Forsikring af ungarbejder i virksomheden
Fra : ingen@mail.dk

Dato : 13-12-08 15:18

Jeg skal til at ansætte en ungarbejder i virksomheden. Men kan nogen sige
mig hvad der er af lovkrav
til hvad og hvilken forsikring en ungarbejder skal have i virksomheden ?
Jeg kan godt regne ud, at en ung mand på 16 år skal have en form for
ulykkesforsikring hvis han f.eks. falder og kommer alvorligt til skade og
mister arbejdsevnen.

Hvis nogen evt. ved noget om hvad sådan en koster sådan ca. så jeg har et
fingerpej vil det være rigtigt godt

Fra : Elmand

Dato : 13-12-08 19:55

<ingen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> mister arbejdsevnen.
>
> Hvis nogen evt. ved noget om hvad sådan en koster sådan ca. så jeg har et

Det hedder en arbejdsskadeforsikring og priserne er vidt forskellige. Ring og
spørg,
idet der er forskel på prisen på en kontorarbejder og en løvetæmmer.

Med venlig hilsen
Kurt Bjerretoft Espersen

Fra : ingen@mail.dk

Dato : 14-12-08 18:24

> Det hedder en arbejdsskadeforsikring og priserne er vidt forskellige. Ring
> og spørg,
> idet der er forskel på prisen på en kontorarbejder og en løvetæmmer.

Syntes bare at have læst et sted at der er 2 lovpligtige forsikringer man
skal tegne når man har en ansat.

Er der evt. forsikringsselskab der kun forsikerer selvstændige ?

Fra : Elmand

Dato : 14-12-08 18:33

> Syntes bare at have læst et sted at der er 2 lovpligtige forsikringer man skal
> tegne når man har en ansat.
>
> Er der evt. forsikringsselskab der kun forsikerer selvstændige ?
Desuden er der erhvervssygeforsikring for erhversbetingede sygdomme.-
Det var ikke svært at finde på google -- Lovpligtige forsikringer.-

Med venlig hilsen
ESPERSEN EL & Antenne

Fra : ingen@mail.dk

Dato : 15-12-08 16:47

"Elmand" <elmand@fjernpc.dk> skrev i en meddelelse

> Desuden er der erhvervssygeforsikring for erhversbetingede sygdomme.-
> Det var ikke svært at finde på google -- Lovpligtige forsikringer.-

Ja det er rigtigt, at det ikke er svært at søge på de lovpligtige
forsikringer. Men der er opstået et nyt stort problem.
Nu har jeg taget kontakt med flere forsikringsselskaber. Men ingen af dem
har intresse i at forsikre en sådan forsikring. Det forstår jeg simpelhend
ikk.
Så det er altså ikke så enkelt endda. Jeg kan godt forstå, at mange små
virksomheder vælger at være sig selv unden nogle ansatte.

Fra : Karsten, OZ1GB

Dato : 15-12-08 23:48

> [...]
> mister arbejdsevnen.
>
> Hvis nogen evt. ved noget om hvad sådan en koster sådan ca. så jeg har et

Du skal henvende dig til

Forsikringsselskabet
Nærsikring A/S
Birkegården
Gravewne 28
8800 Viborg
Telf.: 86615011

der tegner de lovpligtige Arbejdsskadeforsikringer.

Du kan i øvrigt se mere om det her:

http://www.naersikring.dk/

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Fra : ingen@mail.dk

Dato : 16-12-08 18:38

> Du skal henvende dig til

> Forsikringsselskabet
> Nærsikring A/S
> Birkegården
> Gravewne 28
> 8800 Viborg
> Telf.: 86615011
>
> der tegner de lovpligtige Arbejdsskadeforsikringer.
>
> Du kan i øvrigt se mere om det her:
>
> http://www.naersikring.dk/

Tak for det Karsten. Det var lige det jeg skulle bruge.