Hvilket trimix blender tool
Fra : Happy Diver

Dato : 10-12-08 14:52

Hej NG
Hvilket trimix blender tool benytter i jer af?
Helst freeware.
Kører både Mac og windows.

Fra : Jan Birk

Dato : 10-12-08 14:55

> Hvilket trimix blender tool benytter i jer af?
> Helst freeware.

"Helst freeware" er det ikke; men kører også linux - V-Planner:

http://www.hhssoftware.com/v-planner/

Hvis du ikke har brug for dykkerplanerne (som er hovedparten), så vil et
regneark vel være ok?

/Jan

Fra : Happy Diver

Dato : 10-12-08 15:36

Jan Birk <jan.birk@ivalid.domain.null> skrev:

>"Helst freeware" er det ikke; men
>kører også linux - V-Planner:
>
>http://www.hhssoftware.com/v-planne r/
>
>Hvis du ikke har brug for
>dykkerplanerne (som er
>hovedparten), så vil et
>regneark vel være ok?
>
>/Jan

Det er det jeg sidder og roder med nu, men bliver
i tvivl om jeg regner rigtigt. Jeg har kun CMAS
blender kursus og trimix-delen blev aldrig rigtig
berørt.
Kan du sende mig et regneark, Jan?

Fra : Jan Birk

Dato : 10-12-08 15:49

> [...]
> i tvivl om jeg regner rigtigt. Jeg har kun CMAS
> blender kursus og trimix-delen blev aldrig rigtig

Har ikke noget, men hvis jeg ikke havde v-planner, ville jeg nok - lige
som dig - lave et.

Jeg tror - ved ikke - at du kan downloade v-planner og bruge mixer
programmet, uden at købe en licens??

/Jan

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 10-12-08 08:13

On 10 Dec., 15:36, Happy Diver <skumbana...@ZJEZLyahoo.dk> (slet
ZJEZL) wrote:

> [...]
> i tvivl om jeg regner rigtigt. Jeg har kun CMAS
> blender kursus og trimix-delen blev aldrig rigtig

Fandt dette til Mac som jeg ikke kender:
http://mac.wareseeker.com/Education/mac-gasblender-iii-3.0pr3.zip/329648

De regneark (til PDA) som mig og Jan engang lavede dækker kun stage
fyldning med nitrox.

Selv bruger jeg "Blender" til min PDA til de lidt mere tricky trimix
fyldninger.
Jeg har ikke kunne finde det igen på nettet men nævnt her:

http://www.pocketpcsoft.net/php/freewareresults.php?type=sport

Hvis du bruger standard gasser er det jo bare noget helium toppet med
32% nitrox, eller hvis partial så kan du finde nogle skemaer på
nettet. På CCR er helair også ret nemt at beregne

/Sune

Fra : JL

Dato : 10-12-08 08:14

On 10 Dec., 14:52, Happy Diver <skumbana...@HCS24yahoo.dk> (slet
HCS24) wrote:
> Hej NG
> Hvilket trimix blender tool benytter i jer af?
> Helst freeware.
> Kører både Mac og windows.

Jmix.. kører på din telefon så har du det altid med (det er ideal gas
beregninger):

I have made a small Java gas mixer aplication for cellphones. When
mixing gas in the compresser room in the dive club, on a boat etc. the
phone is in your pocket anyway.

It is not perfect yet, but definitely useable. If you want to try it
out, please download and install on your phone:

http://robo.dk/JMix/JMix.jad
http://robo.dk/JMix/JMix.jar

How to install depends on your phone. Try pointing the phones browser
to the URLs abowe, or use PC phone manager application, that came with
the phone.

Of course the usual disclaimer apply: "This application is probably
full of errors. If you dive with gas you mix using this application,
you will probably die!"

Rememebr to analyze your gas

I will appreciate any feedback and suggestions for improvements.

/Lau

Fra : fnug@arnvig.dk

Dato : 10-12-08 08:32

HCS24) wrote:
> Hej NG
> Hvilket trimix blender tool benytter i jer af?
> Helst freeware.
> Kører både Mac og windows.

Spreadsheet ala dette: http://personal.redestb.es/jep/trimix/trimix.xls

Søren Arnvig

Fra : Jan Birk

Dato : 10-12-08 16:50

> Spreadsheet ala dette: http://personal.redestb.es/jep/trimix/trimix.xls

Umiddelbart ser det fint ud

/Jan

Fra : T.Larsen57@gmail.com

Dato : 10-12-08 15:25

On 10 Dec., 16:49, Jan Birk <jan.b...@ivalid.domain.null> wrote:

> Umiddelbart ser det fint ud
>
> /Jan

http://www.nigelhewitt.co.uk/diving/windows.html

Kan det være den du leder efter ??

Mvh Tommy

Fra : Sune Jørgensen

Dato : 11-12-08 01:48

On 10 Dec., 23:25, T.Larse...@gmail.com wrote:

> http://www.nigelhewitt.co.uk/diving/windows.html
>
> Kan det være den du leder efter ??
>
> Mvh Tommy

Takker og godt fundet, PDA versionen findes her:
http://www.nigelhewitt.co.uk/diving/index.html
/Sune