Uopfordret ansøgning
Fra : Ukendt

Dato : 07-12-08 21:05

Hej.

Som der ofte skrives i nyhedsgrupperne, så vil jeg også starte med, at jeg
ikke e sikker på, at denne gruppe er den rigtige. Omvendt er der nok flere
herinde, der før har siddet som arbejdsgiver og læst flere jobansøgninger

Jeg er i gang med at skrive en uopfordret ansøgning og håber på, at en
(erfaren) vil kommentere følgende

Kan man starte med at skrive:

---
Uopfordret ansøgning

Overvejer I at søge nye medarbejdere, er jeg en oplagt mulighed

Det er jeg primært, fordi jeg
- har en stor og sund interesse i faget
- er motiveret for at videreuddanne mig
- er positiv indstillet og har gode samarbejdsevner
- har forståelse for deadlines, travle perioder og indbyrdes aftaler
- er serviceminded
---

Herefter kommer selve ansøgningen så, hvor jeg skriver i mere "tekstform"

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Fra : Ukendt

Dato : 07-12-08 22:20

"Michael Sørensen" <.> skrev i en meddelelse
> [...]
> ---
>
> Herefter kommer selve ansøgningen så, hvor jeg skriver i mere "tekstform"

Yderligere kunne jeg godt tænke mig feed back på, om nedenstående afsnit
helt bør udelades eller om det bør medtages. Jeg kan se begge muligheder.
Man kan argumentere for, at det taler imod mig, omvendt er min tanke
tydeligt at vise, at jeg er parat til at arbejde for at indhente det
forsømte, evt. i et specielt tilrettelagt forløb.

Jeg har været væk fra branchen i 4 år (revisionsbranchen). Jeg stoppede
allerede efter elevtiden, idet jeg var i tvivl om, hvad jeg ville og
forsøgte mig i en anden grøft, som jeg havde tænkt længe over. Nu er mit
store ønske at komme tilbage igen, da jeg nu er afklaret med, hvad jeg vil
og ønsker efter at have prøvet det andet.

-
Jeg erkender, at jeg har et hængeparti i form af min ringe erfaring og mine
4 år væk fra branchen. Dette ser jeg dog frem til at ændre og er klar på et
eventuelt specielt tilrettelagt forløb for at indhente dette.

-

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Fra : Karsten, OZ1GB

Dato : 08-12-08 01:00

> [...]
> år væk fra branchen. Dette ser jeg dog frem til at ændre og er klar på et
> eventuelt specielt tilrettelagt forløb for at indhente dette.

Synes jeg at spore en en hvis form for umodenhed? Ligefrem henvisning
til mulige mangler - shortcomings - kunne tyde på det.

Et hint om, hvad der så er sket i mellemtiden kunne måske være
relevant.

Men jeg ser måske lidt for "gammeldags" på det.

--
Ha' det rart
Karsten H. (7870)

Fra : claus b.p.

Dato : 12-12-08 13:35

> [...]
> mine 4 år væk fra branchen. Dette ser jeg dog frem til at ændre og er klar
> på et eventuelt specielt tilrettelagt forløb for at indhente dette.

Den første del af det med den uopfordrede ansøgning synes jeg godt om, den
sidste del med "væk fra branchen" skal væk. Fokuser på at du har fået nogle
andre erfaringer med i bagagen.

Mvh. Claus

Fra : ms1@skindbeni.dk

Dato : 08-12-08 00:24

On 8 Dec., 01:00, Karsten, OZ1GB <OZ...@karby.dk> wrote:

> [...]
> relevant.
>
> Men jeg ser måske lidt for "gammeldags" på det.

Hej Karsten.

Det er også lidt utaknemmeligt kun at få vist uddrag af en ansøgning,
hvor den rette sammenhæng muligvis ikke kommer til sin ret.

Jeg har selvfølgelig i ansøgningen skrevet et par linier, hvor jeg har
begrundet mit fravær fra branchen.

Jeg er lidt skuffet over, at det tidligere omtalte afsnit bliver
opfattet umodent, idet intentionen netop var at vise modenhed og
vilje. Jeg vil prøve at kigge på det igen.

Jeg siger tak for din kommentering.

Med venlig hilsen
Michael Sørensen

Fra : Karsten, OZ1GB

Dato : 08-12-08 23:59

> [...]
> opfattet umodent, idet intentionen netop var at vise modenhed og
> vilje. Jeg vil prøve at kigge på det igen.

Hej Michael

Velbekomme. Jeg kan naturligvis kun kommentere på, hvad du allerede
skrev.

Netop i en uopfordret ansøgning bør man nok undgå hele det afsnit. Det
kan tids nok blive diskuteret i en given situation, hvor det så også
måtte være mere relevant.