Danske Bank og Omnicure
Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 11-12-08 18:08

Nu er Danske Bank Netbank begyndt at bruge Omnicure - tid til at
opdatere sin HOSTS fil med:

127.0.0.1 danskebank.112.2o7.net

http://arstechnica.com/news.ars/post/20071231-adobe-omniture-in-hot-
water-for-snooping-on-cs3-users.html

kort link:

http://tinyurl.com/2fvcyx

Og foresten osse med

127.0.0.1 online.fokus.no

--
"Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Fra : gil

Dato : 15-12-08 14:19

Axel Hammerschmidt wrote:

> danskebank.112.2o7.net

Du bryder dig ikke om Danske Bank?

--
gil

Fra : Kent Friis

Dato : 15-12-08 19:39

Den Mon, 15 Dec 2008 14:19:05 +0100 skrev gil:

> Du bryder dig ikke om Danske Bank?

Det gælder også dig... Læs linket, så vil du se at det drejer sig
om spyware.

Danske Bank ejer ikke domænet 2o7.net.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Hans-Jørgen

Dato : 15-12-08 15:56

"Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen
> [...]

> 127.0.0.1 online.fokus.no
>

> --
> "Well, opinions are like assholes. Everybody has one."

Hvad er det for noget, du skriver om?

Hans-Jørgen
www.sindholt.danmark.nu

Fra : Kent Friis

Dato : 15-12-08 19:37

Den Mon, 15 Dec 2008 15:55:45 +0100 skrev Hans-Jørgen:

> "Axel Hammerschmidt" <hlexa@hotmail.com> skrev i meddelelsen

> Hvad er det for noget, du skriver om?

Hvis du nu læste linket, ville du se at det drejer sig om spyware.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Kent Friis

Dato : 15-12-08 19:43

Den 11 Dec 2008 17:08:22 GMT skrev Axel Hammerschmidt:
> Nu er Danske Bank Netbank begyndt at bruge Omnicure - tid til at
> opdatere sin HOSTS fil med:
>
> 127.0.0.1 danskebank.112.2o7.net

For dem der har egen DNS server, kan flg. anbefales:

zone "2o7.net" in { type master; file "db.empty"; };

(og tilsvarende for doubleclick.net osv).

db.empty skal så kun indeholde en SOA-record og en NS-record, der
begge peger på serveren selv.

Resultat: Hele domænet er "væk", ikke kun de kendte hosts.

Mvh
Kent

.... for katten.

Fra : Axel Hammerschmidt

Dato : 15-12-08 20:48

Kent Friis:

> [...]
> begge peger på serveren selv.
>
> Resultat: Hele domænet er "væk", ikke kun de kendte hosts.

Ja, der er mange. Se her:

NB! Stor .txt fil, over 600K.

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.txt

Ellers kan man ha' den vane, at besøge nedenstående side ca engang om
måneden - at par uger inden Microsoft store patch dag. Gælder desværre kun
for Windows. Jeg ville gerne finde een der kan bruges i OS X uden
tilretning.

http://www.mvps.org/winhelp2002/hosts.htm

Det er noget man kan mærke med en 256/256 CC ADSL forbindelse når man læser
dagblade på nettet. Stort set ingen reklamer eller venten på ad-klik
registrering.

--
Those are my principles. If you don't like them I have others.