown eller på Adobes PS-hjemmeside kan jeg finde
andre kommentarer end at muligheden for at åbne i tabs findes.
mvh Knud

Fra : JensP22

Dato : 27-12-08 06:22

On 27 Dec., 06:45, "Canonbonke" <bo...@wedebo.dk> wrote:
> [...]
> Hverken hos Dr. Brown eller på Adobes PS-hjemmeside kan jeg finde
> andre kommentarer end at muligheden for at åbne i tabs findes.

Mulighederne for at trække en selection mv. fungerer fuldstændig som
det plejer. Når dine billeder fx er placeret i vinduer på fladen,
trækkes en selection fra et vindue til et andet på samme måde som
vanligt, og med shift-knappen nedtrykket, alignes også som vanligt.
Lidt info fra Adobe vedr. brugen af vinduer findes bl.a. her:
http://help.adobe.com/en_US/Photoshop/11.0/WS8599BC5C-3E44-406c-9288-C3B3BBEB5E88.html

Venlig hilsen
Jens

Fra : Canonbonke

Dato : 27-12-08 20:20

[...]

Altså, jeg tror vi snakker forbi hinanden. For mig betyder Tabs
at billeder åbnes som "faner", hvor man kun kan se det øverste
billede, eller skifte mellem dem med Ctrl+tab, præcis som man gør
i Cs3 mellem billeder åbnet i vinduer.
Det jeg så glimrende har fået besvaret er om man i Cs4 kan åbne i
vinduer, som alle tidligere udgaver gør.
Selv vil jeg ikke endnu en gang smide 2500,- kr i kassen for en
opgradering, men kommer et sted hvor man har gjort det.
mvh Knud

Fra : Asboe

Dato : 28-12-08 09:24

Canonbonke skrev i <49567fd1$0$90270$14726298@news.sunsite.dk>:

> [...]
>i Cs3 mellem billeder åbnet i vinduer.
>Det jeg så glimrende har fået besvaret er om man i Cs4 kan åbne i
>vinduer, som alle tidligere udgaver gør.

Her kan du se hvad Adobe har tilføjet/ændret:
http://tv.adobe.com/#vi+f1584v1002

Enig i at det kræver lidt tilvending, men det er ikke 'ueffen' i det
daglige arbejde. Ville da ikke undvære det i dag.

--
Hilsen Asboe
Navnet i e-mail adressen er spejlvendt!

Fra : JensP22

Dato : 28-12-08 02:59

On 28 Dec., 09:23, Asboe <b...@eobsa.net> wrote:

> [...]
>
> Enig i at det kræver lidt tilvending, men det er ikke 'ueffen' i det
> daglige arbejde. Ville da ikke undvære det i dag.

Hej - Jamen, hvis du så højreklikker på fanen og vælger 'Move to new
window', så ændres fanen til et flydende vindue.

Håber det kan bruges.

Venlig hilsen
Jens